تعداد تخت های بیمارستان امین اصفهان به 650 تخت افزایش می یابد

تعداد تخت های بیمارستان امین اصفهان به 650 تخت افزایش می یابد

اصفهان - ایرنا - رئیس بیمارستان امین اصفهان گفت: هم اکنون تعداد تخت های این بیمارستان 170 تخت است که براساس مصوبه هیات مدیره و تصمیم مسئولان استان این تعداد تخت باید به 650 تخت افزایش یابد.

دکتر حسین محجوبی پور دوشنبه شب در همایش تجلیل از خیران و اعضای انجمن خیریه کوثر ولایت در سالن اجتماعات بیمارستان امین اصفهان، افزود: این بیمارستان یکی از مراکز درمانی مهم شمال اصفهان و دارای 650 تخت بود که پس از راه اندازی بیمارستان الزهرا(س)، تجهیزات و تخت های آن به بیمارستان الزهرا انتقال یافت.
وی با اشاره به اینکه اکنون وجود این مرکز درمانی برای ارائه خدمات به شهروندان بویژه ساکنان شمال اصفهان بیش از پیش احساس می شود، گفت: به همین منظور مسئولان استان تصمیم گرفته اند که با کمک خیران بیمارستان امین اصفهان بازسازی، توسعه و تجهیز شود و شمار تخت های آن به 650 تخت افزایش یابد.
رئیس بیمارستان امین اصفهان با اشاره به اینکه انجمن خیریه درمانی کوثر ولایت از سال 89 به منظور جذب خیران برای کمک به بازسازی، توسعه و تجهیز این بیمارستان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در طی این مدت چهار میلیارد و 334 میلیون تومان توسط خیران برای بازسازی ، توسعه و تجهیز بیمارستان امین اصفهان هزینه شده است.
وی با تقدیر از خیران بهداشت و درمان استان گفت: 50 درصد هزینه های عمرانی و تجهیزات بیمارستانی این مرکز درمانی توسط خیران تامین شده است.
دکتر محجوبی پور اضافه کرد: بیشتر بخش های بیمارستان امین اصفهان در راستای برنامه ارتقای هتلینگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعتبارات دولتی و کمک خیران بازسازی اساسی شده است.
وی ادامه داد: از محل هدفمندی یارانه ها مبلغی بیش از 9 میلیارد تومان به بیمارستان امین اصفهان اختصاص یافتکه از این مبلغ بیش از 90 درصد بطور مستقیم به بیماران تعلق گرفت.
رئیس بیمارستان امین اصفهان با بیان اینکه قصد داریم این مرکز درمانی را به یکی از پیشرفته ترین مراکز درمانی جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب به ساکنان شمال این شهر تبدیل کنیم، گفت: منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی استان محدود است و تحقق این مهم بدون کمک خیران امکانپذیر نیست.
همایش تجلیل از خیران و اعضای انجمن خیریه درمانی کوثر ولایت دوشنبه شب در سالن اجتماعات بیمارستان امین اصفهان برگزار شد.
در این همایش از ' پروین کلباسی ' خیر اصفهانی همچنین همسر مرحوم دکتر ' سیدمجتبی طلایی ' رئیس سابق بیمارستان امین و فارابی اصفهان که نقش مهمی در بازسازی و توسعه بیمارستان امین داشت، تجلیل شد.
بیمارستان امین اصفهان که در ویرانه های قصر سنبلستان مربوط به دوران ساسانی احداث شده بود، در سال 1312 هجری شمسی شروع به کار کرد.
در پی راه اندازی بیمارستان الزهرا (س) اصفهان کارکنان و تجهیزات این بیمارستان در سال 1371 به بیمارستان الزهرا (س) انتقال یافت و بیمارستان امین بصورت نیمه تعطیل درآمد.
بیمارستان امین اصفهان از سال 1382 با همت و کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان احیا شد و فعالیت درمانی خود را بار دیگر از سرگرفت.





ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار