چگونه دانه خرما را آماده کشت کنیم؟

خرما میوه مقوی و ارزشمندی است که همه ما در طول سال از آن بهره می بریم البته در ماه های خاصی مانند ماه رمضان و یا در مراسم عزاداری بیشتر از مواقع دیگر از خرما استقبال می شود.

خرما میوه مقوی و ارزشمندی است که همه ما در طول سال از آن بهره می بریم البته در ماه های خاصی مانند ماه رمضان و یا در مراسم عزاداری بیشتر از مواقع دیگر از خرما استقبال می شود. بسیاری از افراد چای، شیر و دیگر نوشیدنی ها را به جای افزودن قند یا شکر به آنها با خرما میل می کنند. همین طور برای تهیه غذاهایی مانند خاگینه با خرما و رنگینک از خرما استفاده می شود. بنابراین اگر دقت کنیم می بینیم که خرما مصرف بالایی در بین ایرانیان دارد، خصوصا جنوب کشور که خرما جزو محصولات باغی آنهاست.


افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند می توانند برای ایجاد فضای سبز منزل و کاهش آلاینده های هوا، این دانه ارزشمند را آماده سازی و کشت کنند.

اگر دانه خرما را بدون هیچ مقدمه و آماده سازی در خاک فرو برید احتمال سبز کردن آن کاهش می یابد و یا ممکن است زمان زیادی صرف شود. برای این که دانه خرما در خاک کاشته و سبز شود باید مراحلی را طی کند که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.

ابتدا دانه خرما را به کمک چاقوی سر باریک و یا لوله خودکار از خرما خارج کنید.

دانه ها را در آب سرد قرار دهید.

دانه ها را به مدت یک هفته تا ده روز در آب قرار دهید و هر روز آب آنها را با آب سرد جدید تعویض کنید.

دانه ها را با احتیاط لای دستمال، حوله یا پارچه خیسی قرار دهید.

پارچه مرطوب را در نایلون زیپ داری بگذارید و درب آن را محکم کنید.

هر روز پارچه داخل نایلون را کنترل کنید تا کاملا مرطوب باقی بماند. اگر از دستمال کاغذی استفاده کرده اید و حالت خود را در اثر رطوبت از دست داده، آن را عوض کنید.

بهتر است نایلون در محل گرمی قرار گیرد.

به تدریج متوجه خواهید شد که ریشه سفید رنگی از خرما خارج می شود. البته ممکن است این مرحله چند هفته به طول انجامد پس صبور باشید.


دانه های ریشه دار را در گلدان محتوی خاک مناسب و کود قرار دهید.

به زودی یک گیاه کوچک زیبا خواهید داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار