عابدی: احیای زاینده‌رود روی ریل قرار گرفت

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خبر خوب این است که احیای زاینده‌رود روی مدار و روی ریل قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: خبر خوب این است که احیای زاینده‌رود روی مدار و روی ریل قرار گرفت.

حیدرعلی عابدی گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت پیگیری نمایندگان استان اصفهان در رابطه با مسأله آب اظهار کرد: همه مسؤولان استانی دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات آبی استان و خصوصاً مشکل کشاورزان شرق رفع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خواسته مردم و کشاورزان، خواسته به حقی است و باید بررسی شود که چرا مسؤولان تا کنون سستی به خرج داده و این مشکلات را به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در مسأله آب اصفهان، کم کاری دستگاه‌هایی نظیر وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های متمادی است که می‌توانستند کاری بکنند اما کاری نکرده و وضعیت را به این جا رسانده‌اند.

عابدی با بیان این که در تابستان، کمکی صورت نگرفت و ذخیره سد نیز به خوبی مدیریت نشد تا در شرایط فعلی دچار مشکل نشویم، گفت: سوء تدبیر در مجموعه اجرایی کشور در خصوص آب اصفهان صورت گرفته و وزارت خانه‌ها، مسأله را بر دوش دیگری می‌اندازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: جهاد کشاورزی در بالا دست توسعه‌های نامتناسب کشاورزی انجام داده و تعادل در برداشت از رودخانه را بر هم زده است؛ وزارت نیرو باید تدبیری می‌کرد تا برداشت‌ها در تابستان کنترل شود و مازاد بر سهمیه برداشت صورت نگیرد.

عابدی در پایان خاطرنشان کرد: خبر خوب این است که احیای زاینده‌رود روی مدار و روی ریل قرار گرفت؛ هم آب آشامیدنی بر مدار تصمیم‌گیری آمده و هم کنترل برداشت‌های داخل حوزه و مدیریت منابع آبی جزو وظایف ستاد احیای زاینده‌رود آمده است، بسیار امیدوارتر از قبل هستم ولی حل مشکلات مزمن و کهنه چندین ساله نیازمند زمان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار