موافقت نکردن مالکان خانه تاریخی میناسیان با ثبت ملی

مالکان با ثبت ملی خانه میناسیان در فهرست مفاخر فرهنگی کشور موافقت نکردند.

مالکان با ثبت ملی خانه میناسیان در فهرست مفاخر فرهنگی کشور موافقت نکردند.

به گزارش صدا و سیما؛ مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: پس از دو سال پیگیری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در سالهای 1392 تا 1394 وارثان خانه تاریخی میناسیان از ثبت ملی این اثر در فهرست میراث مفاخر کشور جلوگیری کردند .
شهرام امیری افزود: زنده یاد لئون میناسیان یکی از برجسته ترین اصفهان شناسان بود و از سابقه بیش از 70 سال فعالیت در حوزه شناخت سیر تطور تاریخ فرهنگ و تمدن هموطنان ارمنی برخوردار بود.
وی گفت: پس از درگذشت این پژوهشگر نامدار در 12 دی 1391، ژانویه سال 2013 میلادی، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تلاش کرد تا خانه این پژوهشگر پیشکسوت را در فهرست میراث مفاخر کشور به ثبت ملی برساند.
امیری افزود: تمامی آثار و دست نوشته های پراکنده این نویسنده مانند کتابها و یا نوشته های وی در نشریاتی همچون: آلیک و پیمان و یا آرشیو کلیسای وانک جمع آوری شد و پرونده ثبت این اثر در همان سال آماده شد.
مدیر امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان تصمیم گرفتند تا خانه را بر اساس قانون در فهرست میراث مفاخر کشور به ثبت ملی برسانند گفت: وارثان این خانه تاریخی که بیش از هشت نفر بودند مانع ثبت ملی این اثر شدند و پرونده ثبت به دلیل نبود مدارک رسمی مبنی بر اینکه زنده یاد لئون میناسیان از مفاخر فرهنگی و علما کشور بوده است، برگشت خورد.
امیری همچنین گفت: در نهایت مالکان این خانه تاریخی در سالهای 1395و1396 اقدام به این خانه تاریخی را فروختند مالکان جدید این خانه،آن را در تابستان 1397 برای تبدیل به یک طرح تجاری تخریب کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار