«سامورایی» به نگارستان امام خمینی (ره) می آید

فیلم سینمایی «سامورایی» به کارگردانی ژان پی یر ملویل، امروز، ۹ خرداد ماه، در نگارستان امام خمینی (ره) اکران و نقد و بررسی می شود.

«سامورایی» به نگارستان امام خمینی (ره) می آید


به گزارش ایمنا، «عصرهای سینما» برنامه ای است که با همکاری دفتر تخصصی سینما، انجمن سینمای جوانان ایران، موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان بر پا شده تا در ماه رمضان هر روز را به اکران و نقد و بررسی یکی از فیلم های منتخب جهان اختصاص دهد.

در سومین روز از برگزاری این برنامه، فیلم «سامورایی» از فیلم‌های مطرح موج نوی فرانسه محصول ۱۹۶۷ به کارگردانی ژان پی یر ملویل آمادۀ اکران و نقد و بررسی شده است.

آلن دلون، بازیگر مشهور فرانسوی، در این فیلم در قالب قاتلی به نام جف کاستلو ظاهر می‌شود که فقط به‌خاطر پول آدم می‌کشد. صورت جذاب و سنگیِ دلون، که در حالت عادی هم بری از احساسات است، بهترین انتخاب برای ایفای نقش کاستلو است. فیلم اگرچه ویژگی‌های فیلم نوآر را دارد، ولی بیشتر در زمرهٔ فیلم‌های برخاسته از موج نوی فرانسه دسته‌بندی می‌شود.

گفتنی است، جلسۀ نقد و بررسی این فیلم با حضور بهنام تاجمیر ریاحی، بعد از اکران فیلم برگزار می شود و تاجمیر ریاحی موضوع «نوآر، به مثابۀ فرم» را در حضور علاقمندان بررسی می کند.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می توانند امروز، نهم خرداد ماه، رأس ساعت ۱۷ به نگارستان امام خمینی (ره) واقع در میدان فیض مراجعه کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار