پیشگیری از اعتیادضامن سلامت جامعه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: یکی از مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است که در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدر یکی از مهمات جنگی دشمن به شمار می آید.

پیشگیری از اعتیادضامن سلامت جامعه

ایمنا_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: یکی از مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است که در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدر یکی از مهمات جنگی دشمن به شمار می آید.
حجت الله صفرپور در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان، با اشاره به اینکه اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که بنیان یک خانواده و جامعه را متزلزل می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهم ترین و اصلی ترین رکن و نهاد یک جامعه، خانواده است که بستر تمامی تحولات اجتماعی به شمار می آید و اگر خواهان جامعه سالم و امنیت و آرامش جامعه هستیم در هیچ کجا به جز در خانه و خانواده نباید آن را جستجو کنیم.
وی با اشاره به سناریوی دشمن در خصوص فروپاشی خانواده در ایران، افزود: باید توجه داشت که اساس هر جامعه‌ای مبتنی بر «خانواده» است و در جامعه‌ی ایران نیز از دیر باز، خانواده به‌عنوان مهم‌ترین رکن اجتماع شناخته می‌شود و به‌همین علت، یکی از برنامه‌های محوری دشمن علیه مردم ایران، فروپاشی نظام خانواده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم برای کشاندن جوانان به باتلاق تباهی، مواد مخدر روانگردان و صنعتی است که در کنار حربه‌های فرهنگی، ادبی و هنری، مواد مخدر یکی از مهمات جنگی دشمن به شمار می آید.
ناتوی فرهنگی دشمنان، هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌
وی بسیج ‌را نیرویی توانمند در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: امروز ناتوی فرهنگی دشمنان، هویت و فرهنگ قشر جوان را هدف اصلی خود قرار داده‌ است ، لذا داشتن ایمان، بصیرت و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی، سه رکن اصلی در نهاد خانواده های مکتبی به شمار می رود که برای رسیدن به این جایگاه باید بصیرت دینی و سیاسی داشت و از مسائل روز و تهاجم همه جانبه فرهنگی، خانواده ها را آگاه کرد.
صفرپور اضافه کرد: باید بپذیریم اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی خطری است که همه خانواده‌ها را تهدید می‌کند و امروزه همه در معرض گرفتار شدن به آن هستند و همه باید احساس مسئولیت برای مقابله با این معضل کنند تا جلوی رشد و نفوذ بیشتر آن گرفته شود.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۸۰ مربی در ناحیه مقاومت بسیج لنجان، عنوان کرد: کار فرهنگی امری سرمایه ای است که در درازمدت و طی سالیان مختلف نتیجه بخش خواهد بود لذا می توان از توان بسیج و سایر قشرهای فعال در جامعه برای گفتمان سازی فرهنگی در عرصه مقابله با اعتیاد استفاده کرد و همانند دوران دفاع مقدس که بسیجی‌وار همه وارد صحنه شده و با دشمنان مقابله کردند، امروز نیز وارد عرصه شوند.
فعالیت بیش از ۵۸۰ مربی در ناحیه مقاومت بسیج لنجان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان ریشه اصلی مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جامعه را ضعف آمادگی و القای باورهای غلط به جوانان دانست و عنوان کرد: امروز مسئولان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی کشور در راه صیانت از امنیت اجتماعی ملت ایران از هیچ تلاش و رشادتی دریغ نمی کنند و در این راه به خوبی با واژه شهادت و جانبازی آشنا هستند که این خود نوعی توفیق الهی است.
وی بیان کرد: برگزاری و شرکت در یادواره های شهدا به ویژه شهیدان عرصه مبارزه با مواد مخدر پیامدهای مثبت متعددی را به همراه دارد که یکی از مهمترین آنها سنجش میزان فاصله قشرهای مختلف مردم با آرمان های شهدا است فلذا با توجه به اینکه شهدا خواسته های مهمی شامل پیروی از ولایت فقیه و صیانت از نظام و انقلاب از قشرهای مختلف ملت ایران را دارند این مهم قطعا با مطالعه وصیت نامه و زندگینامه شهیدان محقق خواهد شد.
صفرپور خاطرنشان کرد: رسالت نهادهای فرهنگی، روحانیون، اصحاب رسانه و هنرمندان نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کنار نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار سنگین است چراکه اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد و مقابله با مواد مخدر از طریق ارائه آموزش های لازم، مشارکت دادن مردم و ایجاد حساسیت بین آنان برای جدی گرفتن بیش از پیش مقوله مبارزه محقق می شود و نقش آفرینی این نهادها در تحقق این مهم بسیار کارساز است.
طلاب پرچمداران تبلیغ دین در جامعه هستند
وی با بیان اینکه طلاب پرچمداران تبلیغ دین در جامعه هستند اذعان کرد : طلاب باید با ابعاد مختلف جنگ نرم آشنایی پیدا کرده و با شناخت محورهای تهاجم دشمنان، در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی و فرهنگ غنی کشور گام برداشته و هجمه های دشمنان را دفع کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان اذعان کرد: بسیجیان طلاب می توانند از آموزش های لازم در برنامه های تبلیغی خود بهره برده و به روشنگری برای نسل جوان و به ویژه دانش آموزان که آینده سازان انقلاب هستند بپردازند.
وی متذکر شد:ما معتقدیم توجه به فضای رسانه ای و تبلیغی دشمنان هجمه های آنها را آشکار کرده و یافتن راه مقابله با این هجمه ها را آسان می کند لذا طلاب به عنوان پرچمداران عرصه دین باید هوشیاری خود را حفظ کرده و با بصیرت افزایی در جامعه راه نفوذ دشمنان را ببندند و اجازه ندهند نسل جوان کشور با مخاطره فرهنگی مواجه شود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار