مراسم وداع با آتش نشان فداکار فولادشهری برگزار شد+گزارش تصویری

شهردار فولادشهر: باید توجه داشت که آتش‌نشانان با علم و آگاهی به میدان خطر آمده و جان خود را برای نجات دیگران به خطر انداختند و این موضوع ارزش کار آنان را دو چندان می‌کند . نوع دوستی و از خودگذشتگی "محمد بگری" این بزرگ مرد دلاور و قهرمان ستودنی است.

مراسم وداع با آتش نشان فداکار فولادشهری برگزار شد+گزارش تصویری

امروز یکی دیگر از قهرمانان آتش نشان میهن اسلامی که جان خود را برای نجات جان مردم ایران اسلامی در فولادشهر فدا کرده بود به خانه ابدی بدرقه شد. پیش از ظهر روز یکشنبه، سازمان آتش نشانی فولادشهر گزارشی دریافت کرد که حکایت از محبوس شدن دو کارگر در چاهی واقع در کارخانه آسفالت واقع در مسکن مهر فولادشهر داشت. با توجه به ماجرای محبوس شدن دو کارگر که برادر نیز بودند، عملیات نجات آنها کلید خورد که در خلال آن، متأسفانه یکی از آتش نشانان که برای نجات کارگران به داخل چاه رفته بود دچار حادثه می شود تا رویدادی تلخ رقم خورده و بر شمار شهدای آتش نشانی در کشورمان افزوده شود که این مهم باردیگر غیرت، ایمان و از جان گذشتگی آتش‌ نشانان دلاور این سرزمین را به نمایش گذاشت.


امروز مردم و مسئولان در مراسم وداع با قهرمان بی داعای اتش نشان در ایستگاه آتش نشانی شهرداری فولادشهر حضور یافتند و نکته قابل توجه ان است که مردم همیشه در صحنه فولادشهر برای وداع با آتش نشان شهید محمد بگری از ساعات اولیه صبح راهی این ایستگاه شده بودند و به انتظار رسیدن پیکر آتش نشان شهید ایستاده بودند.

آری امروز مردم فولادشهر یکی از قهرمانان شهر خود را به خانه ابدی بدرقه کردند و اشک‌هایی که بر گونه‌هایشان جاری است، نشان از قدردانی و سپاسگزاری از فداکاری و دلاورمردی‌ است که جان خود را فدای نجات جان دو نفر از هموطنان خود کرد .


عباس مرادی در حاشیه تشییع پیکر شهید آتش نشان محمد بگری گفت: روحیه ازخود گذشتگی و ایثار در ملت ایران همواره جهانیان را به تعظیم واداشته است و مردم ما قدردان شهدا این سرمایه های معنوی هستند و ما به وجود چنین شهیدی که این چنین فداکارانه بدون ترس و واهمه وارد میدان دشوار و سخت گردید افتخار می کنیم .

وی با اشاره به اینکه شغل آتش نشانی شغلی سخت و خطر آفرین است، افزود: ما معتقدیم کار آتش نشانان همانند حضور رزمندگان در جبهه های نبرد ارزشمند و مهم است، چراکه آنان نیز همواره آماده دفاع از جان و مال مردم هستند .


شهردار فولادشهر تصریح کرد: باید توجه داشت که آتش‌نشانان با علم و آگاهی به میدان خطر آمده و جان خود را برای نجات دیگران به خطر انداختند و این موضوع ارزش کار آنان را دو چندان می‌کند لذا نوع دوستی و از خودگذشتگی محمد بگری این بزرگ مرد دلاور و قهرمان ستودنی است.

مصطفی عماد السادات نیز گفت:باید توجه داشت که امروز تنها شکل خاکریز های میدان نبرد تغییر پیدا کرده است چراکه وقتی زنگ ایستگاه آتش‌نشانی به صدا در می‌آید و خبر از حادثه‌ای دیگر می‌دهد، برای لحظه‌ای بسیار کوتاه، نگاه‌ها آتش نشانان در هم گره می‌خورد و مصمم‌تر از همیشه گام بر می‌دارند و نشان می دهد در این مسیر همچنان جهاد ادامه دارد .


وی آتش نشانان را جهادگران بی ادعا دانست و ادامه داد: امروز تنها جان بر کفان میدان نبرد به شکل دیگری دل به آتش می‌زنند و شهید می‌شوند، آتش نشانان جانشان را کف دستشان می گیرند و با حرفه خود وارد حادثه می‌شوند تا از مال و جان مردم حفاظت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی فولاد شهر با اشاره به اینکه ایثار در حادثه پیام آور رشادت آتش نشانان است، عنوان کرد: کسانی که به شغل آتش نشانی رو می آورند هیچگاه به فکر منبع درآمد نبوده و نیستند بلکه برای آنها تنها نجات جان مردم حرف اول را می زند تا شاید با اهادء جان خود، آغاز زندگی جدید باشند برای کسانیست که فکر می کردند آخرین نفس‌ها را می‌کشند .

فرهاد اسماعیلی نیز می گفت: شاید کمتر شغلی را در جهان بتوان پیدا کرد که تا این حد به واسطه فداکاری پرسنل خود در بین مردم معروف و شناخته شده باشد.


وی افزود: آتش نشانان به واسطه از خودگذشتی و روح ایثارگری خود همواره و در تمام فرهنگها در دید مردم محترم بوده و مردم آنان را قلباً دوست دارند.

این شهروند فولادشهری بیان کرد: در ایران اسلامی نیز موارد متعددی از جانفشانی و از خود گذشتگی آتش نشانان دیده می شود که ماجرای آتش نشان فداکار محمد بگری نیز یکی از موارد آن است که باید در برابر آن با قامتی ایستاده ادای احترام کرد.

سجاد ذبیحی یکی از شهروندان فولادشهر به همرا خانواده برای قدردانی از شهید محمد بگری آماده بود گفت : بارها اتفاق افتاده است که آتش نشانی در جریان نجات سایر انسانها جان خود را به خطر انداخته اند و تنها با ایثار و فداکاری برای نجات حادثه دیدگان کوشش کرده اند و حقیقتا این نوع نگاه جای قدردانی و تجلیل دارد.


وی تصریح کرد: این تلاش آتش نشانان برای حفاظت از جان و مال مردم کمتر از جهاد دوران طلائی جنگ ۸ ساله نیست و قدر مسلم اینکه نزد خداوند متعال این حماسه و همت مورد ستایش است .

این شهروند افزود: همه ما باید یاد و نام شهدایی همچون محمد بگری را زنده نگه داریم چراکه این آتش نشان شجاع دل دریایی دارند و تمام زندگی خود را وقف مردم کرده اند

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار