مسئولان به دغدغه ها و معیشت مردم توجه ویژه کنند

امام جمعه فولادشهر گفت:مسئولین راه را با عقلانیت انتخاب كنند و باانگیزه و احساسات به پیش بروند، قدردان ظرفیت‏هاى درونى كشور باشند و به معیشت مردم هم توجه ویژه‏اى كنند چراکه اساسى ترین كارها براى مسؤولان دولتى برطرف کردن مشكلاتى است كه براى طبقات ضعیف پیش می آید.

امام جمعه فولادشهر گفت:مسئولین راه را با عقلانیت انتخاب كنند و باانگیزه و احساسات به پیش بروند، قدردان ظرفیت‏هاى درونى كشور باشند و به معیشت مردم هم توجه ویژه‏اى كنند چراکه اساسى ترین كارها براى مسؤولان دولتى برطرف کردن مشكلاتى است كه براى طبقات ضعیف پیش می آید.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامى با مردم قم، اظهار کرد: معظم له در این دیدار نکات مهمی را بیان فرمودند، یکی از نکاتی كه رهبر معظم انقلاب با تحلیل تاریخ انقلاب، توجه‏ها را به آن جلب كردند این نكته بود كه برخى در كشور تصور مى‏كنند كه آمریكایى‏ها و غربى‏ها از دستگاه تحلیلى قوى و خطاناپذیرى برخوردار هستند كه در این دستگاه تحلیلى هر تصمیمى كه غرب مى‏گیرد از دقت بالایى برخودار است و بر این اساس، تصور مى‏كنند كه‏ نمی توان در برابر خواسته‏ها و نظرات غرب و طراحى‏هاى آمریكا ایستادگى كرد.

وی افزود: این در حالى است كه غرب در حقیقت دچار خطاهاى استراتژیك و اشتباهات محاسباتى فراوانى است كه در مقابله با نظام جمهورى اسلامى غالبا این خطاهاى غرب بروز یافته است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: به‏عنوان مثال ایشان خاطرنشان كردند: در تاریخ «۱۰ دى ۵۶ رئیس جمهور آمریكا در تهران نطق غرّائى در تمجید دروغ‏آمیز از محمدرضا كرد و گفت ایران جزیره‏ى ثبات است. ۱۰ روز نشد كه مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام كردند و بعد حركت‏هاى بعدى كه باعث نابودى رژیم شد. این دستگاه محاسباتى آمریكاست؛ آمریكایى‏ها به این تحلیل خود مى‏بالند! با این وضعیت، اینجا یك عده غرب‏زده پُز قدرت آمریكا را می دهند.»

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری قیام مردم قم تقابل دو دستگاه پیش‏بینى و محاسباتى غربی و اسلامی را نشان داد، آن محاسبات آمریكایى‏ها است كه ایران را در اولین ماه‏هاى پیروزى انقلاب تحریم كردند و گفتند كه تا 6 ماه دیگر انقلاب اسلامى از بین مى‏رود.

سرافراز گفت: درمقابل آن نظام محاسباتى امام(ره) آن است كه گفتند صداى خُرد شدن استخوان ماركسیسم را دارم مى‏شنوم و چندى بعد همه این‏را دیدند، از این رو باید بدانیم که تهدیدهاى پوچ آمریكایى‏ها صرفاً براى گرفتن امتیاز مجانى از ملت ایران است.

وی اضافه کرد: رهبرى معظم انقلاب در این‏رابطه خاطرنشان كردند: «چندى پیش هم یكى از دولتمردان آمریكایى در جمع یك مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است كه جشن كریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب توصیه هایی هم به دولتمردان و هم به ملت داشتند و خطاب به مسئولین دولتی فرمودند: وقتی مى‏بینید دولتمردان آمریکایی ‏بى‏ربط و مثل دلقك حرف مى‏زنند و مى‏گویند ایران حقوق بشر را از عربستان سعودى یاد بگیرد، باید مقابل یاوه‏گویى دولتمردان آمریكایى، شجاعت و عقلانیت داشته باشید.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: مسئولین راه را با عقلانیت انتخاب كنند و باانگیزه و احساسات به پیش بروند، قدردان ظرفیت‏هاى درونى كشور باشند و به معیشت مردم هم توجه ویژه‏اى كنند چراکه اساسى ترین كارها براى مسؤولان دولتى برطرف کردن مشكلاتى است كه براى طبقات ضعیف پیش می آید.

سرافراز خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب خطاب به مردم هم فرمودند: حضور در صحنه‏هاى انقلاب بهترین كمك مردم به كشور است، دشمن در تلاش است با شایعه‏سازى و تهمت پراكنى مردم را مضطرب كند و به جان یكدیگر بیندازد كه البته نمى‏تواند، اما مردم باید با این شگردهاى دشمن مقابله كنند.

وی افزود: مردم عزیز مراقب فتنه جدید آمریكا همزمان با ۲۲ بهمن و چهل سالگى انقلاب اسلامى باشند‏؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اخیرا دستور خروج نظامیان آمریكایى از سوریه را صادر كرد و تأكید داشت كه سوریه جز شن و مرگ چیز دیگرى ندارد و بگذارید ایران در این كشور هركارى مى‏خواهد بكند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: این مسئله به‏معناى این است كه احتمالا آمریكا به‏دنبال طراحى نقشه جدیدى در منطقه علیه ایران است،آمریكا به كمك عربستان و برخى دیگر از رژیم‏هاى مرتجع عربى و هم‏چنین رژیم صهیونیستى در حال تقویت منافقین هستند. برخی اخبار و اطلاعات به‏خوبى نشان می دهند كه آمریكا سعى دارد فاز جدیدى از توطئه‏هاى منطقه‏اى علیه ایران را شروع كند.

وی ادامه داد:به نظر مى‏رسد آمریكا سعى دارد بار دیگر منافقین را به‏عنوان مهم‏ترین ابزار خود علیه ایران تجهیز كند بنابراین دولت عراق باید به‏عنوان اولین گام در جهت رد این نوع نگاه، با ورود اعضاى منافقین به عراق مخالفت قاطع خود را اعلام كند.

سرافراز در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال 1398، اضافه کرد: بودجه یك موضوع مهم و برای کشور تعیین کننده است و حساسیت جامعه نسبت به آن طبیعى و درست است،از این رو انتظار از دولت و مجلس محترم بررسى عالمانه و با دقت بودجه است تا حقوق عامه مردم به بهترین وضع تأمین و صیانت شود.

وی عنوان کرد: این مهم نیز میسر نمى‏شود مگر این‏كه شفافیت و دقت كافى در زمان بررسى بودجه در مجلس شوراى اسلامى صورت پذیرد، بر اساس بودجه سال ۹۸، بودجه كل كشور ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمومى كشور است و ۱۲۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه شركت‏هاى دولتى، بانكّ‏ها و موسسات انتفاعى وابسته به دولت است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: برخى جریانات سیاسى به‏دنبال بازى‏هاى فریبنده هستند تا ذهن‏ها را از مسایل مهم دور كنند. اما نمایندگان محترم مجلس و مردم با بصیرت باید هوشیار باشند.

وی متذکر شد: موضوع مهم در بودجه امسال لزوم بررسى بودجه شركت‏هاى دولتى است. سه چهارم بودجه شامل این‏ها مى‏شود و نباید بدون بررسى رها شود و انتظار از نمایندگان محترم مجلس نیز بررسى شركت‏هاى بزرگ دولتى است تا نسبت به تأمین حقوق مردم اطمینان حاصل شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار