آموزش کاشت هسته خرمالو در گلدان

خرمالو از جمله میوه های پاییزی و پرخاصیت می باشد که روش کاشت آن بسیار آسان می باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب کاشت هسته خرمالو در گلدان و باغچه های کوچک را به شما عزیزان آموزش دهیم.

خرمالو از جمله میوه های پاییزی و پرخاصیت می باشد که روش کاشت آن بسیار آسان می باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب کاشت هسته خرمالو در گلدان و باغچه های کوچک را به شما عزیزان آموزش دهیم.
بسیاری از افراد علاقمند به کاشتن انواع درخت های میوه در حیاط منازل خود می باشند. از این رو در این مطلب قصد داریم شما را با روش کاشت هسته خرمالو در گلدان و باغچه های کوچک آشنا نماییم.
آموزش کاشت هسته خرمالو
در این بخش از مجله آرگا به معرفی کاشت هسته خرمالو پرداخته ایم. روش کاشت این میوه نارنجی رنگ و خوش طعم بسیار راحت بوده و می توانید بعد از خواندن این مطلب با روش کاشت آن آشنا شده و از داشتن یک درخت خرمالوی زیبا در حیاط منزل خود لذت ببرید.

  • برای کاشت خرمالو در گلدان، ابتدا هسته یکی از میو های سالم و رسیده را جدا کرده و با آب ولرم بشویید تا قسمت های گوشتی میوه از آن جدا شود. در مرحله بعد، هسته ها را در داخل ظرف آبی ریخته و آن را در محل گرم و کم نور قرار دهید. در صورت تیره شدن آب می توانید آب ظرف را عوض کنید. بعد از طی چند روز هسته های خرمالو جوانه زده و در این زمان شما می توانید هسته جوانه زده را به درون گلدان دارای خاک مناسب انتقال دهید. سپس گلدان را بعد از انجام آبیاری در مکانی با دمای مناسب و نور کافی قرار دهید.
روش کاشت هسته خرمالو در باغچه
کاشت خرمالو در باغچه را می توان از دو طریق کاشت بذر و تکثیر غیر جنسی انجام داد. روش کاشت خرمالو به وسیله بذر کاربرد بیشتری داشته و برای این منظور بذر ها را در هوای آزاد و در اواخر فصل پاییز و اوایل زمستان بر روی زمین باغچه بپاشید، بذر ها معمولا بعد از فصل سرما جوانه زده و از خاک بیرون می آیند؛ خرمالو در سال اول کشت به صورت نهال رشد کرده و در سال دوم در فصل پاییز و یا در ماه اسفند در خزانه دوم کشت می شود. سپس در سال سوم کشت در اواسط ماه فروردین، عمل پیوند شکمی بر روی نهال انجام می گیرد که پیوندها در این سال رشد کرده و در پایان سال قابل انتقال به محل اصلی می باشد.
در هنگام انتقال نهال، به این نکته توجه داشته باشید که نهال را تا قسمتی از آن که قبلا در خاک بوده است در خاک قرار دهید و همچنین در این مرحله از دادن هر گونه کود شیمیایی و حیوانی به آن، پرهیز نمایید. بهتر است، عمل کود دهی بعد از سال دوم کاشت نهال خرمالو و انتقال آن به محل اصلی صورت گیرد. لازم است بدانید، مقدار آبیاری بعد از کاشت خرمالو تا زمان جوانه زدن، یک نوبت بیشتر نباید انجام شود. از آنجا که میوه خرمالو روی شاخه های یک ساله می باشد، بنابراین در هنگام هرس کردن، دقت داشته باشید که شاخه های سال قبل که میوه های زیادی داده بودند را جدا نکرده باشید.
منبع : آرگا


در صورت تمایل برای دیدن سایر مطالب آموزشی کاشت درخت و گیاه کلیک کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار