کاهش 17 درصدی آمار زندانیان تأدیه مهریه استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار زندانیان تأدیه مهریه استان اصفهان ۱۷ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار زندانیان تأدیه مهریه استان اصفهان ۱۷ درصد کاهش یافته است.
به گزارش تسنیم ، احمد خسروی‌وفا با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی صدور بخشنامه از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر اتخاذ تدبیر و ترتیبات ویژه در رسیدگی به پرونده محکومان تأدیه مهریه، اجرای مفاد این بخشنامه در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت.
وی افزود: با برگزاری جلسات مشترک و طرح موضوع، نتیجه تلاش قضات در اجرای دقیق این بخشنامه، کاهش 17 درصدی آمار زندانیان و محکومان تأدیه مهریه در زندان‌های استان رقم خورده است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان در تشریح بیشتر مفاد این بخشنامه تصریح کرد: با توجه به افزایش غیر متعارف قیمت طلا و سکه و عدم توانایی افراد در پرداخت آن به زوجه و اینکه با اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی افراد به زندان معرفی می‌شوند، بر اساس این بخشنامه، دادگاه‌ها ترتیبی اتخاذ خواهند کرد که درخواست‌های تعدیل اقساط، خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی انجام و مهلت‌های تأدیه سکه متناسب با وضعیت مالی محکوم علیه افزایش یافته تا از زندانی شدن افراد جلوگیری بعمل آید.
وی بیان کرد: این بخشنامه شامل افرادی که به دلیل عدم توانایی از پرداخت مهریه در زندان بسر می‌برند و نیز کسانی که محکوم به پرداخت مهریه شده ولی آزاد هستند، می‌شود که محکومان می‌توانند درخواست تعدیل اقساط تأدیه مهریه را به محاکم خانواده تقدیم کنند و قضات با اجرای این بخشنامه رسیدگی خارج از نوبت خواهند کرد.
خسروی وفا گفت: این رویه با سرعت بیشتر در ترتیبات رسیدگی قضات استان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار