کاشت گل بنجامین

کاشت گل بنجامین در خانه برای افراد تازه وارد کمی مشکل است اما با رعایت نکات زیر می توانید این درختچه زینتی را در منزل خود پرورش دهید. با ما همراه باشید.

کاشت گل بنجامین در خانه برای افراد تازه وارد کمی مشکل است اما با رعایت نکات زیر می توانید این درختچه زینتی را در منزل خود پرورش دهید. با ما همراه باشید.

کاشت گل بنجامین به شرایطی چون نور کافی، خاک کمپوستی، کود دهی منظم و مه‌ پاشی نیاز دارد. اواسط بهار تا اوایل تابستان زمان مناسبی برای تکثیر این گیاه می باشد. در قلمه زنی این گیاه توجه داشته باشید که ۸ الی ۱۰ سانتی متر قسمت انتهایی ساقه را جدا کنید و آن را در پودر هورمون ریشه زایی قرار دهید. گدانی با عرض ۶ سانتی برای کاشت این قلمه مناسب می باشد. دقت کنید که گلدان باید حاوی کمپوست مخصوص بذر باشد.

  • بعد از کاشت قلمه گل بنجامین اگر این گیاه به طور طبیعی و مناسب ریشه داد می توانید آن را به گلدانی با دهانه ۱۱ تا ۱۳ سانتیمتری منتقل کنید. کاشت گل بنجامین برای افرادی که تجربه ای تجربه کمی در زمینه گل کاری دارند توصیه نمی شود چرا که این گیاه بسیار حساس و آسیب پذیر است.

شرایط مناسب برای نگهداری و کاشت گل بنجامین به قرار زیر می باشند:

دمای مناسب برای این گل ۱۵ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است.

  • بهتر است آبیاری این گیاه هم دما با محیط باشد و ترجیحا آب ولرم باشد بهتر است. در فصل تابستان دو بار در هفته و در زمستان هر ده روز یک بار آبیاری این گیاه مناسب می باشد.
  • این گیاه تحمل تابش مستقیم آفتاب را ندارد ولی در کل به نور زیادی نیازمند است.
  • بهتر است در تابستان و بهار هر دو هفته یک بار این گیاه با تغذیه مصنوعی حل شده در آب آبیاری شود.
  • خاک برگ و یا خاکی که مخلوطی از شن، رس و مواد آلی است برای این گیاه بسیار مناسب می باشد.
  • بهتر است تعویض گلدان دوسال یک بار صورت گیرد.

ریزش برگ های جوان این گیاه می تواند نشانه نرسیدن نور کافی به این گیاه باشد. خشک و ریزش برگ های این گیاه زینتی نیز نشانه گرم و خشک بودن محیط آن است. در پایان بخش کاشت گل بنجامین از شما دوستان نهایت سپاس را داریم که ما را همراهی فرمودید. امیدواریم اطلاعات مفیدی را برای شما به اشتراک گذاشته باشیم. خداوند یار و نگهدارتان باد.

منبع : آرگا

در صورت تمایل برای دیدن سایر مطالب آموزشی کاشت درخت و گیاه کلیک کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار