مؤسسه حقوقی ماهان، نخستین مؤسسه دارای پروانه کسب ثبت شرکت در اصفهان

اگرچه بیش از 30 مؤسسه در زمینه ثبت شرکت و فعالیت‌های مرتبط با آن در اصفهان به ارائه خدمات می‌پردازند اما فعالیت این شرکت‌ها بدون مجوز و پروانه کسب بوده و تنها مؤسسه‌ای که تاکنون توانسته در این زمینه مجوز دریافت کند، مؤسسه حقوقی ماهان است. به این بهانه با شقایق جبارنیا، مدیر این مؤسسه به گفتگو نشستیم که چکیده آن را در زیر می‌خوانید.

اگرچه بیش از 30 مؤسسه در زمینه ثبت شرکت و فعالیت‌های مرتبط با آن در اصفهان به ارائه خدمات می‌پردازند اما فعالیت این شرکت‌ها بدون مجوز و پروانه کسب بوده و تنها مؤسسه‌ای که تاکنون توانسته در این زمینه مجوز دریافت کند، مؤسسه حقوقی ماهان است. به این بهانه با شقایق جبارنیا، مدیر این مؤسسه به گفتگو نشستیم که چکیده آن را در زیر می‌خوانید.

لطفا در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های شرکتتان توضیح دهید.

شرکت ما از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده و به ارائه خدمات می‌پردازد. اخذ کارت بازرگانی و ایزو، اخذ و ارتقای رتبه پیمانکاران و تأمین مهندس، اخذ جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری، ثبت علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی، انجام کلیه خدمات حسابداری شرکت‌ها، ثبت اختراع و ... از مهمترین فعالیت‌های مؤسسه حقوقی ماهان است. تمامی فعالیت‌های مؤسسه ما به‌صورت قانونمند و توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود و بیشترین صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مشتری صورت می‌گیرد.

در اصفهان چند شرکت در این حیطه فعالیت می‌کنند؟

به‌طور تقریبی 30 شرکت در این حوزه فعالیت می‌کنند اما متأسفانه عده‌ای از آنها دفتر مشخصی ندارند و به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند و مشکلاتی را برای مشتریان به وجود می‌آورند که موجب سوء نگرش مشتریان نسبت به این رسته شغلی می‌شود. درحالی‌که شرکت ما دو شعبه مشخص یکی در خیابان چهارباغ خواجو و یکی در خیابان جابر انصاری دارد و با سازوکار قانونی عمل می‌کند.

شرکت شما به تازگی توانسته جواز کسب دریافت کند؛ لطفا دراین‌باره بیشتر توضیح دهید .

از اردیبهشت‌ماه سال 1393 برای دریافت جواز در زمینه خدمات ثبت شرکت‌ها اقدام و به اداره کل اصناف استان اصفهان مراجعه شد و 4 سال در این زمینه پیگیری‌های مستمر صورت گرفت تا بالاخره با همکاری و مساعدت جناب آقای اکبر چیت‌ساز که ریاست اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر را بر عهده دارد جواز صادر شد؛ که جا دارد از زحمات بی‌وقفه ایشان تقدیر و تشکر کنم.

این جواز درواقع پروانه کسب در زمینه خدمات ثبت شرکت‌هاست چنین پروانه‌ای تاکنون در اصفهان صادر نشده بود و در حال حاضر با همکاری اتاق اصناف توانستیم این شغل را رسمی کنیم تا بتوانیم از این به بعد به‌صورت قانونی فعالیت کنیم. ازاین‌پس سایر همکاران نیز موظف هستند جواز کسب دریافت کنند و بر اساس ضوابط و نرخ نامه رسمی فعالیت کنند در غیر این صورت دفاتر آنها پلمپ می‌شود.

داشتن پروانه کسب چه کمکی به فعالیت‌های شما می‌کند؟

این امر باعث می‌شود که اشخاص دارای صلاحیت در این شغل فعالیت کنند و از فعالیت‌های غیرقانونی و کلاه‌برداری‌ها ممانعت قانونی به عمل آید و فعالیت کلیه افراد زیر چتر یک اتحادیه صنفی مشخص صورت می‌گیرد.

در مورد مشکلات شغلی‌تان توضیح دهید.

متأسفانه طی سال‌ها اداره ثبت شرکت‌ها نگاه خوبی به ما نداشت و درواقع کار ما را باواسطه گری و دلالی اشتباه می‌گرفت که شایسته است با توجه به اینکه طبق قانون نظام صنفی برای بنده جواز کسب صادر شده است و افراد زیادی در کل شهر اصفهان از این شغل کسب درآمد می‌کنند، ادارات دولتی مثل اداره ثبت شرکت‌ها نگاه خود را نسبت به این شغل تغییر دهند. مشکل دیگر اینکه همکاران با ارائه خدمات با نرخ‌های متفاوت مشتریان را گمراه می‌کنند که البته در آینده نزدیک این مشکل از طریق اتحادیه صنفی و با تصویب نرخ نامه قیمت مرتفع خواهد شد.

چگونه مشتری می‌تواند بهترین مؤسسه ارائه خدمات ثبت شرکت‌ها را انتخاب کند و به آن اعتماد کند؟

توصیه من به افراد متقاضی این است که به شرکت‌های بدون جواز کسب اعتماد نکنند و فریب تبلیغات گسترده را نخورند و به سابقه شرکت توجه کنند و رزومه آن را مطالعه کنند و با تحقیق کامل شرکت را انتخاب کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند. متأسفانه در حال حاضر بعضی از افرادی که هیچ تجربه و تخصصی در این زمینه ندارند و صرفا اطلاعات بسیار سطحی دارند، در این حیطه فعالیت می‌کنند که همین امر برای مشتریان مشکل‌ساز می‌شود که ضروری است مراجع قانونی برای رفع مشکل مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.


مصاحبه شقایق جبارنیا، مدیر مؤسسه حقوقی ماهان با روزنامه اصفهان امروز - شماره 3420 شنبه 15 دی‌ماه 1397️ / صفحه اصفهان
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار