محکومیت سنگین زوج پزشک قاچاقچی، بیماران چه می‌گویند؟

دکتر حمیدرضا جانقربان ، متخصص جراحی مغز و اعصاب روز گذشته به همراه همسرش دکتر آزاده سجادیه متخصص پوست و مو به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور به ترتیب به 20 و 10 سال زندان قطعی و پرداخت 120 میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.

رویداد ایران - دکتر حمیدرضا جانقربان ، متخصص جراحی مغز و اعصاب روز گذشته به همراه همسرش دکتر آزاده سجادیه متخصص پوست و مو به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشور به ترتیب به 20 و 10 سال زندان قطعی و پرداخت 120 میلیارد تومان جریمه محکوم شدند.
در این زمینه:
» فیلم|حکم قطعی حمیدرضا جانقربان و آزاده سجادیه اعلام شد

این دو به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق تجهیزات پزشکی، ایمپلنت های اسکلتی و پروتز به ٢٠ سال حبس قطعی و پرداخت یکهزار و ٢٠٠ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
اما پیش از این دکتر آزاده سجادیه به عنوان یک متخصص پوست و موی صاحب نام در اصفهان شناخته می‌شد.

از فضای امنیتی تا رضایت نسبی
با مراجعه به سایت‌هایی که خدمات نوبت دهی آنلاین و معرفی پزشکان را بر عهده دارند، می‌توان نظرات مردم و بیماران پیرامون این پزشک را مطالعه کرد.
در سایت nobat.ir میانگین نظرات 154 نفر که با انتخاب یک تا 5 ستاره نظر خود را پیرامون کار دکتر آزاده سجادیه اعلام کرده‌اند، نتیجه 4 ستاره به معنی خیلی خوب ثبت شده است.
اما در بین کامنت‌های درج شده پیرامون طبابت این متخصص پوست و مو که اکنون برای گذراندن دوران محکومیت قطعی 10 ساله خود در زندان به سر می‌برد، موارد جالبی به چشم می‌خورد. یکی از بیماران در کامنتی در تیرماه 97 نوشته است:«یک فضای امنیتی شده با منشیهای زیاد»
اما بیمار دیگری نوشته است:«خواهرم مشکل پوست داشت یه سری خشکی روی پوست صورتش بود و خارش شدید داشت و پخش میشد و دکتر آزاده سجادیه درمان کردند پوستش رو و واقعا کارشون عالیه».در کامنت‌های دیگر هم واکنش‌هایی در دو سر طیف از «نمی‌دانم» تا «بی نظیرند» درج شده است. بنا به اطلاعات درج شده در سایت پزشک خوب، خدمات ارائه شده در مطب دکتر آزاده سجادیه شامل این موارد بوده است: ویزیت و مشاوره،تزریق ژل و بوتاکس،برداشتن خال و زکیل و کک و مک، جوانسازی پوست، اعمال جراحی کوچک زیبایی، درمان بیماری‌های پوست و مو،لیزر درمانی

قسم نامه بقراط در نقطه صفر
اما چه می‌شود که این پزشک با همدستی همسرش دکتر حمیدرضا جانقربان که متخصص ستون فقرات بوده است، به جای طی مسیر در راه طبابت و اجرای قسم‌نامه بقراط به سوی اقداماتی بر ضد سلامت مردم و پرداخت پورسانت به سایر پزشکان برای استفاده از تجهیزات تقلبی قاچاق خود به جای پروتز و ایمپلنت‌های اسکلتی اصلی می روند.
آن گونه که احمد خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان پس از پایان دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بیان کرده است، این دو پزشک واردات پروتز و ایمپلنت‌های اسکلتی قاچاق را به صورت غیرمجاز و بدون مجوز گمرک و اخذ سایر مجوزهای لازم انجام می‌دادند. حجم معاملات قاچاق این زوج پزشک به طور تقریبی،230.000.000.000 تومان تخمین زده می‌شود.
اما در مورد دکتر حمیدرضا جانقربان، بیمارانی که به سایت نوبت دهی آنلاین مراجعه کرده‌اند، از بین 202 ثبت امتیاز بین یک تا 5 ستاره، با میانگین نهایی 5 ستاره فعالیت پزشکی او را عالی ارزیابی کرده‌اند. اما در قسمت کامنت‌ها، از زمان انتشار اخبار مرتبط با اقدامات تاسف‌بار آنان، اکثر بیماران اکثرا هیچ امتیازی به این پزشک اصفهانی نداده‌اند.
یکی از بیماران در این صفحه نوشته است:«بسیار عالی بنده سمت چپ بدنم فلج شد وایشون به لطف خدا عمر دوباره ای به من داد.»
بیمار دیگری نظرش را اینطور بیان کرده است:«شوهرم دو تا از مهره‌هاش دیسک داشتند دو ماهی میشه دکتر جانقربان عملشون کردند براشون پلاتین هم گذاشتن خداروشکر شوهرم درداش برطرف شدند کار دکتر عالیه قبولش دارم»
در تیرماه 97 یکی از مراجعه کنندگان نوشته است:« فوق العاده عالی عمل دیسک کمر که نتیجه ان فوق العاده عالی بود که کاملا بهبود یافت عملی که قطع امید شده بود از راه دور دستشان را میبوسم.»
نگاه مردم عوض شد
مرور نظر دیگری در اردیبهشت 97 خالی از لطف نیست:« عالیه دیسک L7 کج شده بود تکان میخوردم مثل نوک چاقو میخورد به نخاعم و نمیتوتستم حرکت کنم عمل کردم بیست روز بعدش خیلی عالی راه رفتن از ایشونواقعا سپاسگزارم وبه هر کس نیاز باشه ایشون را معرفی میکنم خدا خیرش بده»
اما نظر آخر شاید روشن کننده واقعیاتی باشد که تعداد زیادی از بیماران هنوز نتوانسته‌اند آن را به گوش رسانه‌ها یا مردان قانون برسانند، حبیب در سایت دکتریاب پیرامون دکتر جانقربان نوشته است: کافیه پرونده ایشون و همسرشان به نام آزاده سجادیه در اینترنت جستجو کنید - من یکی از صدها نفری هستم که بدست این دکتر زندگیم نابود شده.»
سال‌ها تلاش و درس خواندن در دانشگاه، استفاده از منابع عمومی کشور و کسب تجربه از درمان هزاران بیمار، به جای آنکه در جهت رفع مشکلات مردم به کار بسته شود، با سودجویی و در نظر گرفتن اخلاقیات انسانی و پزشکی، پرونده‌ای گسترده و پرماجرا را شکل داده است که گرچه از حیث عمومی جرم به مرحله صدور حکم رسیده است، اما شاکیان خصوصی که دچار مشکلات گوناگون پزشکی شده‌اند، یکی یکی برای شکایت از این زوج پزشک خود را به راهروهای دادگستری اصفهان می‌رسانند تا شاید از این پس هشداری باشد برای همه کسانی که با جان و مال مردم سر و کار دارند.

فیلم نتایج آخرین جلسه دادگاه
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار