هیچ طرحی در این شهر نباید بی توجه به حقوق کودکان باشد

شهردار اصفهان گفت: به دیپلماسی شهری اعتقاد داریم. تعامل با دنیا نیاز امروز جامعه و گره گشای بسیاری از مشکلات کشور است و اگر این مهم تحقق یابد می تواند با سرعت بیشتر و درک درست از جهان مشکلات خود را حل کنیم.

شهردار اصفهان گفت: به دیپلماسی شهری اعتقاد داریم. تعامل با دنیا نیاز امروز جامعه و گره گشای بسیاری از مشکلات کشور است و اگر این مهم تحقق یابد می تواند با سرعت بیشتر و درک درست از جهان مشکلات خود را حل کنیم.
به گزارش ایسنا، قدرت الله نوروزی در اولین کنفرانس شهر دوست‌دار کودک گفت: خوشحالم که شهر اصفهان به عنوان شهر پایلوت برای دوستدار کودک انتخاب شده است و این حق اصفهان بوده که انتخاب شود، این شهر از جذابیت‌های متعددی برخوردار است و در همه جهان زبانزد و خاص است.
وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی، صلح و دوستی از ویژگی های اصفهان بوده که در طول تاریخ اثبات شده است، افزود: خوشحالم شهردار شهری هستم که همواره در دنیا افتخار آفرین شده است. امروز نیز این شهر دوستدار کودک شده تا کودکانی که کمتر صدای آنها شنیده می شود، کودکانی که نمی توانند از خود دفاع کنند در این شهر همه این حقوق را داشته باشند.
شهردار اصفهان ادامه داد: باید تلاش کنیم نگرش و افکار خود را تغییر دهیم و افکار خود را دچار تحول عمیق کنیم تا شاهد رنج کودکان نباشیم تا طرح ها و برنامه های اجتماعی ما موجب محدودیت و محرومیت کودکان نشود ما نیاز به یک تحول اندیشه ای داریم آینده کشورمان بهتر از آنچه هست باشد، ما بدون توجه به آینده سازان نمی‌توانیم پیش‌برویم.
نوروزی با اشاره به اینکه ایجاد شهر دوستدار کودک نیازمند یک اراده ملی است و شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری کند، تصریح کرد: کودک در مهد کودک پرورش می یابد و آنجا خلاق می شود در مدرسه ساخته و در دانشگاه بالنده می شود و باید همه کسانی که در این فرآیند مهم کودک و نوجوان نقش دارند در این همایش ها نقش داشته باشند، باید با سخنان علمی و دقیق اثبات شود که حق کودک و احترام به کودک یک حق مسلم است. دیگر کسی نمی تواند به این حق مسلم خدشه وارد کند. نباید به دلیل عدم درک صحیح از مشکلات کودک برنامه ریزی اشتباه داشته باشیم اگر این چنین شود آینده سازان ما آینده سازان توانمندی نخواهند بود.
وی اظهار کرد: خوشحالم اصفهان در این مسیر گام موثر برداشته است. ما امروز در اصفهان در برنامه‌هایی شرکت می کنیم که همه در آینده کودکان و خلاقیت آنها و بالندگی آنها نقش بسزایی دارد. اصفهان از سال گذشته تاکنون جشنواره بین المللی کودک و نوجوان را به طور دائمی به رسمیت و به عنوان یک امر دائمی مورد شناسایی قرار داده است و امسال یکی از بهترین برنامه ها با اجراهای متعدد در نقاط مختلف شهر به ویژه نقاط محروم برگزار شده است و کودکان در آن نقش مهمی داشتند. ما مراکز تخصصی متعددی چون خانه جوان و کودک داریم.
شهردار اصفهان تصریح کرد: هیچ طرحی در این شهر نباید بی توجه به حقوق کودکان باشد هیچ کودکی در این شهر برای رسیدن به مرکز آموزشی و رفاهی نباید مسیر طولانی طی کند باید رفاهیات در یک برنامه ریزی درست و دقیق توزیع شود تا همه شهرک ها و نقاط شهری از امکانات اولیه برخودار شوند. تامین نیازهای اولیه برای کودکان یک امر ضروری، حیاتی و یک حق مسلم است و نه تنها نگاه فیزیکی به طرح ها بلکه نگاهی روانی و دقیق برای تربیت و پرورش کودکان باید ارائه شود.
نوروزی اضافه کرد: شهر دوستدار کودک باید معلم، استاد دانشگاه، راننده تاکسی و همه اقشار و اجزا اش یکدست نگاه به حق کودک داشته باشند و خود را مکلف بدانند. آن موقع اصفهان می تواند به عنوان شهر دوستدار کودک در دنیا الگو باشد و سعی داریم این نگاه را ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: به دیپلماسی شهری اعتقاد داریم. تعامل با دنیا نیاز امروز جامعه است و گره گشای بسیاری از مشکلات کشور است و اگر این مهم تحقق یابد می تواند با سرعت بیشتر و درک درست از جهان مشکلات خود را حل کنیم. باید استانداردهای لازم را برای کودکان رعایت کنیم. با احترام به حقوق کودکان می توانیم شهری آباد داشته باشیم.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه عهد می بندیم که در همه اقدامات به طور جد حقوق کودکان را رعایت کنیم، گفت: این یک سرمایه گذاری، آینده سازی و نگاه به آینده و توسعه پایدار است. اگر می خواهیم آلودگی و ترافیک را کم کنیم باید حقوق کودک را رعایت کنیم. ای کاش شهر ما مسئله زاینده رودش حل شود. که اگر در این زاینده رود آب داشته باشد اصفهان چون گذشته قلب ایران خواهد ماند و باید برای این شهر دوستدار صلح و دوستی و تاریخی که قلب ایران است قلبمان بتپد و امیدوارم مسئولان این صدا را همه بشنوند و به فریاد زاینده رود برسند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار