روش های سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز قریب به ۴۰ سال از تاسیس نهضت سواد آموزی می‌گذرد و به طور یقین روشهای سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز قریب به ۴۰ سال از تاسیس نهضت سواد آموزی می‌گذرد و به طور یقین روشهای سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست.
به گزارش ایمنا، محمد اعتدادی ظهر امروز (چهارشنبه) در سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی با اشاره به آمار ۳۶ هزار شهید دانش‌آموزی و پنج هزار معلم شهید در حوزه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: خدمات ارزنده‌ای در حوزه سوادآموزی کشور به مردم ارایه شده است.
وی با بیان اینکه سوادآموزی در واقع با سیاست اختیار و تشویق فعالیت می کند، گفت: آموزش رسمی کشور اجبار بوده و ممکن است تشویقی هم در کار نباشد. در حوزه سواد آموزی اجباری برای حضور افراد در سر کلاس ها نیست و در این بخش با اختیار وارد می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز قریب به ۴۰ سال از تاسیس نهضت سواد آموزی می گذرد و به طور یقین روش های سنتی پاسخگوی جذب سواد آموزان نیست. معتقدیم که باید در این بخش با روش‌ها و رویکردهای نوین هنرنمایی کنیم و با کنار گذاشتن روش‌های سنتی در جهت جذب سوادآموزان اقدام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه با وجود اختیار در بخش سوادآموزی به تنهایی نمی توان کاری از پیش برد، افزود: بسیاری از مدیران در این زمینه با تلاش های مداوم موفق به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی شدند که متاسفانه پشتوانه ای نداشت و این امر همچنان راکد باقی مانده است.
اعتدادی تصریح کرد: حوزه سوادآموزی کشور همزمان با کشورهای اروپایی در بخش مهارت آموزی در حال پیشروی است و سواد ترکیبی خواندن و نوشتن با مهارت های زندگی فعال بوده و در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی مراکز یادگیری محلی از اتفاق های بسار مهم در حوزه سواد آموزی است، افزود: به مروز زمان این مراکز یادگیری محلی در کشور رشد پیدا کردند و با طی کردن مسیری جدید در حوزه سواد ترکیبی خواندن و نوشتن و مهارت آموزی زندگی در این زمینه به فعالیت مشغول هستند.
وی با تاکید به اهمیت بالا بردن حساسیت فرمانداران استان ها در بخش سواد آموزی، خاطرنشان کرد: بایستی دستگاه فرمانداری و فرماندارن استان ها همانند سایر دستگاه ها در این حوزه مفید عمل کنند.
اعتدادی تاکید کرد: سازمان سواد آموزی کشور فراز و نشیب هایی زیادی را در این حوزه طی کرده است و استان اصفهان هم از این امر مستثنی نیست و با توجه به شرایط اقلیمی و مهاجر پذیری استان، ورود افراد مهاجر و بیسواد به چرخه آموزشی استان وجود دارد و و بخش سواد آموزی استان اصفهان با فعالیت در این زمینه توانسته بیسوادی را از بین ببرد و روند آمار سواد آموزی را به ۹۷ درصد برساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار