نهضت پیاده راه سازی به رهنان رسید/ خیابان بعدی نظر است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفته تلاش دارد هر هفته یک خیابان شهر، بر حرکت سواره محدود شود و همانطور که امروز (سه شنبه) خیابان رهنان پیاده‌راه می‌شود، هفته آتی خیابان نظر پیاده‌محور شدن را تجربه خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفته تلاش دارد هر هفته یک خیابان شهر، بر حرکت سواره محدود شود و همانطور که امروز (سه شنبه) خیابان رهنان پیاده‌راه می‌شود، هفته آتی خیابان نظر پیاده‌محور شدن را تجربه خواهد کرد.
علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نهضت پیاده‌راه سازی شکل گرفته در اصفهان، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری آرام سازی ترافیک در محدوده‌های تاریخی و مرکزی شهر است.
وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک این فرایند را مهندسی شده پیش می‌برد و یکی از نمودهای آن خیابان چهارباغ عباسی بود که بعد از تجربه ۱۰۰ هفته "سه شنبه‌های بدون خودرو"، فضای فکری شهروندان و نخبگان را برای این اقدام آماده کنه.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: امروز ادبیات پیاده‌راه سازی در شهر فراگیر و تبدیل به اصلی پذیرفته، شده است. پیاده راه سازی به ایجاد فضاهای شهری، تحکیم شهروندان با شهر و ایجاد ارتباط اجتماعی کمک می‌کند. این سیاست در همه دنیا دنبال می‌شود و موفق بوده. امروز شهرداری اصفهان به دنبال دیگر خیابان‌هایی است که بعد از چهارباغ عباسی امکان تبدیل شدن به پیاده راه را داشته باشند.
صلواتی تصریح کرد: پیاده راه شدن یک خیابان، تنها با تصمیم مدیران ممکن نیست و باید پیش از تصمیم گیری مطالعات کافی در این زمینه انجام شود. مطالعات شهرسازی، مطالعات اجتماعی، اقتصاد شهری، ترافیکی و حتی ایمنی و امنیتی پیاده راه سازی انجام شود.
وی ادامه داد: اگر همه ملاحظات انجام نشود ممکن است پیاده راه سازی به نتیجه خلاف اهداف خود برسد. همانگونه که در برخی شهرها شاهد هستین با وجود اینکه پیاده راه‌هایی ساخته شد، موفق نبود و به حالت اولیه بازگشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: امروز خیابان ابوذر در رهنان به صورت آزمایشی در سه شنبه بدون خودرو بر روی تردد حمل و نقل موتوری بسته خواهد شد. رویدادهای متنوعی نیز در این خیابان برنامه ریزی شده است.
صلواتی افزود: بعد از خیابان ابوذر نوبت به خیابان نظر است که در بخشی از روز تردد خودرو در آن محدود خواهد شد. تلاش بر این است که در گوشه و کنار شهر، هر هفته یک خیابان به پیاده راه تبدیل شود تا فضای تعاملی شهروندان ایجاد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار