رضایت از ساخت بازار موبایل ، رهایی از ترافیک خیابان محتشم کاشانی

همیاری و همراهی اهالی منطقه ۵ شهرداری اصفهان باعث شد تا این منطقه همچنان یکی از مناطق سرآمد و پیشگام عرصه مدیریت شهری باشد.

رضایت از ساخت بازار موبایل ، رهایی از ترافیک خیابان محتشم کاشانی


به گزارش خبرنگار ایمنا، قطار هر هفته، چند افتتاح به ایستگاه پنجاه و نهم رسید و با بهره برداری از پروژه های آن برگ زرین دیگری به افتخارات مدیریت شهری اصفهان افزوده شد اما نشستن پای سفره دل اهالی این منطقه، گفته ها و ناگفته های بسیاری را در دل خود داشت.

بیژن نادری در همسایگی پارکینگ هوشمند طبقاتی محتشم کاشانی سکونت دارد. با او که برق امید به هنگام افتتاح این پارکینگ در چشمانش می درخشید هم کلام می شوم. «حس من برای هیچ کس قابل تصور نیست چون قبل از بهره برداری از این پارکینگ، برخی افراد ماشین هایشان را جلوی درب خانه ما پارک می کردند به طوری که نمی توانستیم به درستی عبور و مرور کنیم.»




اکرم بیگی یکی دیگر از اهالی مسن است که با ولیچر به محل افتتاح پروژه آمده است او می گوید «تاجایی که من به یاد دارم همیشه مشکل پارک ماشین در این محدوده وجود داشته، برای همین وقتی شنیدم امروز یک پارکینگ هوشمند و طبقاتی در محله مان افتتاح می شود خواستم با چشم خود آن را ببینم».

محدوده پارکینگ محتشم کاشانی به دلیل وجود مراکز تجاری و درمانی زیاد همواره مورد توجه شهروندان بوده و به جرات می توان گفت یکی از نقاط پرتردد شهری است که انتظار می رود با احداث پارکینگ محتشم کاشانی بخشی از معضلات ترافیکی منطقه ۵ شهرداری اصفهان برطرف شود.

این پارکینگ در زمینی به وسعت یک هزار و ۲۶۵ مترمربع و زیربنای ۸ هزار و ۶۰۰ متر در ۷ طبقه به بهره برداری رسید لازم به ذکر است پارکینگ محتشم کاشانی ظرفیت پارک ۲۶۰ خودرو را دارد و به صورت هوشمند احداث شده و ایستگاه دوچرخه نیز در آن پیش بینی شده است.




مجتمع تجاری اداری ملل واقع در بلوار کشاورز مقصد دیگری از برنامه هر هفته چند افتتاح بود که شور و حال عجیبی را بین اهالی آن می توان به خوبی حس کرد. به گفته مدیرمنطقه ۵ شهرداری اصفهان این مجموعه به منظور تامین معوض پروژه های عمرانی در فضایی به وسعت ۴ هزار مترمربع اجرا شده است. خانم وافی یکی از اولین کسانی است که مالک مغازه ای در این مجتمع تجاری اداری شده است او که با شاخه های گل از حاضران پذیرایی می کند احداث چنین مجتمعی را برای این محدوده لازم دانسته و می گوید: «با توجه به پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی واقعا یک بازار موبایل در این بخش از شهر که مملو از مغازه های تجاری است واجب بود.»

مقصد بعدی خیابان ۱۱ محرم بود که در بافت فرسوده قرار گرفته و با دسترسی محلی به خیابان حسین آباد، ضمن احیای بافت فرسوده به کاهش بار ترافیکی این منطقه نیز کمک کنند.

محمد نصیری که کسب و کارش بعد از اجرای این طرح رونقی پیدا کرده می گوید: «قبل از احداث این خیابان افراد زیادی به این محله رفت و آمد نمی کردند علاوه بر آن این خیابان باعث شد مغازه من به نزدیک خیابان منتقل شده و مشتری بیشتری پیدا کنم.»

لازم به توضیح است خیابان ۱۱ محرم بر اساس خط بدنه طرح تفصیلی مصوب ساخته و دارای ۴هزار و ۳۰۰ متر طول و عرض متغیر ۲۰ متر احداث شده است و۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی و اجرای خیابان ۱۱ محرم هزینه شده است.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار