نبوغ بابک فرزاد مثال زدنی بود

دکتر بابک فرزاد از نخستین مدال‌آوران ایرانی المپیاد کامپیوتر پنجشنبه گذشته پس از ماه‌ها جدال با سرطان درگذشت. او چندی پیش با انتشار پستی در فضای مجازی از دوستانش خداحافظی کرده بود.

اصفهان امروز آنلاین - دکتر بابک فرزاد از نخستین مدال‌آوران ایرانی المپیاد کامپیوتر پنجشنبه گذشته پس از ماه‌ها جدال با سرطان درگذشت. او چندی پیش با انتشار پستی در فضای مجازی از دوستانش خداحافظی کرده بود.

تسلیت؛ واژه کوچکی است که گاه در برابر بزرگی کسی که دیگر میان ما نیست بیش‌ازپیش ارزش و اهمیت خود را از دست می‌دهد. وقتی خبر فوت مریم میرزا خانی اعلام شد شقاوت مرگ دلمان را آزرد چراکه باورش برایمان دشوار بود فرشته مرگ توانسته باشد به بهانه سرطان این کوه متانت و شعور را از پای درآورد. داغ فقدان نابغه ریاضی جهان هنوز تازه بود که خبر خاموشی ستاره دیگری از عالم نوابغ ایرانی آتش زیر خاکستر را روشن کرد و فوت بابک فرزاد آه از نهاد آنها که او را می‌شناختند بلند کرد.

دکتر بابک فرزاد، دارنده مدال برنز المپیاد جهانی کامپیوتر در سال ۱۹۹۵، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های صنعتی شریف و تورنتو (دکترای انفورماتیک) و مک‌گیل (پست دکترا) و استاد ریاضی دانشگاه براک و هم‌دوره‌ مریم میرزاخانی بود. مدت‌ها بود که از بیماری سرطان رنج می‌برد و در مورد بیماری خود در فیس‌بوک صحبت می‌کرد و همواره شوخ‌طبع بود. او دوران دبیرستان خود را در دبیرستان شهید اژه‌ای اصفهان سپری کرد و خبر فوت او برای محمد اژه‌ای مدیر این دبیرستان بهت و ناراحتی را به همراه داشت.

محمد اژه‌ای در زمان حضور در دبیرستان شهید اژه‌ای اصفهان

اژه‌ای درباره او به اصفهان امروز می‌گوید: «نبوغ او مثال‌زدنی بود به‌این‌ترتیب که از دوران راهنمای جزو نخستین مقام آوران تیزهوشان بود و در ادامه موفق به کسب مدال المپیاد جهانی کامپیوتر شد و در دوران دانشجویی که در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کرد هم‌زمان مسئولیت سنگین و فراتر از سن خود شامل برگزاری کارسوق‌های علمی سمپاد سراسر کشور را نیز به عهده داشت. او به‌واقع فعال و باهوش بود و خبر فوتش سنگین‌ترین و غمگین‌ترین خبری بود که می‌توانستم درباره‌اش بشنوم. او بسیار مؤدب، هم‌فکر و گروه گرا بود و چندین سال پیش در سفری که به ایران داشت پیش از اینکه به خانه برود به همراه همسرش به مدرسه آمده بود تا هم از مدرسه بازدید کنند و هم سری به ما زده باشد. باوجودی که دوران تحصیلش در مدرسه ما به پایان رسید ارتباطش را با مدرسه و دیگر دانش آموزان المپیادی ادامه می‌داد. او از طریق پدرش نیز تمام کتاب‌های علمی و المپیادی خود در ایران را که شامل مجموعه 300 جلدی بود به مدرسه هدیه کرد. ما نیز مهری ویژه تهیه کردیم که تمام کتاب‌ها به آن ممهور شد و مورداستفاده دیگر دانش آموزان قرار‌ دادیم.»


برای مشاهده اخبار تکمیلی در خصوص درگذشت دکتر بابک فرزاد اینجا کلیک کنید
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار