ماجرای ویلای جنجالی

باز هم پای یک نماینده مجلس و حواشی پیرامون او به فضای مجازی و رسانه‌های کشیده شده تا هر هفته یک نماینده زیر ذره بین افکار عمومی قرار بگیرد. این بار نوبت فاطمه حسینی نماینده اصلاح طلب تهران و دختر صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات است. او پیشتر نیز در ابتدای دوره نمایندگی خود با یک اظهار نظر درباره حقوق نجومی پدرش و صرافی همسرش حاشیه ساز شده بود، اما این باره نوبت به خودش و یک ویلا در لواسان رسیده است.

باز هم پای یک نماینده مجلس و حواشی پیرامون او به فضای مجازی و رسانه‌های کشیده شده تا هر هفته یک نماینده زیر ذره بین افکار عمومی قرار بگیرد. این بار نوبت فاطمه حسینی نماینده اصلاح طلب تهران و دختر صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات است. او پیشتر نیز در ابتدای دوره نمایندگی خود با یک اظهار نظر درباره حقوق نجومی پدرش و صرافی همسرش حاشیه ساز شده بود، اما این باره نوبت به خودش و یک ویلا در لواسان رسیده است.
به گزارش فرارو، چند روز پیش یاشار سلطانی خبرنگار و از فعالان فضای مجازی در توئیتی از تخلفات گسترده برادران میر محمدعلی که داماد‌های علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و صفدر حسینی (همسر فاطمه حسینی) رییس پیشین صندوق توسعه ملی و وزیر اقتصاد دولت اصلاحات هستند پرده برداشت.
براساس ادعای یاشار سلطانی در ساخت ویلای مذکور دوبرابر مجوز قانونی ساخت و ساز صورت گرفته است.
سلطانی همچنین نامه‌ای از شهرداری لواسان منتشر کرد که در آن تاکید شده که مالکان اجازه ورود ماموران برای بازرسی از پروژه را نداده‌اند و علی حیدریان شهردار لواسان از رئیس دادگاه عمومی لواسانات خواسته تا به نیروی اتنظامی دستور دهند تا قفل ملک مذکور را باز کنند و ماموران شهرداری به وظیفه خود عمل نمایند.
انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. اما فاطمه حسینی که بر اساس ادعاها خود نیز در این ویلا شراکت دارد خبر مذکور را به شدت تکذیب کرد.
او در تویئتی نوشت: "درپی شایعه پراکنی اخیر علیه اینجانب مبنی بر «ویلای غیرقانونی در لواسان» حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ دانسته و در راستای شفافیت به دستگاه قضا شکایت میکنم. زندگی و فعالیتهایم همواره شفاف بوده و حال وقت آن است که مدعیان، اسناد ادعا‌های خود را به دادگاه ارائه کنند. "
با وجود انتشار این توئیت، اما به سرعت جزییات بیشتری از این ویلا در فضای مجازی منتشر گردید. شبکه اینترنتی آوانت که چندی پیش گزارشی ویدیویی از ویلای سرلشکر فیروز آبادی منتشر کرد و به شدت جنجال ساز شد این بار به سراغ ویلای برادران میرمحمدعلی و فاطمه حسینی رفت و گزارشی از این ویلا منتشر کرد.ویلای بحث برانگیز لواسان
در این گزارش فردی که خود را پیمانکار ویلا معرفی می‌کند درباره آن توضیح می‌دهد، اما گزارشگر آوانت مدعی است این فرد یکی از مالکان ساختمان و در واقع داماد علی شمخانی است.
این فرد در سخنانش توضیح می‌دهد که در این ملک هزار متر بیشتر از مجوز ساخت و ساز شده و ۶ میلیارد تومان جریمه شده است. این ویدئو نیز بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.
دو روز پیش نیز شهرداری لواسان معاون شهرسازی و عمران شهرداری لواسان به خبرگزاری ایرنا گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پروانه ساخت پلاک ثبتی ۱۹.۷۹۲ که در رسانه‌ها مطرح شده به نام ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) صادر شده است.»
در تحول دیگری در این باره روز گذشته شهرداری لواسان اطلاعات تکمیلی درباره ساخت و ساز ویلای منتسب به فاطمه حسینی ارائه کرد.
در توضیح تازه شهرداری لواسان که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده آمده است: "در تاریخ ۹۳/۲/۷ آقای سید هانی میرمحمدعلی با وکالت کاری مورخ ۹۳/۱/۳۱ از سوی ستاد اجرایی، درخواست پروانه ساختمانی خود را به شهرداری ارایه کرده است. بر اساس این درخواست، شهرداری در سال ۱۳۹۵ پروانه را به نام مالک واقعی (ستاد اجرایی) صادر کرد و این در حالی است که برابر اسناد ارائه شده ستاد اجرایی در سال ۱۳۹۴ سند انتقال اجرایی به نام آقایان سید هانی، سید هادی میر محمدعلی و خانم سیده فاطمه حسینی تنظیم شده است.»
مسئولان شهرداری لواسان در پاسخ به پرسش که باوجود انتقال ملک چرا پروانه به نام ستاد صادر شده؟ اعلام کردند: "ستاد، ملک را فروخته و وکالت به نامشان (خریداران) زده؛ اما، چون سند به نامشان نشده، به نام ستاد، پروانه صادر شده است."
فاطمه حسینی و برادران میر محمدعلی تاکنون توضیحی درباره ادعا‌های ویدئو منتشر شده و توضیح شهرداری لواسان نداده اند. این در حالی است که بسیاری در تویئتر از فاطمه حسینی نماینده مردم تهران درخواست کرده اند در این باره توضیح دهد.
حاشیه سازی‌های فاطمه حسینی
این اولین بار نیست که فاطمه حسینی نماینده جوان تهران درگیر حاشیه می‌شود. او که به عنوان جوانترین نماینده و از طریق لیست امید به مجلس راه یافته است در تیر ماه سال ۹۵ در سخنانی خارج از دستور کار مجلس از خود و خانواده‌اش در برابر اتهامات فساد مالی دفاع کرد.
در آن روز فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران وقت خود را برای نطق پیش از دستور به فاطمه حسینی داد تا او درباره وزارت ارتباطات سخن بگوید، اما حسینی موضوع را تغییر داد و در بیانیه‌ای به دفاع قاطع از خود و خانواده‌اش پرداخت.
بیانیه حسینی در شرایطی قرائت می‌شد که پدرش صفدر حسینی به خاطر رسوایی فیش‌های حقوقی از ریاست صندوق توسعه ملی استعفا داده بود. در آن زمان همچنین فاطمه حسینی متهم شده بود که به همراه همسرش هانی میرمحمدعلی و با رانت پدرش صرافی راه اندازی کرده اند. ادعا‌های زیادی درباره این صرافی منتشر شد که البته صحت ان‌ها روشن نیست.
حسینی در صحن مجلس گفت که این روز‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی مورد هجمه وسیع و تهمت‌های ناروا قرار گرفته است و هم او، پدر و همسرش درباره فیش‌های حقوقی و سوء استفاده از صرافی دائما متهم می‌شوند.
این نماینده مجلس افزود: «اینجانب ضمن تکذیب تمامی شایعات از تمامی کاربران فضای مجازی به منزله حفظ آبرو و حرمت انسان می‌خواهم از تولید، نشر و اشتراک گذاری این شایعات پرهیز کنید.»
او در پاسخ به ادعا‌ها تاکید کرد "هیچ عقل سلیم و انسان فهیمی نمی‌تواند چنین دروغ بزرگی را باور کند."
نطق فاطمه حسینی در دفاع از خود و خانواده اش به دلیل خارج از موضوع بودن مورد اعتراض بعضی نمایندگان دیگر قرار گرفت و بنا بر گزارش‌ها، علی مطهری، نایب رئیس مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، دو بار میکروفن او را قطع کرد. با وجود این حسینی متن پاسخ خود را تا انتها قرائت کرد.
او حملات اخیر به خود واعضای خانواده‌اش را از نظر یورش به حریم شخصی و خانوادگی در سال‌های اخیر کم‌سابقه توصیف کرد.
واکنش های انتقادی فراوانی به نطق حسینی صورت گرفت. بدنه اصلاح طلبان از تهیه کنندگان لیست امید درخواست کردند توضیح دهند که چگونه فاطمه حسینی به این لیست راه یافته است.
نطق حسینی یک حاشیه بزرگ دیگر هم داشت که باعث شد اصطلاح "سفره انقلاب" برای همیشه به نام او ثبت شود. او گفته بود خانواده اش به صورت منصفانه‌ای از "سفره انقلاب" سهم برده اند. استفاده از این عبارت باعث شد مطالب طنز و انتقادات جدی از فاطمه حسینی صورت بگیرد.
البته او استفاده از این عبارت را تکذیب کرد و گفت: "انقلاب اسلامی ملت ایران متعلق به تمامی ملت شریف ایران اسلامی است و صاحبان اصلی آن خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عزیز هستند، آنچه در برخی رسانه‌های خاص در این خصوص به این‌جانب با تعابیری همچون «سهم از سفره انقلاب و ...» نسبت داده شد، کذب محض بوده و آن را به شدت تکذیب می‌کنم، نشر این اکاذیب خلاف اخلاق و عرف ارتباطی جامعه است."
علی لاریجانی رییس مجلس هم در این باره توضیح داد و گفت: "فاطمه حسینی در نطقی که پیش از این در صحن علنی داشتند اعلام نکرده‌که ما سهممان را از سفره انقلاب می‌خواهیم."
با این وجود اصطلاح "سفره انقلاب" تبدیل به یک اصطلاح کلیدی در فضای مجازی برای انتقاد از آقازاده‌ها و رانتخواران شد. این اصطلاح هم به سرنوشت اصطلاح "ژن خوب" حمید رضا عارف، پسر محمد رضا عارف دچار گردید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار