اسقف جنوب ایران: ارامنه ایام سال نو را با امنیت و شادمانی هر چه بیشتر گذراندند

استاندار اصفهان به همراه هیأت همراه با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و سال نو میلادی را به هم‌وطنان ارمنی تبریک گفت.

استاندار اصفهان به همراه هیأت همراه با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و سال نو میلادی را به هم‌وطنان ارمنی تبریک گفت.

به گزارش فارس، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران ضمن تبریک سال نو میلادی به هم‌وطنان ارمنی اظهار کرد: هم‌محله‌ای ارامنه هستم و تا جایی که یاد دارم همیشه هم‌وطنان ارامنه در کمال امنیت و آرامش با مردمانی با وقار و فرهیخته و خوب در کنار سایر هم‌وطنان زندگی می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان این که هم‌وطنان ارامنه در کمال صفا و آرامش در کشور و شهر اصفهان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: خوشحالم در اصفهان همه ادیان در آرامش کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این درسی است که مذاهب الهی به ما آموخته‌اند، این همدلی را بین هم‌وطنان همه ادیان به خصوص اسلام می‌بینیم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی ارامنه در اصفهان ادامه داد: ارامنه در صنعت فعال هستند و امیدوارم به جای اینکه به ارمنستان مهاجرت کنند از آنجا به ایران و اصفهان مهاجرت کنند؛ همچنین امیدوارم همه عزیزان سالی خوب توأم با شادکامی داشته باشند.

رضایی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ارامنه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و پاسداشت از انقلاب کردند که این نمود همدلی ادیان در دنیا است، عنوان کرد: امیدوارم این همدلی روز به روز بیشتر شود و سالی خوبی را داشته باشید.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: از فرصت فراهم شده استفاده می‌کنم و مراتب تبریک را به همه هم‌وطنان ارامنه و همه هم‌محلی‌های خودم تبریک عرض می‌کنم و به عنوان نماینده دولت آماده هرگونه همکاری هستم.

ارامنه ایام سال جدید را با شادمانی هر چه بیشتر گذراندند

همچنین در این دیدار سیپان کاشجیان نیز بیان کرد: مطمئن هستم ایام شلوغی دارید ولی از اینکه تشریف آوردید کمال تشکر را دارم و در کنار این تشکرات، عذرخواهی می‌کنم از شما به عنوان استاندار جدید وظیفه ما بود که خدمت می‌رسیدیم جهت عرض تبریک ولی به دلیل مسافرتی که به لبنان و بعد از آن هم شروع مراسمات، فرصتی پیش نیامد.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران مطرح کرد: اعتراف می‌کنم دیداری را به شما بدهکار هستیم و از فرصت استفاده می‌کنم تا از شما تشکر کنم؛ همان‌طور که از نیروهای انتظامی برای مهیا کردن امنیت و آرامش در ایام سال نو میلادی تشکر کردیم.

وی اذعان کرد: امنیت، آسایش و وضعیتی که در روزهای اخیر در شهر حاکم بود را در کنار نیروی انتظامی مدیون استانداری و شهرداری هم هستیم و شاهد نظم و انضباط خوبی در این ایام بودیم.

کاشجیان ادامه داد: به همین دلیل ایام سال جدید را با موفقیت و شادمانی هرچه بیشتر گذراندیم؛ تشکرات ویژه را به پیشوای مذهبی خودمان و تمامی مسؤولان استانداری، شهرداری و تمامی قسمت‌های ذی‌ربط دارم و از همین فرصت استفاده می‌کنم و از جانب خودم و تمامی ارامنه انتصاب شما را تبریک می‌گویم.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران در ادامه گفت: همان طور که در سخنان خود گفتید، جامعه ارامنه در 8 سال دفاع مقدس شرکت کردند و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کردند، این رفتار را جامعه ارامنه وظیفه خود دانسته است و چنان انجام وظیفه کرده تا شاید بتوان گفت در بین اقلیت‌های مختلف بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز یک ارزش برای ارامنه در این شهر است، مطرح کرد: معمولا امنیت و آرامش شهر را وظیفه مسؤولان عالی رتبه می‌دانند ولی در کنار این موضوع یک موضوع جدید و بالاتری را می‌بینم و نه تنها حفظ امنیت و آرامش و صلح به عنوان وظیفه مسؤولان به حساب می‌آید ولی موضوع دیگری که من به آن توجه زیادی دارم و زمانی که در یک کشور و به خصوص در یک شهر ادیان و گروه‌های مختلف در کنار یکدیگر در صلح و آرامش هستند، این را مدیون زحمات تمامی مسؤولان هستیم.

به گزارش فارس، در این دیدار حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران ارشد استانداری به همراه جمعی از مسؤولان و پیشوایان ارامنه و مسیحی در اصفهان حضور داشتند که اسقف ارامنه در اصفهان و جنوب ایران هدایایی را به حاضران هدیه کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار