حوادث مسمومیت با گاز 7 مصدوم بر جای گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در روز گذشته 4 مورد حادثه مسمومیت با گاز کربن مونوکسید رخ داد و 7 نفر مسموم برجای گذاشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در روز گذشته 4 مورد حادثه مسمومیت با گاز کربن مونوکسید رخ داد و 7 نفر مسموم برجای گذاشت.

غفور راستین امروز در گفت‌وگو با فارس از وقوع 4 مورد حادثه مسمومیت با گاز کربن دی اکسید در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در آخرین حادثه رخ داده در شب گذشته یک خانم 36 ساله و یک نوزاد دختر 8 ماهه بر اثر استنشاق CO که به علت استفاده از آبگرمکن بدون دودکش بوده است در شهرستان فلاورجان دچار مسمومیت شده و توسط یک دستگاه آمبولانس 115 به بیمارستان امام(ره) فلاورجان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در ادامه از حادثه دیگری در شب گذشته و در شهر اصفهان خیابان غرضی خیابان خردمند خبر داد و افزود: در این حادثه که به علت اشکال در لوله بخاری رخ داده بود یک مرد 42 ساله و یک خانم 36 ساله دچار مسمومیت شده بودند که به صورت سرپایی درمان شدند، یک پسر 12 ساله نیز در این حادثه مسموم شده بود که توسط یک دستگاه آمبولانس 115 به بیمارستان غرضی اصفهان انتقال داده شد.

وی همچنین از یک مورد مسمومیت با گاز کربن مونوکسید داخل چادر مقابل میدان میوه و تره بار اصفهان در صبح روز جمعه سخن گفت و مطرح کرد: در این حادثه که مسمومیت CO به دلیل استفاده از ذغال رخ داده بود یک مرد 62 ساله مسموم شد.

راستین ادامه داد: در حادثه دیگری که بامداد روز جمعه در محل عوارضی آزادراه شاهین‌شهر به کاشان و در داخل چادر رخ داده بود 4 مرد به دلیل استفاده از ذغال مسموم شده بودند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان همچنین از یک مورد حادثه تصادف پراید و پژو 405 در 2 دقیقه بامداد روز جمعه خبر داد و گفت: در این حادثه که در اصفهان و در چهارراه بهرام‌آباد رخ داد 6 نفر شامل 2 زن 38 و 17 ساله و 2 مرد 48 و 22 ساله و 2 نوجوان 11 ساله دچار مسمومیت شدند که توسط 2 دستگاه آمبولانس 115 به بیمارستان کاشانی اصفهان منتقل شدند.

وی در ادامه از یک مورد حادثه مسمومیت در روز پنجشنبه و در ساعت 20:56 دقیقه سخن گفت و بیان کرد: در این حادثه مسمومیت CO که به علت استفاده از ذغال برای گرم کردن اتاق در شهرستان فلاورجان و در منطقه آبنیل روستای علی‌آباد رخ داده بود 2 مرد 55 و 60 ساله به وسیله 2 دستگاه آمبولانس به بیمارستان شفای کلیشاد انتقال داده شدند.

راستین نشت CO از آبگرمکن را به عنوان یکی دیگر از دلایل مسمومیت با گاز کربن مونوکسید دانست و مطرح کرد: در دو حادثه رخ داده به دلیل مسمومیت ناشی از این بی‌احتیاطی روز چهارشنبه هفته گذشته 6 نفر مصدوم شدند که 2 زن، یک مرد و یک کودک به بیمارستان الزهرا انتقال داده شدند و یک مرد 63 ساله و یک زن 55 ساله نیز به بیمارستان امین منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در پایان به بیان آمار فعالیت مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان در روز گذشته پرداخت و عنوان کرد: در این روز 3 هزار و 91 تماس با اورژانس اصفهان گرفته شد و برای تعداد کل مأموریت‌ها نیز عدد 448 ثبت شد، تعداد تصادفات شهری 71 مورد و تعداد تصادفات جاده‌ای 15 مورد بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار