قطر تنها همدم مهربان فوتبال ایران

تیم ملی با یک پیروزی دل‌چسب مقابل قطر آماده حضور در جام ملت‌های آسیا شد. شاگردان کی روش در آخرین دیدار تدارکاتی به مصاف میزبان جام‌جهانی 2022 رفتند و با شکست دو بر یک حریف را بدرقه کردند.

امیرحسین احتشام -اصفهان امروز: تیم ملی با یک پیروزی دل‌چسب مقابل قطر آماده حضور در جام ملت‌های آسیا شد. شاگردان کی روش در آخرین دیدار تدارکاتی به مصاف میزبان جام‌جهانی 2022 رفتند و با شکست دو بر یک حریف را بدرقه کردند.

این پیروزی در مقابل یکی از بهترین تیم‌های عربی، شاگردان کی روش را در شرایط روحی مناسبی قرارداد تا آن‌ها باانگیزه و شاداب وارد جام ملت‌ها شوند. همچنین این بازی آخرین محک سرمربی تیم ملی برای رسیدن به شناخت ترکیب اصلی و آزمون بازیکنان در پست‌های مختلف به شمار می‌رفت و از این نظر بسیار بااهمیت بود. در یک هفته اخیر مصاحبه‌های گوناگونی از کی روش منتشر شد که او از برنامه آماده‌سازی تیم ملی انتقاد و آن را ناقص ارزیابی کرده بود. سرمربی تیم ملی انتظار داشت حریفان قدرتمندتری مقابل شاگردانش قرار گیرند تا عیار تیم ملی بهتر سنجیده شود اما از سر ناچاری مجبور شد تا به بازی مقابل فلسطین و قطر رضایت دهد. قطری‌ها هم از شرایط فعلی که فدراسیون فوتبال با آن روبرو است نهایت استفاده را بردند و با تقبل میزبانی از ایران در کمپ اسپایر دوحه و برگزاری بازی دوستانه مقابل یکی از بهترین‌های آسیا به هدف خودشان رسیدند. کی‌روش هم خوب می‌دانست میزبان جام‌جهانی دلش برای فوتبال ایران نسوخته که هزینه‌های اقامت تیم ملی در دوحه را بر گردن بگیرد بلکه آن‌ها به استفاده سیاسی از این موضوع و البته آمادگی تیم ملی فوتبال کشورشان می‌اندیشند. هدفی که با حضور 20 روزه تیم ملی دریکی از مجهزترین کمپ‌های فوتبال دنیا برآورده شد.

تیم ملی با 30 درصد تغییر نسبت به جام‌جهانی

تیم ملی مقابل قطر با ترکیب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون مقابل میزبان به میدان آمد. ترکیبی که احتمالا در بازی نخست مقابل یمن هم بدون تغییر خواهد ماند و شاید تنها یک تغییر در آن ایجاد شود. در نقطه مقابل سانچس سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر از همه داشته‌هایش در این دیدار استفاده کرد تا پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا شاگردانش با جدی‌ترین چالش روبرو شوند. بر این اساس دو تیم بدون توجه به دوستانه بودن بازی به این دیدار نگاه ویژه‌ای داشتند و با تمام قوا به مصاف هم آمدند. ترکیب اولیه کی روش که شباهت فراوانی به بازی‌ها جام‌جهانی داشت نشان داد سرمربی تیم ملی ترجیح می‌دهد تیمش را با کمترین تغییر نسبت به شش ماه پیش در جام ملت‌های آسیا به میدان بفرستد. تنها تفاوت عمده هم در ترکیب تیم ملی نسبت به جام‌جهانی بازی کردن وریا غفوری در سمت راست تیم ملی و غیبت میلاد محمدی، علیرضا جهانبخش بود و سعید عزت الهی سه بازیکنی که در جام‌جهانی برای تیم ملی به‌طور ثابت بازی می‌کردند. با غیبت این سه بازیکن کی روش از احسان حاج صفی در سمت چپ تیم ملی بهره برد و وریا غفوری به جای رامین رضاییان در سمت راست انجام‌وظیفه کرد. امید ابراهیمی هم در میانه میدان جای خالی عزت الهی را پرکرده بود. آنچه در بازی تدارکاتی مقابل قطر به چشم آمد آمادگی بالای دو مهاجم تیم ملی بود که هر دو موفق به گلزنی شدند. سردار آزمون و مهدی طارمی در آستانه جام ملت‌های آسیا به درجه‌ای از آمادگی رسیده‌اند که می‌توانند دروازه هر حریفی را باز کنند. در بازی با قطر هم آزمون و طارمی دو بار گلزنی کردند تا نتیجه کار روانی کی روش در همین اردوی اخیر روی بازیکنان بیشتر آشکار شود.

شش تعویض کی روش در نیمه دوم

کارلوس کی‌روش در بازی با قطر یک‌نیمه با ترکیب اصلی تیمش را به میدان فرستاد اما از دقیقه 67 تعویض‌هایش را آغاز کرد و به‌طور هم‌زمان رامین رضاییان، مسعود شجاعی، روزبه چشمی، مهدی ترابی و اشکان دژاگه را به میدان فرستاد تا دیگر نیمکت نشینان تیم ملی را هم آزمایش کند. پژمان منتظری هم در دقیقه 81 به میدان آمد و ششمین تعویض تیم ملی شکل گرفت. باوجوداین تغییرات تیم ملی انسجام خودش را حفظ کرد وبرتری تیم ملی تا پایان برقرار ماند. با این شرایط تیم ملی آخرین دیدار تدارکاتی‌اش پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا را با پیروزی روحیه بخشی پشت سر گذاشت تا برای قهرمانی در معتبرترین جام فوتبالی قاره آسیا راهی امارات شود.

سردار آزمون با کوهی از انگیزه در تیم ملی

سردار با پشت سر گذاشتن تمام‌روزهای تلخ بعد از جام‌جهانی اینک در بهترین فرم ممکن است و بی‌گمان جزو باانگیزه‌ترین بازیکنان تیم ملی در اردو محسوب می‌شود. سردار آزمون حالا به‌عنوان بازیکنی پا به جام ملت‌های آسیا می‌گذارد که حضور در جام‌جهانی و لیگ برتر روسیه از او یک مهاجم کاملا باتجربه ساخته است. کش‌وقوس‌های بعد از جام‌جهانی درنهایت با حمایت بی‌سابقه کارلوس کی روش همراه شد تا ما این جوان گنبدکاووسی هم چنان در پیکان خط حمله تیم ملی بدرخشد. آزمون با گلزنی مقابل قطر تا حدودی زیادی خیال کی روش از خط حمله تیم ملی را راحت کرد. با توجه به شکل متفاوت بازی ایران در این تورنمنت پای سردار برخلاف جام‌جهانی به گلزنی بازخواهد شد و او دیگر مجبور نخواهد بود تا نیمه‌های زمین خودی به عقب بیاید و مشغول امور دفاعی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار