پایان اعتبار کارت ملی قدیمی از 8 دی ماه 97

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از روز هشتم دی ماه 97 اعتبار کارت ملی قدیمی که تا پایان اسفندماه 96 اعتبار داشته‌اند به پایان رسیده و باطل خواهند شد.

سیف‌الله ابوترابی به تسنیم گفته است: بر اساس این تصمیم کسانی که برای دریافت کارت ملی جدید خود اقدام کرده‌اند اما برای دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند، سریال و اعتبار کارت ملی قدیمی آنها ابطال خواهد شد.
او گفته است: این تصمیم سازمان ثبت‌احوال قابل تغییر نخواهد بود و در روزهای گذشته نیز اعلام شده که این متقاضیان به دفاتر پیشخوان یا اداره پست و یا ثبت احوال مراجعه و نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.
ابوترابی گفت: کارت‌ ملی قدیمی این متقاضیان از روز شنبه هشتم دی‌ماه 1397 بی اعتبار است و ارگانی نمی‌تواند با کارت ملی قدیمی آنها استعلام‌های مورد نیاز را اخذ دریافت کند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: اکنون بین 12 تا 15 میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که این افراد در 3 ماهه باقی مانده تا پایان سال، نسبت به پیش ثبت‌نام و تکمیل مشخصات خود برای اخذ کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
وی گفت: فرآیند ثبت‌نام در سایت ثبت احوال کشور به صورتی برنامه ریزی شده است که پس از ثبت‌نام مشکلی برای مراجعه به سازمان‌ها و دستگاه‌ها به رغم نداشتن کارت ملی هوشمند پیش نیاید.
ایسنا هم نوشته است: تا کنون 47 میلیون و 200 هزار نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده اند و برای 44 میلیون و 500 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر و برای متقاضیان ارسال شده است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: بیش از 190 ارگان به صورت آنلاین با این سازمان در ارتباط هستند و 200 هزار نقطه تماس بر خط با پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور به منظور احراز هویت وجود دارد.
وی اضافه کرد: کسانی که در سال 97 درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند اما هنوز کارت‌ ملی ایشان صادر نشده نیز نگرانی نداشته باشند. همچنین به هموطنان تاکید می‌کنم با توجه به اینکه تا پایان سال 97 کلیه کارت‌هایی که اعتبارشان بر اساس مصوبه هیات وزیران تمدید شده بود عملا باطل خواهد شد و سازمان هیچ برنامه‌ای برای تمدید آن ندارد. لذا هموطنان بایستی هر چه سریعتر به دفاتر پست و پیشخوان برای دریافت کارت و یا تکمیل ثبت نام مراجعه کنند. همچنین کسانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند نیز زمان ثبت نام کارت ملی هوشمند را به پایان سال موکول نکنند و در این سه ماه پایانی سال نسبت به انجام آن اقدام کنند.
ابوترابی گفت: برای حل مشکل متقاضیان دارای محدودیت‌های حرکتی مانند سالخوردگان، جانبازان و افرادی که دارای ناتوانی جسمی هستند و یا در مراکز نگهداری مانند بهزیستی حضور دارند صدها ایستگاه سیار فعال شده است. همچنین برای خانواده‌هایی که معلول یا سالمندی که توان حرکتی ندارد در صورت درخواست ایستگاه سیار ایستگاه‌های سیاری به محل اعزام شده است.
ابوترابی در زمینه هزینه صدور کارت ملی هوشمند گفت: تا پایان امسال هزینه صدور کارت ملی هوشمند ثابت می‌ماند، که این هزینه بین سال‌های 94 تا 97 مبلغ 200 هزار ریال بوده است. هزینه تهیه عکس پرسنلی نیز نودهزار ریال و هزینه تحویل کارت ملی هوشمند به هموطنان حداکثر 2000 تومان و جمعا 11 هزار تومان است.
وی در زمینه تولید بدنه داخلی کارت هوشمند ملی افزود: برنامه تولید بدنه کارت هوشمند تولید داخل بر عهده چاپخانه دولتی است و با توجه به تاکید رهبری برای استفاده از کالای ایرانی در سال 97 ثبت احوال نیز در این زمینه پیگیر است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود کارت تولید داخل تفاوتی با کار نمونه خارجی نداشته باشد. نکاتی پیرامون این موضوع بوده و برای اصلاح به چاپخانه اعلام شده است و امیدواریم پس از تأیید چاپخانه دولتی بخشی از تست‌های صدور کارت را انجام دهیم.
سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: برای کسانی که هیچ گونه کارت ملی ندارند، یعنی تازه به 15 سالگی رسیده‌اند یا به طور کل کارت ملی ندارند کارت‌هایی ذخیره کردیم تا برای این افراد مشکلی در زمینه صدور کارت ملی هوشمند پیش نیاید و به نظر می‌رسد بتوانیم قبل از پایان سال به طور انبوه از کارت تولید داخل استفاده کنیم.

مراحل پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند

1- ورود شماره ملی و سریال شناسنامه
این صفحه درگاه ورود شهروندان به سامانه است. لازم است شهروند شماره ملي و سريال شناسنامه را وارد نمايد و پاسخ جمع را در کادر وارد نمايد. سامانه بر اساس سابقه ي عملکردي شهروند در رابطه با کارت هوشمند ملي ایشان را به صفحه ي مناسب منتقل خواهد کرد
2-ورود مشخصات فردی
پس از ورود به سامانه اگر شهروند پیش از این هیچ اقدامی در رابطه با ثبت نام کارت هوشمند ملی نکرده باشد اقلام زیر را وارد نمایید
تاريخ تولد شمسي
تاريخ تولد قمري
نام مادر
جنسیت
شماره موبايل : پيام هاي اطلاع رساني سازمان به اين موبايل ارسال خواهد شد
دين
3-انتخاب زمان و مکان تکمیل ثبت نام
لازم است شهروند تاريخ تکميل ثبت نام مطلوب خویش را وارد کرده و يک دفتر تکميل ثبت نام را به دلخواه انتخاب نمايد . بدين منظور شهروند پیش شماره تلفن شهرستان مطلوب براي تکميل ثبت نام (مثلا 021 براي تهران) و تاريخ مطلوب خویش را وارد مي نمايد. و دکمه ي جستجو را می فشارد سیستم لیست دفاتر تکميل ثبت نام شهر را به ترتيب ظرفیت آزاد دفتر نمايش مي دهد. اگر لازم باشد شهروند مي تواند با ورود شماره تلفن محل اقامت خویش لیست دفاتر را بر اساس نزديکی به محل اقامت خودش فيلتر نمايد. تا انتخاب آسان تر شود سپس شهروند با توجه به نشاني دفاتر، یک دفتر را انتخاب مي کند.توجه فرماييد که تا پيش از پرداخت وجه نوبت گرفته شده قطعی نشده و براي مدت زمان کوتاهي براي شما رزرو باقي مي ماند
4-پرداخت وجه ثبت نام
شهروند به عنوان هزينه ي ثبت نام مبلغ 200,000 ريال معادل 20,000 تومان با استفاده از کارت بانکي که رمز دوم داشته باشد پرداخت مي نمايد. و نوبت گرفته شده براي شهروند ثبت مي شود
5- چاپ برگه پیش ثبت نام
به عنوان مرحله ي پاياني شهروند مشخصات شخصي خودش و جزييات نوبت گرفته شده را چاپ مي کند و تا روز تکميل ثبت نام نزد خویش نگهداري مي نمايد. در اين برگه کد رهگيري هم چاپ شده است که هنگام تکميل ثبت نام و مراحل پس از آن کاربرد دارد

مراحل تکمیل ثبت نام
۱ تکمیل اطلاعات نشانی و کدپستی و تلفن ثابت و همراه متقاضی
۲ چاپ رسید تکمیل ثبت نام
۳احراز اطلاعات مدارک با متقاضی
۴عکس برداری از چهره
۵اسکن اثر انگشتان
۶اسکن مدارک
۷تایید ثبت نام توسط مدیر دفتر

مراحل تولید کارت ملی
۱ کنترل کیفیت داده های گردآوری شده
۲تولید کارت
۳ارسال کارت به دفتر ثبت نام

مراحل تحویل کارت ملی
۱اعلام وصول کارت در دفتر تحویل
۲ اسکن اثر انگشت به منظور تایید هویت شهروند
۳فعال سازی کارت
۴تحویل کارت به شهروند
تعرفه تمامی خدمات مطابق قانون بودجه سال 1397 به خزانه داری کل کشور واریز می گردد.امکان پرداخت تعرفه خدمات از طریق زیر امکان پذیر است:
امکان پرداخت در ادارات ثبت احوال از طریق دستگاه کارتخوان فراهم می باشد.
شماره حساب 4001011101012167 نزد بانک مرکزی
از طریق انتقال وجه به صورت کارت به کارت به شماره کارت 6367957022823913
مراجعه به بانک ملی و پرداخت از طریق حواله پایا یا ساتنا به شماره شبا IR300100004001011101012167

تعریف خدمات مرتبط با ثبت نام کارت ملی
· متوسط مدت زمان ارائه خدمت : 2 ماه
· ساعات ارائه خدمت : وقت اداری
· تعداد بار مراجعه حضوری : 2 بار
شهروند مجاز به ثبت نام کارت هوشمند ملی :
کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.
در سامانه درخواست های جدید شهروندانی که کارت هوشمند ملی دارند،بررسی نمی شود
اولویت ثبت نام :
افرادی که با ورود به محدوده سنی ۱۵ سال تمام، واجد شرایط دریافت کارت ملی می شوند.
شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.
پیش نیازها :
همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا.
همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت.
آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت.
هزینه ها :
هزینه صدور کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰ ریال است که به یکی از دو شکل زیر دریافت می شود.
هنگام ثبت نام در همین سایت بصورت الکترونیکی با استفاده از کارت بانکی متصل به شبکه شتاب.
حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ ۹۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تکمیل ثبت نام توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.
کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تحویل کارت توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار