استانی شدن انتخابات، سیستم ارباب- رعیتی ایجاد می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات بار مالی دارد و از سوی دیگر با تصویب آن سیستم ارباب-رعیتی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات بار مالی دارد و از سوی دیگر با تصویب آن سیستم ارباب-رعیتی ایجاد می‌شود.

به گزارش مهر، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اولویت بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: چندین بار است که این طرح مورد بحث و بررسی در مجلس قرار گرفته است اما شورای نگهبان آن را بازگردانده یا رد کرده است.

وی ادامه داد: معمولاً ما در انتخابات به مردم وعده های اجرایی می دهیم که مشکلات آنان را حل می کنیم و اگر می خواهیم که کارهای اجرایی حوزه های انتخابیه خود را انجام ندهیم، پس نباید در شعارهای انتخاباتی هم به مردم بگوئیم که همه مشکلات آنان چون مشکلات آب، برق و گاز را حل می کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه با استانی شدن انتخابات، سیستم اربابی حاکم می شود، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در استان ها انتخاب شود، باید وضع مالی خوب و همچنین به قدرت وصل باشد که این مسئله خلاف بند یک سیاست های کلی نظام است.

کامران تاکید کرد: درد مجلس این است که چه شهرستانی و چه استانی باشد، باید با کارچاق کنی مقابله شود و استانی شدن یا شهرستانی شدن آن فرقی ندارد اگر کسی بخواهد حق را ناحق کند.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بار مالی دارد و خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات میزان مشارکت کاهش یافته و از سوی دیگر سیستم ارباب و رعیتی ایجاد می‌ شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار