۱۰۹ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی اصفهان شناسایی شده‌است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان، اظهار کرد: عملیات ایمن سازی ۶۷ نقطه مصوب کشوری استان اصفهان با اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به شناسایی ۱۰۹ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان اصفهان، اظهار کرد: عملیات ایمن سازی ۶۷ نقطه مصوب کشوری استان اصفهان با اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا ،‌ فرزاد دادخواه اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰کیلومتر راه و ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ به عنوان چهار راه ترانزیت کشور نقش ویژه ای در سطح ملی در زمینه حمل ونقل بار و مسافر ایفا می کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به حجم تردد خودروهای سنگین و وجود صنایع و معادن بزرگ در محورهای شریانی استان اصفهان، گفت: از سال ۹۲ تا کنون عملیات ترمیم رویه آسفالت یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان با تلاش همکاران، مساعدت مسئولین و توان اجرایی پیمانکاران پیگیری و انجام شده است.

وی از انجام عملیات لکه گیری روکش آسفالت با تعریف پروژه های متعدد در محورهایی نظیر جندق- معلمان، داران- اصفهان، ملااحمد- نائین، انارک- نائین بر اساس اولویت بندی خبر داد و افزود: برنامه ریزی های لازم برای درز گیری، لکه گیری و ترمیم رویه آسفالت جاده ها در نیمه دوم سال جاری و سال آینده نیزانجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات ارتقا ایمنی ۵۰۰ کیلومتر از محورهای پرتردد استان اصفهان با بهره گیری از ماشین آلات و امکانات موجود با انجام عملیات شانه سازی؛ اصلاح شیب شیروانی و... با حداقل هزینه ممکن انجام شد.

وی به برنامه ساماندهی۲۰۰ تقاطع و سه راهی های استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از برنامه ساماندهی تقاطع و سه راهی های استان اصفهان اجرا شده است.

دادخواه اجرای زیرگذرهای پیش ساخته در محورهایی نظیر میمه، درختک، کهرویه و... را از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اقدام در این معاونت عنوان کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با بهره گیری از ماشین آلات، کلیه عملیات ترانشه برداری و عملیات خاکی در ۱۰۹ نقطه پرتصادف استان اصفهان به صورت امانی توسط پرسنل زحمتکش و ماشین آلات موجود انجام و برنامه ریزی جهت انجام عملیات سایر نقاط نیز دردست انجام است.

وی به استفاده از تکنولوژی های نوین در پروژه های این حوزه اشاره و تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی میکرو سرفیسینگ،آسفالت پلیمری، پودر لاستیک جاذب تنش و...از جمله اقدامات نوین در این حوزه به شمار می آید.

وی توجه به خرید ماشین آلات جدید، تعمیر و بازسازی ماشین آلات موجود را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود:‌ ۵ دستگاه ماشین شامل لودر و جرثقیل در راستای افزایش توان ماشین آلات این اداره کل خریداری شده و بازسازی ونوسازی سایر ماشین آلات در حال انجام است.

وی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی ها در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ اکیپ راهداری دائم و موقت برای اجرای طرح راهداری زمستانه در طول راه های استان اصفهان و ۷۵ گردنه برف گیر در آماده باش کامل هستند.

دادخواه ی با بیان اینکه ۷۵۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری در این طرح به مردم خدمت رسانی خواهند کرد، اضافه کرد: در اجرای این طرح ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۲۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری مانند نمک پاش و تیغه های برف روب به کار گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه هرساله شاهد زخمی یا کشته شدن راهداران عزیز در حین انجام وظیفه در جاده ها هستیم افزود: تنها عشق به خدمت به مردم است که این فرشتگان نجات را در سخت ترین شرایط به خدمت رسانی به مردم عزیز تشویق می کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار