۱۰ درصد سوادآموزان اصفهان پس از جذب ترک تحصیل می‌کنند

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان نبود بانک اطلاعاتی در خصوص افراد لازم التعلیم ۱۰ تا ۴۹ سال در استان اصفهان را مهم‌ترین چالش سازمان نهضت سواد آموزی در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد از سواد آموزان استان اصفهان پس از جذب از ادامه تحصیل خودداری می‌کنند.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان نبود بانک اطلاعاتی در خصوص افراد لازم التعلیم ۱۰ تا ۴۹ سال در استان اصفهان را مهم‌ترین چالش سازمان نهضت سواد آموزی در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد از سواد آموزان استان اصفهان پس از جذب از ادامه تحصیل خودداری می‌کنند.
بهمن امید قائمی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر ایران به عنوان یکی از کشورهای باسواد منطقه شناسایی می‌شود، اظهار کرد: استان اصفهان نیز در این زمینه دارای جایگاه مناسبی است چرا که ۹۷.۹ درصد از مردم این استان با سواد هستند.
وی با بیان اینکه جامعه مورد هدف نهضت سواد آموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال هستند، اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری جذب ۸۰۰۰ سواد آموز در دستور کار است و روند جذب سوادآموزان هنوز ادامه دارد.
معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: استان اصفهان در بحث ای سی دی، مهارت آموزی و مراکز یادگیری اصفهان از استان‌های پیشگام و برتری بوده که در حال فعالیت است.
وی با اشاره به میزان باسوادی شهرستان‌های استان اصفهان و تعداد افرادآموزش دیده افزود: بیشترین افراد باسواد در استان اصفهان در نواحی شهر اصفهان در شهرستان‌های اردستان، کوهپایه، نایین، زواره، جلگه و جرقویه علیا هستند و مناطق پرتراکم فلاورجان، زرین شهر، خمینی شهر، فریدون شهر و سمیرم از مناطق کم سواد استان اصفهان است.
امید قائمی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی در شهرستان‌های فلاورجان، سمیرم، فریدون شهر، نجف آباد، شهرضا، خمینی شهر و جرقویه سفلی فعال است و تعداد یک هزار آموزشیار در کل استان در این مراکز مشغول به تدریس هستند.
وی نبود بانک اطلاعاتی در خصوص افراد لازم التعلیم ۱۰ تا ۴۹ سال در استان اصفهان را مهم‌ترین چالش سازمان نهضت سواد آموزی در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: شناسایی و جذب سوادآموزان کار بسیار مشکلی است ضمن اینکه برخی از سواد آموزان نیز انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل ندارند و حدود ۱۰ درصد از این افراد پس از جذب از ادامه تحصیل خودداری می‌کنند.
معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کودکان کار، اتباع خارجی، زنان خانه‌دار و ... جامعه هدف اداره نهضت سواد آموزی برای آموزش هستند، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ نفر در چهل منطقه آموزش و پرورش استان جذب و خدمات آموزشی را دریافت کردند.
وی در خصوص ارایه خدمات آموزشی نهضت سوادآموزی به اتباع بیگانه نیز اظهار کرد: امسال یک هزار و ۱۰۰ تبعه خارجی توسط نهضت سواد آموزی استان و ۳۲۰ نفر نیز با کمک کمیساری عالی پناهندگان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
امیدقایمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ مرکز یادگیری در استان اصفهان فعال است، تصریح کرد: نیازمند توسعه این مراکز هستیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسعه این مراکز در مناطق دارای بالای ۷۵ سواد آموز در دستور کار است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار