90 درصد تولیدکنندگان مرغ گوشتی ورشکسته هستند

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه 90 درصد تولیدکنندگان مرغ گوشتی ورشکسته هستند، گفت: ارزان بودن نرخ مرغ برای مردم و مسئولان کم‌کم به صورت عادت شده است.

دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه 90 درصد تولیدکنندگان مرغ گوشتی ورشکسته هستند، گفت: ارزان بودن نرخ مرغ برای مردم و مسئولان کم‌کم به صورت عادت شده است.
بهرام پاکزاد در گفت‌وگو با ایسنا با اعتقاد بر اینکه قیمت مرغ در بازار چندان افزایشی نداشته است، اظهار کرد: در چند سال گذشته تنها صنفی که قیمت محصول خود را به قیمت تمام‌شده نفروخته، مرغداری‌های گوشتی بوده است.
وی با اشاره به اینکه ارزان بودن نرخ مرغ برای مردم و مسئولان کم‌کم به صورت عادت شده است، افزود: در حال حاضر مرغ به قیمت واقعی خود نزدیک شده است، یعنی برای تولیدکننده امید به تولید وجود دارد، البته مرغی که اکنون در بازار وجود دارد دو ماه پیش جوجه ریزی شده و به بازار رسیده است.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان ادامه داد: این امر باعث بروز نگرانی‌هایی برای مرغداران گوشتی و شرکت‌های جوجه‌کشی شده، زیرا وضعیت نهادها معلوم نبود و موجب تولید کمتر نسبت به دوره قبل شد.
وی افزود: ثبات نرخ مرغ درحالی‌که رخ داد که گوشت قرمز و ماهی با افزایش قیمت روبرو بود و در مقایسه مرغ با دیگر محصولات پروتئینی، مرغ ارزان‌ترین خوراکی برای مصرف مردم است.
پاکزاد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت فروش مرغ زنده در اصفهان 8400 تومان است، اضافه کرد: در خصوص هر یک از اجزای مرغ قیمت واحدی وجود ندارد، زیرا مغازه‌داران وکشتارگاه ها برای خود سودی در نظر می‌گیرند و قیمت‌گذاری توسط این دو بخش انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه مرغداران گوشتی هیچ اختیاری در بازار برای گران کردن محصول خود ندارند، تصریح کرد: اگر این‌گونه بود، در سال‌های قبل مرغ را با قیمت تمام‌شده خود، گران می‌فروختند، درحالی‌که اکنون بازار قیمت مرغ را برای مرغدار تعیین می‌کند.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه مرغدار همانند دیگر تولیدکنندگان امکان احتکار محصول خود را ندارد چراکه موجود زنده از بین می‌رود، گفت: با تداوم تولید بدون نگرانی مرغداران و استفاده مردم از این محصول پروتئینی ارزان، امنیت شغلی برای تولیدکننده ایجاد می‌شود.
وی با اعتقاد بر اینکه مهم‌ترین عامل تولید، وجود امنیت شغلی است، افزود: متأسفانه مسئولان در سال‌های گذشته هیچ‌گاه اشاره‌ای به قیمت واقعی مرغ نداشتند و این محصول با نرخ پایین در بازار عرضه می‌شد.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد تولیدکنندگان مرغ گوشتی ورشکسته و بدهکار به سیستم بانکی و به بخش خصوصی هستند، تأکید کرد: درحالی‌که مرغ در سال‌های گذشته کمتر از قیمت تمام‌شده به بازار عرضه می‌شد، قیمت دیگر اجناس چند برابر شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار