بومی‌سازی بیش از 60 گروه کالای مواد مصرفی فولاد مبارکه طی سال‌های تحریم

فولاد مبارکه با به‌کارگیری راهبردهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های سازندۀ داخلی، تاکنون بیش از 60 گروه کالای مواد مصرفی موردنیاز خطوط تولید خود را بومی‌سازی کرده است.

فولاد مبارکه با به ‌ کارگیری راهبردهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت ‌ های سازندۀ داخلی، تاکنون بیش از 60 گروه کالای مواد مصرفی موردنیاز خطوط تولید خود را بومی ‌ سازی کرده است.
این مطلب را محمدرضا ممتاز مدیر خرید مواد مصرفی فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: در ابتدا سرمایه ‌ گذاری و اعتماد به شرکت ‌ های سازندۀ داخلی و دانش ‌ بنیان به ریسک ‌ پذیری بالایی نیاز داشت، اما فولاد مبارکه به ‌ عنوان موتور محرک بسیاری از صنایع بالا و پایین ‌ دست با قبول این ریسک و حمایت مالی و فنی از این سازندگان، شرایطی فراهم کرد که در حال حاضر دانش فنی ساخت و تولید این تعداد کالای مصرفی موردنیاز صنعت فولاد کشور در شرایط تحریم به دست آمده است.
وی با تأکید بر این ‌ که فولاد مبارکه با این اقدامات پرچم ‌ دار بومی ‌ سازی اقلام وارداتی موردنیاز صنعت فولاد است، گفت: مواد نسوز، قطعات سرامیکی استراتژیک، ریخته ‌ گری، روغن ‌ ها، رنگ ‌ ها، روانکارها، مواد شیمیایی، کاتالیست ‌ ها، وسایل بسته ‌ بندی، وسایل ایمنی، ادوات برقی و ابزارآلات ازجمله کالاهای مصرفی بومی ‌ سازی ‌ شده ‌ اند.
ممتاز دست ‌ یابی به دانش فنی برخی اقلام دیگر ازجمله نوار نقاله ‌ های خاص، سیم بکسل ‌ ها و مواد شیمیایی خاص و ... را از دیگر برنامه ‌ های در دست اجرا در این حوزه اعلام و تصریح کرد: بخش عمده ‌ ای از این موارد نیز به ‌ زودی بومی ‌ سازی خواهند شد.
مدیر خرید مواد مصرفی فولاد مبارکه ضمن قدردانی از ایفای نقش مؤثر واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی فولاد مبارکه و شرکت ‌ های تولیدی و کارگاه ‌ های صنعتی داخلی ایرانی گفت: همۀ این واحدها با درک درست شرایط موجود و با تعهد بالای خود تلاش کردند تا کالایی تولید شود که در بسیاری از مواقع بهتر از انواع مشابه وارداتی باشد و در نهایت صنعت فولاد کشور را از وابستگی به واردات بی ‌ نیاز ساختند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار