احیای مسجدعلی(ع)؛ اثری از دوره سلجوقیان

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی مسجدعلی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال و با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به اتمام رسید.

احیای مسجدعلی(ع)؛ اثری از دوره سلجوقیان

به گزارش ایمنا ، در شهر اصفهان مساجدی از دوره های مختلف تاریخی به یادگار مانده است که از جمله آنها می توان به مسجد مصلی، مسجد سید، مسجد حکیم ، مسجد علی، مسجد لنبان و مساجد پیرامون میدان امام (ره) اشاره کرد.


شهرداری اصفهان برای مرمت مساجد تاریخی این شهر فعالیت هایی را در کنار دستگاههایی همچون اوقاف انجام داده به طوری که همه ساله این نهاد مبالغی را برای کمک به مساجد به خصوص مساجد تاریخی پیش بینی کرده است.


یکی از این مساجدی که به تازگی مرمت و نوسازی آن به پایان رسیده مسجد علی(ع) است، بنایی متعلق به دوره سلجوقیان که در میدان قیام یا میدان کهنه اصفهان، محله هارونیه و کوچه‌ای به نام مسـجد علـی و رو بـه روی بقعه متبرکه هارونیه قرار گرفته است.

به گفته حسین کارگر مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان مرمت و نوسازی این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: در راستای مرمت و نوسازی این مسجد، استحکام بخشی سقف مسجد و دیواره های شمالی مسجد علی(ع) با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام شده است.


مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده مرمت ابنیه های تاریخی این منطقه در دستور کار قرار دارد که تاکنون ترمیم و مرمت و سبک سازی مسجد امام علی(ع)، مقبره باباقاسم، منزل تاریخی مقابل آیت الله محقق و مرمت خانه استاد همایی انجام شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار