شرکت دومان توکان و ۱۵۰ میلیاردی که دود شد

طی روزهای اخیر دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت دومان توکان به جرم کلاهبرداری و فساد اقتصادی برگزار شده است که بازتاب وسیعی در بین افکار عمومی و رسانه ها داشته است.

برترین ها: طی روزهای اخیر دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت دومان توکان به جرم کلاهبرداری و فساد اقتصادی برگزار شده است که بازتاب وسیعی در بین افکار عمومی و رسانه ها داشته است.

شرکت سرمایه گذاری دومان توکان فعالیت بدون مجوز داشته که با ارسال پیامک در حجم گسترده برای افراد مختلف اعطای سود‌های بی‌نظیر را تبلیغ کرده و از این طریق جذب سرمایه فراوانی داشته است.


متهمان این پرونده در قالب شرکت سرمایه گذاری، 150 میلیاردتومان از سرمایه مردم را صرف کارهای شخصی خود کرده اند و این در حالی است که قرار بوده سرمایه های مردم در مسیر توسعه گردشگری، تاسیس اماکن تفریحی، هتل و رستوران هزینه شود.

بر اساس این گزارش، گردش مالی متهم دومان سهند مدیرعامل این شرکت بالغ بر 500 میلیاردتومان بوده است.

این پرونده 186 شاکی دارد که شکایات همه آنها اخذ خواهد شد.

در همین رابطه وکیل عده‌ای از شاکیان پرونده کلاهبرداری "دومان توکان" با اشاره به اینکه متهمان با علم به ناتوانی در پرداخت سود، اقدام به جذب سرمایه جدید می‌کرده‌اند، گفت: در همان حال ۱۵ سرمایه‌گذار نورچشمی، اصل پول خود و ۳۱ میلیارد سود دریافت کرده‌اند!

مازیار سلطانی با اشاره به اینکه متهمان پرونده تا برج 12 سال 1396 سرمایه جذب می‌کرده‌اند، اظهار کرد: ادامه جذب سرمایه توسط متهمان در حالی صورت می‌گرفته است که آنها می‌دانستند که از برج سوم سال از آنها شکایت شده بوده و در برج پنجم نیز احضار شده بودند.

سلطانی با اشاره به اینکه این سودها با جذب سرمایه‌های جدید پرداخت شده و حاصل کار اقتصادی نبوده است، افزود: بهترین کار این است که اصل پول پرداختی و سودها از هم تفکیک شود و پول‌هایی که به عنوان سود پرداخت شده عودت و در بین سایر شاکیان تقسیم شود تا آنها هم به بخشی از اصل سرمایه خود برسند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار