لزوم عملیاتی شدن بیمه‌های خاص زنان سالخوره، بیوه و خودسرپرست

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امیدوارم در حوزه زنان سالخورده و سرپرست خانوار دستاوردهای قابل اعتنایی داشته باشیم بدلیل اینکه بحث زنان سرپرست خانوار نیازمند هماهنگی‌های بیشتر است.

لزوم عملیاتی شدن بیمه‌های خاص زنان سالخوره، بیوه و خودسرپرست

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در ادامه اظها کرد: ما در حوزه فقر به یک آسیب شناسی وضعیت موجود نیاز داریم و باید این سیاستگذاری از یک ناحیه صورت بگیرد.

وی بیان کرد: ضمن این که تعامل و هماهنگی باید ایجاد کنیم و نیازمند آسیب شناسی نیز هستیم و باید یک سیاستگذاری واحد و هماهنگ در سیاستهای اجتماعی داشته باشیم.

معاون رییس جمهور در ادامه به موضوع زنان اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا زنان به دلیل این که بی‌سوادتر و بیکارتر هستند جزء فقیرترین فقرا نامیده می‌شوند.

وی به موضوع زنان در کشور اشاره و تصریح کرد: بحث زنان سرپرست خانوار، متولیان متعدد دارد بنابراین نیازمند هماهنگی های لازم در این زمینه هستیم.

مولاوردی تصریح کرد: در سال ۷۴ قانون تامین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را داشتیم که در این جلسه به دو ماده آن اشاره شد که این قانون نیاز به بروز رسانی دارد و مدتی است که در دستور کار معاونت قرار گرفته و همه باید کمک کنند تا این قانون به روز رسانی شود.

وی افزود: در ماده ۲۷ قانون برنامه پنجم توسعه که آیین‌نامه اجرایی آن در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است، بیمه‌های چندلایه و فراگیر اجتماعی است که بخشی از آن را سعی کردیم در لایه دوم به بیمه زنان خانه‌دار اختصاص دهیم که امیدواریم آیین نامه برای تصویب به دولت برود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: در خود همین اهداف و وظایف شورای عالی رفاه دیدم که حمایت از ایجاد بیمه‌های خاص زنان سالخوره، بیوه و خود سرپرست مطرح هست که سالیان سال است در دستور کار دولت‌های مختلف بوده که لازم است این موضوع عملیاتی شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار