قیمت واقعی مرغ 15 هزار تومان است

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه به دنبال افزایش نرخ مرغ، میزان خرید مردم به یک دهم سال گذشته کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر نرخ مرغ در حدود 14 هزار و 500 تا 15 هزار تومان است، اما بازار کشش این قیمت‌ و افزایش بیشتر آن را ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با بیان اینکه به دنبال افزایش نرخ مرغ، میزان خرید مردم به یک دهم سال گذشته کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر نرخ مرغ در حدود 14 هزار و 500 تا 15 هزار تومان است، اما بازار کشش این قیمت‌ و افزایش بیشتر آن را ندارد.
محمدعلی فروغی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش کشتار مرغ در استان، اظهار کرد: با توجه به کمبود تولید مرغ به دلیل کاهش جوجه ریزی، در حال حاضر هزینه کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها حدود 14 هزار و 500 تومان است.
وی با انتقاد بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که نرخ مرغ باید 10 هزار تومان باشد، اما قیمت این محصول در بازار 15 هزار تومان است، گفت: به طور قطع وزیر از شرایط تولید و بازار اطلاع کافی دارد، اما نمی‌تواند بازار را کنترل کند، بنابراین جای سوال است که در این شرایط مغازه قادر به کنترل بازار است.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان افزود: در حال حاضر نرخ مرغ در حدود 14 هزار و 500 تا 15 هزار تومان است، اما بازار کشش این قیمت‌ها و افزایش بیشتر مرغ را ندارد و این محصول در مغازه‌ها با نرخ 13 هزار و 810 تومان فروخته می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود تولید مرغ در کشور مواجه هستیم، گفت: کمبود تولید مرغ از شمال آغاز و به تهران رسید، همچنین در اصفهان به دلیل کاهش جوجه ریزی مرغ داران با کمبود مواجه هستیم.
فروغی با بیان اینکه به دنبال افزایش نرخ مرغ، میزان خرید مردم به یک دهم سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: به دلیل کمبود تولید مغازه‌ها مجبور به خرید پایین هستند، با این حال بخشی از مرغ موجود در مغازه‌ها به دلیل قیمت بالای محصول، به فروش نمی‌رسد.
وی در خصوص تاثیر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بر کاهش تولید مرغ، گفت: تاثیر این بیماری بر کاهش تولید و تلفات مرغ در استان همانند سال‌های گذشته نبود.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار مرغ و جلوگیری از افزایش نرخ این محصول اقدامی انجام نداده است، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه کاهش تولید، مرغ مازاد برای ذخیره‌سازی و منجمد کردن وجود نداشت.
وی با بیان اینکه هرسال میزان بالایی مرغ در کشور از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی می‌شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون مازاد مرغ در کشور ذخیره‌سازی مرغ نشده و هر سال شرکت پشتیانی امور دام در این برهه از زمان، بر توزیع مرغ منجمد تاکید می‌کرد، اما امسال میزان توزیع مرغ منجمد در اصفهان بسیار اندک است.
فروغی با بیان اینکه سال گذشته در این برهه از زمان قیمت مرغ حدود هشت هزار تومان بود، ابراز امیدواری کرد: با جوجه ریزی در مرغداری‌ها برای شب کمبود مرغ نداشته باشیم، این درحالی‌که اکنون قیمت جوجه بالای 3200 تومان است که مرغدار ناچار به خرید نقدی برای جوجه ریزی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار