۸۰ درصد اتوبوس‌های شهر اصفهان معاینه فنی شدند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: در سال‌جاری معاینه فنی اتوبوس‌های شهر با هدف کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت محیط زیست در دستور کار قرار گرفت به طوری که تا کنون۸۰ درصد اتوبوس‌های شهر کارت معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان گفت: در سال‌جاری معاینه فنی اتوبوس‌های شهر با هدف کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت محیط زیست در دستور کار قرار گرفت به طوری که تا کنون۸۰ درصد اتوبوس‌های شهر کارت معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

قدرت الله افتخاری در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: اتوبوس‌ها بر اساس آیتم‌های آلایندگی در مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین از نظر فنی، المان‌های ظاهری و میزان دودزایی کنترل شده و اگر صلاحیت داشته باشند، کارت معاینه فنی دریافت می‌کنند، در غیر این صورت برای رفع عیوب به تعمیرگاه ارجاع می‌شوند.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های شهر یکبار در سال معاینه فنی می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۸۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان کارت معاینه فنی را دریافت کرده‌اند و تا پایان دی‌ماه سال‌جاری نیز ۲۰ درصد اتوبوس باقی‌مانده برای دریافت آن مراجعه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته و امسال تعدادی از اتوبوسهای دودزا و فرسوده را از ناوگان اتوبوسرانی اصفهان خارج کردیم تا بتوانیم در حد توان پاسخگوی حفظ کیفیت محیط زیست شهر باشیم.

وی با اشاره به معاینه فنی اتوبوس‌های بخش خصوصی، اظهارکرد: از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس مربوط به بخش خصوصی، تاکنون نیمی از اتوبوس‌ها برای انجام معاینه فنی مراجعه و موفق به دریافت کارت معاینه فنی شده و بخشی از این اتوبوس‌ها نیز برای رفع عیوب و مسایل دودزایی به تعمیرگاه ارجاع داده شدند.

افتخاری گفت: تعداد ۳۶۰ دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گاز سوز هستند، این در حالی است که تنها نیمی از اتوبوس‌های گازسوز فعال هستند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه سن مفید اتوبوس‌ها پنج سال پیش بینی شده است، متأسفانه عمر ناوگان اتوبوسرانی هشت و نیم سال است، از این رو می توان اذعان کرد ناوگان مناسبی نداریم، البته سن ناوگان، ملاک فرسودگی را تعیین نمی‌کند، اما به طور معمول اتوبوس پس از گذشت پنج سال کارکرد مفید خود را از دست می‌دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سایرکلانشهرها سن ناوگان اتوبوسرانی به ۱۰ سال هم می‌رسد، زیرا شهرداری‌ها به دلیل حذف یارانه دولتی به تنهایی از عهده خرید ناوگان جدید بر نمی‌آیند، تاکید کرد: در آینده این دیدگاه غیرمنطقی که شهرداری‌ها به صورت مستقیم خرید اتوبوس را انجام دهند وجود نخواهد داشت و نوسازی ناوگان باید با مشارکت بخش‌خصوصی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، شهروندان می توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۶۴۶، شماره تلفن ۳۴۷۱۱۸۹۰ یا کانال تلگرامی @hamyaranbus با مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان در میان بگذارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار