اصفهان به دنبال آب خوزستان برای صنعت و کشاورزی نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب موردنظر اصفهان است و نمایندگان اصفهان و خوزستان مشکلی با هم ندارند و اگر در جلسات مختلف اطلاعات درستی به آنها می‌دادیم این واکنش‌ها و تعارضات پیش نمی‌آمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب موردنظر اصفهان است و نمایندگان اصفهان و خوزستان مشکلی با هم ندارند و اگر در جلسات مختلف اطلاعات درستی به آنها می‌دادیم این واکنش‌ها و تعارضات پیش نمی‌آمد.

به گزارش ایمنا، حیدرعلی عابدی امروز شنبه-۸ دیماه-در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران پیرامون مباحث آب استان اظهار کرد: ۴ راه‌حل برای برای موضوع آب در استان وجود دارد که متاسفانه بیشتر آنها معضل آب استان را رفع نمی‌کنند.

وی در خصوص این راه‌حل‌ها افزود: انتقال آب از خلیج‌فارس برای آب شرب، انتقال صنایع آب‌بر از استان، کوچ مردم از اصفهان و موضوع آخر صرفه‌جویی و عدم مصرف بیش از حد است که هیچ کدام آنها قابل اجرا شدن نیست.

عابدی با اشاره به اینکه نمایندگان استان هیچ وقت طرح‌های غیرکارشناسی و غیرفنی نداده‌اند، تصریح کرد: بر اساس قوانین تنها آبی که انتقال آن آزاد است آب شرب بوده و یونسکو تاکید بسیاری بر توجه به مباحث زیست‌محیطی منطقه مبدأ انتقال دارد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه انتقال می‌یابد باید مازاد نیاز مصرف منطقه باشد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع در خوزستان مقیاس میلیارد است؛ در حالی که در اصفهان بحث بر سر متر مکعب است و تفاوت اصفهان و خوزستان در این موضوع است.

عابدی با تاکید بر لزوم توجه خاص به استان‌های چهارمحال وبختیاری و اصفهان اظهار کرد: سیزدهمین بند مصوبه شورای عالی آب، انتقال آب تونل اول کوهرنگ را حق کشاورزان دانسته و تونل دوم و سوم، چشمه‌لنگان و بهشت‌آباد قرار است آب شرب و صنعت استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کاشان، یزد و اصفهان تامین کند.

وی شیرین کردن آب را برای استان‌های نزدیک دریا مناسب دانست و خاطرنشان کرد: همه نمایندگان استان بر سر احترام به قوانین توافق داریم و معتقدیم باید بندبند مصوبات قانون و مصوبات شورای عالی آب اجرا شود.

عابدی با ابراز تاسف از عدم وجود جلسات با نمایندگان خوزستان گفت: اگر قبل از بروز واکنش‌ نمایندگان خوزستان جلساتی با آنها داشتیم، قطعا واکنش تند آنها را در مجلس شاهد نبودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصفهان به دنبال انتقال آب خوزستان برای تامین صنعت و کشاورزی خود نیست، افزود: تامین آب شرب موردنظر اصفهان است و نمایندگان اصفهان و خوزستان مشکلی با هم ندارند و اگر در جلسات مختلف اطلاعات درستی به آنها می‌دادیم این واکنش‌ها و تعارضات پیش نمی‌آمد.

عابدی تبادل اطلاعات در مجامع نمایندگان را عامل حل تعارضات دانست و اظهار کرد: مسئله اصفهان تنها مختص اصفهان نیست و نباید این موضوع را استانی دید بلکه باید منافع ملی را درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه نباید به اختلافات دامن بزنیم، گفت: دولت باید با نمایندگان مختلف جلساتی داشته باشد تا مسائل اینچنین پیچیده نشود و واکنش‌های اینچنینی دربر نداشته باشد.

عابدی با اشاره به اهمیت انتقال آب شرب تصریح کرد: اولویت اول باید استفاده از منابع آب استانی و سرمایه‌گذاری اولیه نیز بر چگونگی انتقال آب درون استانی باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار