رشد ۱۰ درصدی حضور گردشگر خارجی در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به رشد ۱۰ درصدی حضور گردشگر خارجی در اصفهان گفت: این رشد گردشگر با ظرفیت ها و زیرساخت های استان هماهنگ نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به رشد ۱۰ درصدی حضور گردشگر خارجی در اصفهان گفت: این رشد گردشگر با ظرفیت ها و زیرساخت های استان هماهنگ نیست.
فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون حضور گردشگر خارجی در استان اصفهان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال حدود 300 هزار گردشگر وارد استان شدند، اظهار داشت: حضور گردشگران خارجی در اصفهان در طول 4 سال گذشته با رشد روبرو بوده اما این رشد گردشگر با ظرفیت ها و زیرساخت های استان هماهنگ نیست.
وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از 10 شهر پرجاذبه جهان بوده و باید در استان اصفهان از حضور چند میلیون گردشگر صحبت کنیم، گفت: استان اصفهان از نظر زیرساخت ها و ظرفیت های تاسیسات گردشگری در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی داشته است و باوجود رفتارهای نابخردانه رییس جمهور آمریکا درباره ایران و مسئله تحریم ها، این مسائل در گردشگری کشور تاثیر سوئی نداشت.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه بازار گردشگری ایران از ارزان ترین بازارها در منطقه بوده، گفت: چون اصفهان هدف و مقصد گردشگران تاریخی از آمریکا و اروپا بود، این احتمال داده می شد که با کاهش حضور گردشگر مواجه باشیم اما با تدابیر ملی، حضور گردشگر خارجی در اصفهان 10 درصد رشد کرد.
وی با اشاره به چشم اندازهای جذب گردشگری به اصفهان بیان کرد: چشم انداز ما این است که شرایط رقابتی در حوزه گردشگری و زیرساخت های گردشگری را به مرحله مطلوب برسانیم تا گردشگران خارجی بیشتری را جذب کنیم.
اللهیاری با بیان اینکه امروز ما فرصت فعالیت در بازارهای جدید گردشگری با ارائه امکانات و تسهیلات ارزان از جمله در کشورهای شرق آسیا پیدا کردیم، افزود: به همین منظور محدودیت های ویزا برای گردشگران خارجی نیز برداشته شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار