گوشی هوآوی وای۵ لایت؛ یک مدل پایین‌رده با قیمتی مناسب

هوآوی به تازگی یک مدل پایین‌رده با امکانات ضعیف و قیمت تنها ۱۰۰ یورو را در پاکستان معرفی کرده است.

هوآوی به تازگی یک مدل پایین‌رده با امکانات ضعیف و قیمت تنها ۱۰۰ یورو را در پاکستان معرفی کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت چینی هوآوی در ابتدا با مدل‌های ارزان و پایین‌رده خود شناخته شد. ۱۰ سال پیش زمانی که این شرکت به طور جدی ساخت تلفن هوشمند را آغاز کرد و اولین مدل اندروید خود را ساخت، در تلاش بود تا با تلفن‌هایی با مشخصات فنی مناسب و قیمت پایین به بازار چین و کشور‌های شرق آسیایی نفوذ کند.
حال پس از گذشت سال‌ها هوآوی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت گوشی هوشمند تبدیل شده و یک تهدید برای سامسونگ و اپل محسوب می‌شود، به طوری که گا‌هی اوقات ابتکار عمل را به دست می‌گیرد و فناوری‌های نوین را خلق می‌کند. به طور مثال هوآوی به همراه ال‌جی دو برندی بودند که برای اولین بار در نمایشگاه MWC ۲۰۱۶ از دوربین دوگانه بر روی مدل‌های خود رونمایی کردند.
هوآوی به تازگی ماه‌های شلوغی را پشت سر گذاشته و بالغ بر ۵ مدل گوشی جدید را معرفی کرده و این در حالی است که حدود یک ماه تا آغاز نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ فاصله داریم و قرار است هوآوی در این نمایشگاه باز هم از مدل‌های جدیدی رونمایی کند.
اما چندی پیش هوآوی دومین مدل خود با Android Go (یک نسخه فرعی از اندروید) را معرفی کرد و به بازار گوشی‌های ارزان قیمت بازگشت. Huawei Y5 Lite به همراه امکانات پایین و البته قیمت بسیار مناسب یک نسخه پایین‌رده محسوب می‌شود. Y5 Lite به صفحه نمایش IPS LCD با ۵.۴۵ اینچ و رزولوشن ۷۲۰×۱۴۴۰ پیکسل به همراه نسبت ۱۸:۹ مجهز است.
مدل Y5 Lite از نسخه GO اندروید ۸.۱ بهره می‎برد. در بخش پردازنده هوآوی برای این مدل از تراشه ۲۸ نانومتری و چهار هسته‌ای Mediatek MT6739 استفاده کرده، همچنین تراشه گرافیکی PowerVR GE8100 در Y5 Lite مورد استفاده قرار گرفته است.
این مدل تنها به یک گیگابایت حافظه رم مجهز است که عملکرد کلی Y5 Lite را بسیار پایین می‌آورد. همچنین از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در آن استفاده شده که با کارت میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت قابل ارتقاء است. برای تصویربرداری نیز نمی‌توان بر روی Huawei Y5 Lite حساب کرد، زیرا دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی با ۵ مگاپیکسل در نظر گرفته شده و در نهایت در بخش انرژی از باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپر بر ساعت استفاده شده است. این مدل تنها ۱۰۰ یورو قیمت دارد و در پاکستان معرفی شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار