کلاهبرداری سایبری به بهانه فروش اقساطی لوازم خانگی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.
به گزارش تسنیم ، سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: کاربران فریب تبلیغات در سایت‌های واسطه‌گر و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه پولی به حساب این افراد واریز نکنند.
وی افزود: در پی شکایت خانم جوانی از شهروندان مبنی بر این‌که با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط 6 ماهه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اقدام به پرداخت 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: این خانم اظهار داشت که پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی‌دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه تلویزیون کرده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر این‌که هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده پاسخگوی تلفن خود نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی در نهایت کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال وی به پلیس فتا می‌شوند.
مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هر گونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هر گونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار