۷۵۰۰ بی‌سواد در اصفهان جذب نهضت سوادآموزی شدند

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری ۷ هزار و ۵۰۰ بی‌سواد در مراکز نهضت سوادآموزی استان اصفهان جذب شدند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال جاری ۷ هزار و ۵۰۰ بی‌سواد در مراکز نهضت سوادآموزی استان اصفهان جذب شدند.
بهمن امیدقائمی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به ابلاغ هر ساله آمار بی‌سوادان به وزارت‌خانه اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت‌خانه 8 هزار نفر بی‌سواد معرفی شدند که از این تعداد 7 هزار و 500 نفر تاکنون جذب شده‌اند.
وی افزود: جذب 7 هزار و 500 نفر در مراکز نهضت سوادآموزی در سال جاری بوده که در 40 منطقه استان اصفهان این اقدام انجام شده است.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مراکز سوادآموزی فعالیت‌های متفاوتی دارند گفت: راه‌اندازی مراکز یادگیری از جمله فعالیت‌های شاخص نهضت سوادآموزی است که علاوه بر فراگیری خواندن و نوشتن، مهارت‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و شهروندی را آموزش می‌بینند.
وی ادامه داد: کارآفرینی یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص این سازمان است که در این راستا سوادآموزان مهارت‌های حرفه‌ای را یاد می‌گیرند و در نهایت کارآفرین می‌شوند به طوری که در حال حاضر تعدادی از سوادآموزان که تولیدکننده هستند، تولیدات آنها در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند.
امیدقائمی خاطرنشان کرد: طرح آموزش عملی نماز به سوادآموزان از جمله طرح‌های مراکز سوادآموزی است و آنها خواندن صحیح نماز و اعمال نماز را از مدرسان یاد می‌گیرند و تاکنون بیش از 4 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح خواندن با خانواده اظهار داشت: در این طرح بیش از 4 هزار و 800 کتاب بین اعضای خانواده‌های سوادآموزان توزیع شده که بعد از خواندن کتاب، نکته‌برداری و سپس به بهترین دست نوشته انتخاب می‌شود.
وی تصریح کرد: شرکت در پرسش مهر رئیس جمهور توسط سوادآموزان یکی دیگر از طرح‌های نهضت سوادآموزی است و سال گذشته 10 نفر از آنها انتخاب شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار