بسته حمایتی تاکسیرانان ۷ سال مغفول مانده بود

همایش فصلی مدیران شرکت‌های حمل و نقل درون شهری امروز – چهارشنبه ۱۹ دی ماه- با حضور دو عضو شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

همایش فصلی مدیران شرکت‌های حمل و نقل درون شهری امروز - چهارشنبه ۱۹ دی ماه- با حضور دو عضو شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این همایش اظهار کرد: امروزه مبحث آموزش در همه سیستم ها و مجموعه ها مورد توجه است، در واقع آوزش در دنیای امروز صرفا مخصوص کارهای خاص از جمله آموزش و پرورش نیست بلکه در فعالیت‌های اقتصادی و به منظور جذب بهتر مشتری نیز نقش آموزش غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: سرویس مدارس همانند کلاس درس سیار برای دانش‌آموزان است که معلمان آنان، رانندگان تاکسی‌ها هستند، بنابراین رفتار، گفتار و کردار رانندگان سرویس مدارس تاثیر بسزایی بر روی دانش آموزان می‌گذارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی مواقع قضاوت دانش آموزان منجر به مراجعه والدین به سازمان تاکسیرانی و شکایت از سرویس مدرسه می شود، بنابراین مدیران عامل شرکت سرویس مدارس باید استانداردهای لازم را رعایت کرده و به جای اینکه در فکر اخذ مدارس بیشتر باشند به خوش نامی شرکت خود در میان خانواده‌ها بیندیشند.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: در عین حال راننده نیز در قالب حمل و نقل درون شهری باید نسبت به مسئولان خوش بین بوده تا آرامش لازم را داشته و کار خود را به بهترین نحو انجام دهد.

وی تاکید کرد: فراهم آوردن شرایط بهتر باید در قالب طرح و لوایحی به سرانجام برسد و وظیفه ما در شورای شهر اصفهان رسیدگی به وضعیت تاکسیرانی و شرکت‌های سرویس های مدارس به عنوان یکی از مهمترین قسمت های حمل و نقل درون شهری است.

بسته حمایتی تاکسیرانان ۷ سال مغفول مانده بود

احمد زندآور، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این همایش گفت: شاهرگ حیاتی و قلب تپنده سازمان تاکسیرانی "شرکت‌های سرویس مدارس" است، بنابراین باید مباحث و مشخصه‌هایی برای تحقق اهداف سازمان که خدمت‌رسانی به مردم است، در نظر گرفته شود.

وی افزود: توجه و تقویت به آموزش به منظور نهادینه شدن فرهنگ در رفتار، گفتار و کردار رانندگان در شهر اصفهان اهمیت زیادی دارد.

زندآور با اشاره به تصویب شیوه نامه تاکسی‌های اینترنتی گفت: این شیوه نامه در راستای عدالت محوری، شایسته سالاری و تقویت رانندگان تاکسی و سابقه فعالیت کاری انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بسته‌های حمایتی برای رانندگان تاکسی گفت: این بسته حمایتی، هفت سال به دلیل کسری بودجه مغفول مانده بود و هر سال ردیف‌های پایین بودجه را به خود اختصاص می‌داد؛ اما با درایت سازمان و برگزاری جلسات در کمیسیون حمل و نقل شورا، این بسته جنبه عملیاتی پیدا کرد و بسته حمایتی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

زندآور ابراز امیدواری کرد: خدمات ارائه شده تنها به این موارد اکتفا نکند و اقدامات موثری جهت رفاه حال مسئولان شرکت ها و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شود.

شکایات در سال جاری ۵۰ درصد کاهش یافته است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: شاخصه "آموزش سرویس مدارس" در سازمان تاکسیرانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی است.

هادی منوچهری ادامه داد: در این راستا سرفصل‌های آموزشی در اختیار رانندگان و مدیران شرکت های حمل و نقل دانش آموزی قرار خواهد گرفت، البته این آموزش‌ها تا پایان سال ۹۷ و همچنین در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید به برنامه‌های آموزشی بها داده شود و در این راستا باید از ایده خلاق شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی استقبال کرده و در سهمیه بندی سال ۹۸ مباحث آموزشی، فراگیری آن و تغییر رفتار به عنوان مهمترین شاخصه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: رفتار برخی از رانندگان موجب خسارت حیثیتی به شهرداری و سازمان تاکسیرانی می شود و امیدوارم با پایه گذاری آموزش، سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ شرایط بهتری پیش رو داشته باشیم.

منوچهری با اشاره به اینکه مباحث آموزشی به عنوان تغییر نگرش و مباحث شغلی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: میزان شکایات به دستگاه شهرداری در خصوص تاکسیرانی در سال جاری، ۵۰ درصد کاهش داشته است این در حالی است که مسائل و مشکلات سرویس مدارس و محدودیت سازمان های دولتی روشن و واضح است.

وی افزود: امسال نیز لباس فرم مدارس به منظور یک شکل و منسجم شدن برای آقایان راننده در نظر گرفته شده است.

مدیریت ارباب رجوع و مدیریت بحران سرفصل دوره های آموزشی

مسئول مطالعات و برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان در این نشست اظهار کرد: هر فعالیتی چهار مولفه اصلی دارد؛ مولفه اول در حیطه آموزش و در نظام نامه منسجم آموزشی تعریف می شود و شامل محتوای آموزشی، ساعات، سطح بندی، ابزارها و ارزیابی آموزشی است .

کریمی افزود: مولفه دوم "مخاطب" است که در نگاه سازمان تاکسیرانی، مدیران شرکت ها جز لاینفک سازمان به حساب می‌آید؛ مخاطبان ما در حوزه مخاطب شناسی به دو دسته "شهریاران" و "شهروندان" تقسیم می‌شود؛ "شهروندان" شامل عموم مردمی است که در شهر زندگی کرده و در زیست بوم آن تنفس می کنند .

وی افزود: سومین مولفه هر فعالیت "قالب" است بدین مفهوم که محتوای مورد نظر باید به چه شکل و با چه زبانی مطرح شود که معمولا در قالب سمینارها، همایش ها، کنفرانس ها و کلاس ها برگزار می شود .

مسئول مطالعات و برنامه ریزی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: مولفه چهارم نیز "عرصه" است که به دو بخش فضای مجازی و فضای حقیقی تقسیم می شود و در این راستا دوره های مختلف آموزشی را برای مدیران شرکت ها در نظر داریم.

کریمی خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزشی در حوزه‌هایی همچون مدیریت ارباب رجوع، مدیریت زمان، مدیریت بحران، مدیریت کسب و کار، قوانین مالیاتی و آیین نگارش قرارداد است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار