روزانه با موجی از کودکان پر استرس مواجه هستیم

آسیب شناس اجتماعی گفت: روزانه با موجی از کودکان پر استرس مواجهیم که هوش عاطفی و معنوی آنها رشد پیدا نکرده و به لحاظ جسمی دچار آسیب‌های بسیاری هستند.

آسیب شناس اجتماعی گفت: روزانه با موجی از کودکان پر استرس مواجهیم که هوش عاطفی و معنوی آنها رشد پیدا نکرده و به لحاظ جسمی دچار آسیب‌های بسیاری هستند.

به گزارش مهر، احمد پدرام بعدازظهر سه شنبه در میزگرد بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مدارس اظهار داشت: روابط امروز کودکان ما حتی تا بزرگسالی دچار مشکل است.

وی بیان داشت: در ماه مبالغ سنگینی برای مطالعه فرزندان در سالن‌های مطالعه تحت عنوان « کمپ‌های دانش آموزی» گرفته می‌شود که اینها متفاوت از کمپ اعتیاد نیست و فشار عاطفی بسیاری بر دانش آموزان، والدین و حتی معلمان وارد می‌کند.

اضطراب تمام فضای آموزشی را فرا گرفته است

این آسیب شناس اجتماعی با اشاره به اینکه تمام فضای آموزش ما را اضطراب فرا گرفته است، افزود: آموزشگاه‌های امروز نه تنها به فرزندان ما بیماری می‌دهند بلکه اضطراب زیادی را به آنان تزریق می‌کند به طوری که ۴۵ درصد دانش آموزان دچار این چالش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سخت گیری ها به کودکان به خاطر شهریه‌های بالا درگیرهایی میان والدین و فرزندان ایجاد کرده است، گفت: در یک ماه اخیر در دانش آموز مراجعه کننده مواردی چون خودکشی، اعتیاد، مصرف گل، آسیب جنسی، تجاوز، توزیع مواد مخدر و خشونت را شاهد بوده‌ایم.

توجه خیران به فضای تربیتی و روانی کودکان یک ضرورت است

پدارم با تأکید بر اینکه خیران باید به آموزش و پرورش کمک کنند، ادامه داد: خیران مدام فضای فیزیکی مدارس را می‌سازند در حالی که باید به فضای تربیتی و روانی فرزندان نیز توجه کنند و به جای ماهی دادن، ماهی گیری را به آنها یاد دهند.

وی با ابراز تأسف از فرسودگی محتوا و برنامه‌های آموزشی در مدارس گفت: بعضی دروس برای فرزندان ما هیچ کارایی ندارد، آموزش و پرورش باید انسان ساز باشد و انسان متعهد و دغدغه‌مند پرورش دهد.

این آسیب شناس اجتماعی اظهار داشت: مدارس دچار فرزند آزاری شده‌اند، تنها نامادری و ناپدری‌ها نیستند که فرزندان را آزار می‌دهند بلکه ما فرزندآزاری آموزشگاهی نیز داریم و همه معلمان، والدین و مشاوران دانش آموزان را به خاطر نمرات کم تحقیر می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش خود به اندازه کافی سیلی خورده است، بیان داشت: باید از هر طریقی که می توانیم اعم از خیریه‌ها یا کمک‌های دولتی و خصوصی به آموزش و پرورش کمک کنیم.

پدرام در انتقاد به مهاجرت دانشجویان و تحصیل کردگان در خارج از کشور گفت: هنوز خانواده‌ها نمی‌دانند که مهاجرت خود یک آسیب است و امروز برای فرزند خود تا حد یک و نیم میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود که تنها پاسپورت خارج از کشور را بگیرد در حالی که نمی‌دانند این امر خود یک آسیب اجتماعی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار