اصفهان با کمبود دام سبک مواجه است

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: اصفهان به دلیل جابه جایی گله داران در مناطق ییلاق و قشلاق در فصل بهار، با کمبود دام سبک مواجه است.

اصفهان با کمبود دام سبک مواجه است

رضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، قیمت گوشت قرمز همانند قبل از ماه مبارک است و تغییر نرخ‌ها بستگی به شرایط دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در اصفهان اندکی با کمبود دام سبک به دلیل جابجایی عشایر در مناطق قشلاق و ییلاق مواجه هستیم، بیان داشت: چنانچه در هفته نخست ماه مبارک رمضان، قیمت دام زنده رشد داشته باشد، نرخ گوشت قرمز هم باید درب قصابی‌ها اندکی افزایش یابد، اما بدون تغییر بهای دام، قیمت‌ها همانند قبل از ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان تصریح کرد: اکنون دام زنده نسبت به ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته و برای مصرف‌کننده نیز رشد نرخ داشتیم، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم اعلام نکردیم.

وی اعلام کرد: طی هفته اول ماه رمضان اوضاع را بررسی می‌کنیم، اگر قیمت دام زنده سیر صعودی داشت، موظف هستیم برای عدم خسارت قصابان نرخ‌ها را اندکی افزایش دهیم، زیرا نمی‌توانیم از جیب خود برای جبران خسارت، هزینه کنیم.

انصاری پیرامون دلیل افزایش نرخ دام زنده، گفت: احتمالا به دلیل صادرات قیمت‌ها رشد داشته باشد، البته بارندگی و علوفه زیاد هم بی‌تاثیر نیست، زیرا با سرسبزی مراتع، عشایر برای پرواری گوسفندان از فروش دام زنده خودداری می‌کند تا با وزن و قیمت بالاتر بفروشند.

وی ادامه داد: در فصل بهار با جابجایی گله‌داران در مناطق ییلاق و قشلاق، فاصله زمانی رسیدن دام برای فروش و کشتار اندکی طولانی‌تر شده و این سبب گرانی نرخ دام سبک می‌شود.

به جای افزایش هشت درصدی نرخ گوشت به افزایش ۳ درصدی اکتفا کردیم

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان در این ارتباط که آیا کمبود دام زنده به غیر از صادرات می‌تواند به دلیل قاچاق هم باشد و اینکه با چه قیمتی عرضه می‌شود، افزود: قاچاق دام زنده بیشتر است و ۱۰۰ درصد در مرزها فروخته می‌شود اما از قیمت‌ آنها اطلاع ندارم.

وی پیرامون اینکه با کمبود و افزایش دام زنده چقدر قیمت گوشت در اصفهان افزایش خواهد داشت، گفت: باید با بررسی برگه‌های خرید توسط کارشناسان، تصمیم نهایی قیمت‌ها در هیئت رئیسه و اتحادیه گرفته شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان اظهار داشت: طبق قانون موظف هستیم برای سود قصابان از محل فروش هشت درصد به نرخ گوشت اضافه کنیم، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و رکود اقتصادی فقط دو تا سه درصد بیشتر سود نمی‌بریم.

وی با اشاره به بازرسی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: در این ایام بازرسان اتاق اصناف به همراه هشت نفر از کارشناسان اتحادیه گوشت قرمز بر تمام قصابی‌های شهر اصفهان نظارت کامل دارند.

انصاری اضافه کرد: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی تنظیم بازار گوشت قرمز است و اتحادیه تنها می‌تواند نقش نظارتی بر قیمت‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان تمام قصابان شهر اصفهان می توانند از ساعت هشت صبح تا ۲۲ همانند روزهای قبل از ماه رمضان فعالیت داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار