ایران هراسی شاه بیت فعالیت‏ هاى مشترك اروپا و آمریكا

امام جمعه فولادشهر گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامى، در نخستین واكنش به خروج آمریكا از برجام، خطاب به مقامات كشور فرمودند؛ نه آمریكا قابل اعتماد است، نه اروپا و در شرایط كنونى نیز اروپا دقیقا در همین مسیر حركت مى‏كند و ایران هراسى به شاه بیت فعالیت‏هاى مشترك اروپا و آمریكا علیه ایران تبدیل شده است.

امام جمعه فولادشهر گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامى، در نخستین واكنش به خروج آمریكا از برجام، خطاب به مقامات كشور فرمودند؛ نه آمریكا قابل اعتماد است، نه اروپا و در شرایط كنونى نیز اروپا دقیقا در همین مسیر حركت مى‏كند و ایران هراسى به شاه بیت فعالیت‏هاى مشترك اروپا و آمریكا علیه ایران تبدیل شده است.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر مهم‏ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقرار حاكمیت تشریعى خدا، ولایت الله، نفى حاكمیت‏هاى دروغین و طاغوتى و تحقق نظام ولایى دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامى با قطع حاكمیت ستمگران بر جامعه دینى و اقامه دین و استقرار ولایت الله و نظام ولایى، جامعه مرده و سلطه پذیر ما را در پرتو اسلام؛ حیات، پوپایى و عزّت بخشید. همان حیات طیبه‏اى كه قرآن آن‏را حاصل تبعیت از دستورات اسلام و پیامبر اكرم(ص) معرفى مى‏كند.

وی افزود: حتّى دشمنان هم این واقعیت را به‏خوبى درك كرده اند از این رو تمام تلاش فكرى و عملى و فتنه‏ها و حركت‏هاى چراغ خاموش خود را بر جدایى امت از ولى امر و نظام ولایى متمركز كرده‏اند و با این تحلیل كه امت متصل و وفادار به ولایت شكست ناپذیر است مى‏خواهند این اتصال و پیوند را از انقلاب بگیرند و مانند صدر اسلام كه مسلمانان را با جدا كردن از ولایت ازاسلام ناب و حقیقت دین محروم كردند انقلاب اسلامى را به‏وسیله نیروهاى انقلابى در هم بشكنند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: آنچه اجازه نداد نظام ولایى ما همانند نظام ولایى پیامبر اكرم(ص) و نظام ولایى امام على(ع) عمر كوتاهى داشته باشد و آن‏را ۴۰ ساله ساخته است، وابستگى فكرى و عملى روزافزون امت با ولىّ امر و محور نظام ولایى است.

وی ولایت محورى را ضامن بقاء انقلاب و شكست دشمنان دانست و ادامه داد: ولایت محورى برخاسته از بصیرت و استقامت امت انقلابى و مؤمن عاملى است كه انقلاب اسلامى را از گردنه‏هاى سخت و فتنه‏هاى بزرگى مانند فتنه حزب خلق مسلمان (فتنه دهه پنجاه) فتنه حاكمیت ملى‏گراهاى بیگانه از اسلام و فتنه قائم مقام رهبرى (فتنه‏هاى دهه‏۶۰) فتنه سكولارهاى منفعل در برابر فرهنگ غرب (فتنه دهه ۷۰) و از همه مهم‏تر فتنه بزرگ جبهه استكبار در دهه ۸۰ به سلامت عبور داد و تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل كرد.

سرافراز اضافه کرد: آمریكایى‏ها گمان مى‏كردند با ارتحال حضرت امام(ره( مسیر انقلاب منحرف شده و دوره جدیدى با رویكردى كه دیگر انقلابى نخواهد بود، آغاز خواهد شد و رهبرى هوشمندانه حضرت آیت‏الله خامنه‏اى(مدظله العالى) و حركت در مسیر امام و انقلاب، غلط بودن این محاسبه را اثبات كرد.

وی عنوان کرد: دو عامل در غلط بودن محاسبات دشمن دخیل است، عامل نخست آن‏كه در این دستگاه محاسباتى ظاهراً عظیم و دقیق، جایى براى فاكتورهاى معنوى وجود ندارد و دستگاه كاملاً مادى طراحى شده است.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: ایراد دوم آن است که دستگاه محاسباتى دشمن، شناخت درستی از ملت ایران ندارد و دشمن در این زمینه دچار نوعى كورى خودخواسته است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‏ترین موضوعى كه دستگاه محاسباتى دشمن به آن امیدوار است، موضوع اقتصاد كشور بوده و دشمن دریافته تنها راه فشار به ملت و نظام از این طریق است و از این جهت تمام هم و غم خود را معطوف به جنگ اقتصادى كرده است.

سرافراز گفت: برخى گمان مى‏كنند اگر دست از انقلابى گرى و اتخاذ مواضع انقلابى بكشیم، مسئله جنگ اقتصادى حل یا حداقل تا حد زیادى كمرنگ مى‏شود و این یك نمونه از محاسبات غلط است چراكه این جنگ تنها زمانى فروكش مى‏كند كه دشمن حس كند كه اقتصاد كشور آنقدر قوى شده است كه درافتادن با آن فایده‏اى نخواهد داشت و چیزى جز اتلاف وقت و انرژى نیست.

وی متذکر شد: تمام سناریوهاى دشمن، این واقعیت را تأیید مى‏كنند كه آمریكا جز جنگ روانى هیچ سلاح و ابزار مناسبى براى مقابله با ملت ایران ندارد، از این رو در صورت افزایش همدلى عمومى و افزایش بصیرت افزایى رسانه‏هاى اجتماعى در مورد توطئه جدید دشمن، پیروزى بر مكر شیطان بزرگ امر دشوارى نخواهد بود.

امام جمعه فولادشهر اظهار کرد: اتحادیه اروپا پس از خروج آمریكا از برجام وعده ایجاد كانال مالى با ایران را داد كه با وجود گذشت ۹ ماه، این مسأله هنوز اجرایى نشده است، در واقع اتحادیه اروپا از ۹ ماه پیش سعى داشت كه در زمینه خروج آمریكا از برجام خود را پلیس خوب نشان دهد و به‏نوعى ایران را تشویق به ماندن در برجام كند.

وی افزود:طی مدت گذشته در سه مرحله‏اى كه قرار بود این كانال مالی راه اندازى شود، همواره كشورهاى اروپایى نقض عهد كرده‏اند،علاوه بر این، درخواست فرانسه براى توقف فعالیت‏هاى موشكى ایران در كنار تحریم وزارت اطلاعات از سوى اتحادیه اروپا و هم‏چنین متهم كردن ایران از سوى برخى كشورهاى این اتحادیه به حمایت از تروریسم همگى نشان دهنده این است كه اروپا به‏دنبال اجراى تعهدات خود در زمینه برجام نیست.

سرافراز با بیان اینکه اروپا در مسیر سیاست‏هاى ایران هراسانه آمریكا حركت مى‏كند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى، در نخستین واكنش به خروج آمریكا از برجام، خطاب به مقامات كشور فرمودند؛ نه آمریكا قابل اعتماد است، نه اروپا و در شرایط كنونى نیز اروپا دقیقا در همین مسیر حركت مى‏كند و ایران هراسى به شاه بیت فعالیت‏هاى مشترك اروپا و آمریكا علیه ایران تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: بازداشت مجری آمریکایی‏الاصل شبکه پرس تی وی که پس از تشرّف به دین مبین اسلام نام «مرضیه هاشمی» را برای خود برگزیده است، توسط مأموران آمریکایی علاوه بر اینکه نقض آشکار حقوق بین الملل است نقض آشکار آزادی بیان و فعالیتهای رسانه ای در کشوری می باشد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: آمریکا که خود مدعی دفاع از حقوق بشر بوده و به خود اجازه می دهد به همین بهانه سایر کشورها را تحت فشار قرار دهد چگونه خود حقوق بشر را زیرپا می گذارد از این رو سزاوار است علاوه بر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، سازمانهای مردم نهاد برای آزادی ایشان حداکثر ظرفیت خود را به کار انداخته و با محکوم نمودن این اقدام غیرقانونی، آزادی این خبرنگار و روزنامه نگار متعهد را خواستار شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار