شهرستان برخوار تاکنون از تب کریمه کنگو در امان مانده است

اکیپ های سمپاشی و آموزشی برای حفاظت دامداران و دامداری های برخوار از تب کریمه کنگو فعال است.

شهرستان برخوار تاکنون از تب کریمه کنگو در امان مانده است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از فعالیت ۸ گروه برای مبارزه، پیشگیری و آموزش از تب کریمه کنگو در برخوار خبر داد.

محمد حق شناس گفت:‌ این گروه ها شامل چهار گروه مبارزهو پیشگیری و چهار گروه آموزشی است که در سطح شهرها و روستاهای شهرستان برخوار فعالیت می کنند.

وی افزود: مبارزه و سمپاشی با همکاری شهرداریها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از یک هفته گذشته آغاز شده و تاکنون در دامداری های روستاهای مرغ، ‌دنبی، شورچه، ‌شور آباد، علی آباد چی و علی آباد ملاعلی و شهر دولت آباد پیشرفت خوبی داشته است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار اظهار داشت: ‌سمپاشی در دامداری های شهرهای دستگرد، خورزوق، ‌سین، شاپورآباد و حبیب آباد ‌از روزهای آینده شروع می شود.

وی گفت:‌ با توجه به اطلاع رسانی به شهروندان و روستاییان و دامداران با هرگونه ورود و خروج دام به شهرستان و ذبح های خانگی و متفرقه برخورد جدی می شود.

حق شناس افزود: کشتارگاه حبیب آباد برخوار با نظارت کامل عوامل دامپزشکی و بهداشتی پاسخگو است و آموزش کامل برای مقابله با تب کریمه کنگو به قصاب ها و دامدارن در کشتارگاه داده شده است.

وی اظهار داشت: دامداران و روستاییان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید در دامداری ها برای رعایت بهداشت از چکمه و لباس کار استفاده کنند و برای مبارزه باکنه ها، سمپاشی مرتب و بموقع داشته باشند.

مدیر شبکه دامپزشکی برخوار گفت:‌ مردم برای تهیه گوشت باید از مراکزی که گوشت آنها به مهر بازرسی دامپزشکی و یاکشتارگاه مهمور شده خریداری کنند و پس ازذبح به مدت ۲۴ ساعت گوشت را در یخچال با زیر چهار درجه نگهداری کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار