پارکینگ‌های عمومی باید دارای نرم‌افزار محاسبه کرایه باشند+جدول نرخ خدمات پارکینگ

بازرس بخش پارکینگ‌داران اتحادیه فروشندگان اتوموبیل اصفهان گفت: کلیه پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان باید دارای نرم‌افزار محاسبه کرایه و مانیتور باشند و به صورت دقیق کرایه را به شهروندان اعلام کنند.

پارکینگ‌های عمومی باید دارای نرم‌افزار محاسبه کرایه باشند+جدول نرخ خدمات پارکینگ

عباس ملک‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارکرد: نرخ پارکینگ‌هایی که در محدوده ترافیکی زوج و فرد هستند نسبت به دیگر پارکینگ‌ها متفاوت است؛ همچنین پارکینگ‌های عمومی سطح شهر به 2 دسته مسقف و روباز تقسیم‌بندی می‌شوند و این امر نیز در نرخ آن‌ها تأثیرگذار است.

* نرخ پارکینگ‌های عمومی اصفهان از سال 93 تغییر نکرده است

وی افزود: براساس نرخ مصوب خدمات پارکینگ انواع اتومبیل که در سال 93 توسط کمیسیون نظارت استان اصفهان به تصویب رسیده است، نرخ پارکینگ‌های مسقف تا ساعت اولیه به مبلغ 800 تومان و به ازای هر ساعت اضافه بین 500 تا 600 تومان متغیر است که از سال 93 تاکنون هیچ تغییری نکرده است.

بازرس بخش پارکینگ‌داران اتحادیه فروشندگان اتوموبیل اصفهان تصریح کرد: در صورتی که شهروندان تخلفی را در ارائه نرخ پارکینگ مشاهده کردند می‌توانند شکایت خود را به سامانه 137 شهرداری و یا شماره تلفن 34359355 اعلام کنند تا فوراً رسیدگی شود.

ملک‌نیا عنوان داشت: از کلیه پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان توسط بازرسان صنفی در طول سال سرکشی شده تا در صورت فقدان جواز کسب و یا نرخ‌نامه با آنان برخورد شود؛ از سال گذشته تاکنون برخی از پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان به دلیل تخلفات صنفی پلمپ شده‌اند.

* 80 درصد پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان متعلق به شهرداری است

وی خاطرنشان کرد: مشخص بودن مالکیت و یا اجاره‌نامه پارکینگ، دارا بودن کد اقتصادی و کد رهگیری با مجوز اداره اماکن و مدارک شناسایی از شرایط جواز کسب برای اداره پارکینگ‌های عمومی سطح شهر است.

بازرس بخش پارکینگ‌داران اتحادیه فروشندگان اتوموبیل اصفهان بیان داشت: 80 درصد پارکینگ‌های سطح شهر اصفهان متعلق به شهرداری است که هر پارکینگ حداکثر به مدت یک سال به متقاضیان اجاره داده می‌شود؛ هر پارکینگ ابتدا از طرف شهرداری به مزایده گذاشته شده و افرادی که از قبل با تشکیل پرونده در صنف درخواست خود را اعلام کرده‌اند می‌توانند در این مزایده‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان مزایده در صورتی که قبلاً پارکینگ‌دار بوده‌اند دیگر نیازی نیست که مدارک خود را ارائه دهند اما اشخاصی که برای نخستین بار درخواست داده‌اند باید متعهد شوند که در صورت برنده شدن در مزایده تا یک ماه بعد از آن جواز کسب یک‌ساله خود را دریافت کنند.

* فعالیت بیش از 100 پارکینگ در شهر اصفهان

ملک‌نیا یادآور شد: در حال حاضر بیش از 100 پارکینگ عمومی در سطح شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند که اکثر آن‌ها زیر نظر شهرداری است؛ البته پارکینگ فرودگاه شهید بهشتی اصفهان استتثناء بوده و به صورت شرکتی اداره می‌شود و به دلیل پرداخت مالیات ارزش افزوده به اداره دارایی، تعرفه آن براساس تعرفه کلیه فرودگاه‌های کشور بوده و نسبت به دیگر پارکینگ‌های سطح شهر بالاتر است.

وی متذکر شد: نرخ اجاره‌بهای پارکینگ‌های عمومی برای متقاضیانی که در مزایده‌های شهرداری شرکت می‌کنند گاهاً به 60 تا 70 میلیون تومان در ماه می‌رسد که بعضاً برای برخی از پارکینگ‌داران به صرفه نیست.

بازرس بخش پارکینگ‌داران اتحادیه فروشندگان اتوموبیل اصفهان اظهارداشت: نرخ پارکینگ‌های مسقف به ازای هر 24 ساعت نگهداری خودرو 4 هزار تومان است که این میزان در پارکینگ‌های محدوده زوج و فرد نزدیک به 6 هزار تومان است ولی در صورتی که شهروندی خودروی خود را به فرض مثال تا 23 ساعت و نیم در پارکینگ بگذارد باید مبلغ را به صورت ساعتی پرداخت کند.

* پارکینگ‌های عمومی باید دارای نرم‌افزار محاسبه کرایه باشند

وی تأکید کرد: کلیه پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان باید دارای نرم‌افزار محاسبه کرایه و مانیتور باشند و به صورت دقیق کرایه را به شهروندان اعلام کنند؛ نسبت تردد خودروها به تعداد پارکینگ‌ها در برخی از مناطق شهر اصفهان نامتوازن است و شهروندان با کمبود جای پارک خودرو مواجه می‌شوند.

ملک‌نیا با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پارکومتر در برخی از خیابان‌های جنوبی شهر اصفهان افزود: این طرح، اقدام بسیار خوبی است که از طرف شهرداری به صورت آزمایشی در حال اجراست؛ یکی از مشکلاتی که شهروندان با آن مواجه هستند فقدان تابلویی برای نشان دادن فاصله نزدیک‌ترین پارکینگ به پارکینگی است که موفق به ورود به آن نشده‌اند که برای رفع این مشکل باید تابلوهایی بر سر هر پارکینگ نصب شود.

وی با اشاره به شرایط ایمنی پارکینگ‌های عمومی شهر اصفهان اضافه کرد: کلیه پارکینگ‌ها باید دارای کپسول اطفاء حریق بوده و روشنایی محوطه آن‌ها در حد قابل قبول باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد؛ همچنین همه آن‌ها باید دارای سیستم مکانیزه راهبند و نرم‌افزار محاسبه نرخ کرایه باشند.

* برخورد با پارکینگ‌های فاقد دوربین پلاک‌خوان

بازرس بخش پارکینگ‌داران اتحادیه فروشندگان اتوموبیل اصفهان اذعان داشت: شهردای نیز باید با پارکینگ‌های فاقد دوربین پلاک‌خوان و سیستم نرم‌افزای محاسبه نرخ کرایه خودور برخورد کرده و آنان را ملزم به نصب این سیستم کند؛ البته بازرسان صنف پارکینگ‌داران نیز به صورت مداوم به کلیه پارکینگ‌ها سرکشی کرده و به آنان تذکر می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نرخ پارکینگ‌های خودروهای توقیفی که توسط نیروی انتظامی توقیف می‌شوند زیر نظر شرکت تعاون بوده و تعداد آن‌ها در سطح شهر اصفهان حدوداً نزدیک به 10 پارکینگ است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار