مهاجمان فرصت طلب و خوش اشتها

نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نشان داد سه بازیکن تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس برای آقای گل نقش‌ها در سردارند. کی روش استنلی، آنتونی استوکس و علی علیپور بازیکنانی بودند که در رقابتی شانه‌به‌شانه باهم تا نیم‌فصل پیش آمدند و تنها یک گل میان آن‌ها باهم فاصله انداخته است.

  • ا میرحسین احتشامی-اصفهان امروز: نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نشان داد سه بازیکن تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس برای آقای گل نقش‌ها در سردارند. کی روش استنلی، آنتونی استوکس و علی علیپور بازیکنانی بودند که در رقابتی شانه‌به‌شانه باهم تا نیم‌فصل پیش آمدند و تنها یک گل میان آن‌ها باهم فاصله انداخته است.
  • کی روش مهاجم برزیلی سپاهان 9 بار موفق به فتح دروازه حریفان شد درحالی‌که استوکس هشت بار گلزنی کرد و عدد علیپور هم به هفت رسید. البته زیردست این سه بازیکن، دو بازیکن شش گله و سه بازیکن پنج گله جای گرفته‌اند اما بسیار بعید است آن‌ها بتوانند در کورس رقابت با بهترین گلزنان لیگ جایی برای خودشان دست‌وپا کنند و همان سه بازیکن مورداشاره از بیشترین شانس آقای گل لیگ برخوردارند. سه بازیکنی که اشتهای فراوانی برای گلزنی دارند و کمتر موقعیت‌ها را هدر می‌دهند. در ادامه به شرایط سه مهاجم فرصت‌طلب نیم‌فصل نخست نگاهی خواهیم انداخت.
  • کی‌روش در هوا بی‌رقیب است
  • استنلی کی‌روش مهاجم برزیلی سپاهان بااینکه دومین فصل حضورش در فوتبال ایران را سپری می‌کند اما در همین زمان کوتاه نشان داده که کیفیت بازی‌اش به درد لیگ برتر می‌خورد. کی‌روش سبکی را به نمایش گذاشته که سال‌هاست کمتر بازیکنی به دنبال آن می‌رود حتی مهاجمان بلندقدی که توانایی سرزنی دارند. به‌طور مثال هری کین مهاجم 88/1 متری تیم ملی انگلیس و تاتنهام بااینکه از قامت بلندی سود می‌برد و در سرزنی هم قابلیت‌هایش را نشان داده اما ترجیح می‌دهد که با پا گلزنی کند. او همین هفته گلی تماشایی را به وارد دروازه ولورهمپتون کرد که از استانداردهای فیزیکی چنین بازیکنی خارج بود. از پیش رو برداشتن بازیکن مقابل پشت محوطه جریمه حریف و ضربه‌ای کات دار که درنهایت ظرافت در گوشه چپ دروازه تیم ولور همپتون جای گرفت؛ اما چین گل‌هایی را از کی روش استنلی در لیگ برتر نمی‌توان سراغ گرفت. کی روش در نیم‌فصل پنج گل را با ضربات سر به ثمر رساند، دو بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد و دو گل دیگر هم با پای این بازیکن به دست آمد. نکته جالب پیرامون کی روش این‌که او در شش هفته ابتدایی گل نزد ولی از دقیقه 90 دیدار برابر پارس جنوبی در هفته ششم موتور گلزنی اش روشن شد. استنلی سپس در مقابل فولاد هم دومین گل خود را ثبت کرد تا در مسجدسلیمان با زدن دو ضربه سر مشابه به چپ و راست دروازه میلاد فراهانی دروازه‌بانتیم نفت، یک پیروزی ارزشمند را برای تیمش به ارمغان بیاورد و خودش را هم چهار گله کند. او در هفته‌های بعد هم به این روند گلزنی اش شتاب بیشتری بخشید و پنج بار دیگر دروازه حریفان را باز کرد. عصای دست قلعه‌نویی در نیم‌فصل نخست بدون شک در نیم‌فصل دوم هم باانگیزه فراوانی به میدان خواهد آمد تا عنوان آقای گلی لیگ را به خودش اختصاص دهد. البته همان‌گونه که اشاره شد کی روش دو رقیب سرسخت را کنار خودش می‌بیند.
  • چشمه گلزنی استوکس زود خشکید
  • آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی تراکتورسازی در حالی فصل جاری پیراهن تیم پرهوادار تبریزی را بر تن کرد که سال‌ها بود هیچ بازیکن بریتانیایی در فوتبال ایران حاضر نشده بود. معروف‌ترین بازیکن بریتانیایی که در فوتبال ایران مشغول بازی شد آلن ویتیل انگلیسی بود که در لیگ تخت جمشید پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و یک‌فصل همبازی علی پروین شد. مهاجم ایرلندی تراکتورسازی در طی سه هفته پایانی لیگ برتر برای تراکتورسازی به میدان نرفت اما با هشت گل زده در جایگاه دوم نیم‌فصل نخست گلزنان لیگ قرار گرفت. استوکس که یک مهاجم موقعیت‌ساز و گلزن محسوب می‌شود بی‌تردید با بازگشت به ترکیب تراکتورسازی در نیم‌فصل دوم می‌تواند تعداد گل‌های زده‌اش را افزایش بدهد و یکی از مدعیان اصلی آقای گلی باشد.
  • موتور گلزنی علیپور دیر روشن شد
  • علی علیپور آقای گل فصل پیش لیگ برتر، فصل جاری هم همچنان در قامت یک مدعی آقای گلی ظاهرشده است. علیپور که در لیگ هجدهم با 19 گل زده عنوان آقای گل را خودش اختصاص داده بود همچنین توانست رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن در طول فصل را بشکند. این در حالی است که نفر دوم با او شش گل فاصله داشت. مرتضی تبریزی، مهاجم ذوب‌آهن با 13 گل زده نفر دوم گلزن لیگ شد. لوسیانو پریرا، مهاجم صنعت نفت هم با 12 گل زده سومین گلزن لیگ نام گرفت. در فصل جاری هم علی علیپور هرچند دیر موتور گلزنی اش روشن شد اما در چند هفته پایانی نیم‌فصل توانست خودش را در جدول گلزنان بالا بکشد. البته حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و راه‌یابی این تیم به فینال مسابقات در مقطعی فشار سنگین را به علیپور وارد کرد اما این بازیکن پس از بازیابی دوباره در قامت مدعی آقای گلی لیگ نشان داد و احتمالا نیم‌فصل دوم بر تعداد گل‌هایش اضافه خواهد کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار