روحیه جهادی در کشور احیا شود

امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از راه‌های درمان مؤثر مشکلات جامعه، توجه به فرهنگ کار جهادی و روحیه جهادی در جامعه است و طی سالیان گذشته ثمرات بسیار خوب کارهای جهادی به وضوح در کشور نمایان است.

امام جمعه زرین شهر گفت: یکی از راه‌های درمان مؤثر مشکلات جامعه، توجه به فرهنگ کار جهادی و روحیه جهادی در جامعه است و طی سالیان گذشته ثمرات بسیار خوب کارهای جهادی به وضوح در کشور نمایان است.

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر با اشاره به ضرورت احیا، تقویت و حمایت از روحیه و گروه های جهادی اظهار کرد: یکی از راه‌های درمان مؤثر مشکلات جامعه، توجه به فرهنگ کار جهادی و روحیه جهادی در جامعه است و طی سالیان گذشته ثمرات بسیار خوب کارهای جهادی به وضوح در کشور نمایان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با روحیه و انجام کار جهادی به ثمر نشست و قطعا اگر بسیاری از کارها را اگر بخواهیم از سیستم دولتی و اداری پیگیری کنیم به نتیجه نخواهیم رسید چراکه گرفتار بروکراسی و هزینه های اداری و دولتی می شویم اما اگر کارها را به صورت جهادی انجام دهیم با کمترین هزینه بیشترین اثر را خواهیم دید.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: همه‌ی ما وظیفه داریم برای تقویت واحیا روحیه جهادی در جامعه تلاش و کار جهادی و فرهنگ جهادی را در خانواده و جامعه تحقق ببخشیم چراکه بسیاری از مشکلات کشور نیازمند یک حرکت جهادی است وهمه‌ ی ما باید دست در دست یکدیگر به استقبال کارهای جهادی برویم و خودمان مشکلات خود را حل و فصل کنیم .

وی با بیان اینکه نهضت عدالت خواهی باید در جامعه فعال شود، اضافه کرد: نهضت عدالت خواهی باید به یک حرکت عمومی در جامعه تبدیل شود، روزی در ایران همه درگیر سازندگی شدیم که در جای خود یک نیاز مهم بود ،در آن روزها پیشرفت های خوبی برای کشور رقم خود سرمایه هاو سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی زیادی در کشور آمدند که اثرات مطلوبی را در مسیر پیشرفت جامعه داشتند اما در کنار آن به آسیب های زیان بار آن توجه نشد.

باقریان با بیان اینکه عدالت باید با پیشرفت و پیشرفت باید با عدالت همراه باشد، گفت: در آن دوران خواسته و ناخواسته از فقرا و مستضعفین جامعه غافل شدیم و فراموش کردیم همین قشر عزیز بودند که انقلاب را به سرانجام رساندند، در دفاع مقدس جانانه به دفاع پرداختند و هزنیه های سنگین آنرا به جان خریدند و امروز همین قشر نیازمند رسیدگی است .

وی عنوان کرد: اگر نهضت عدالت خواهی توسط تک تک آحاد جامعه برجسته شود، تبدیل به یک فرهنگ خواهد شدفرهنگی که امروز جامعه و شرایط فعلی کشور شدیداً نیازمند آن است .

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه وحدت و همدلی باید در کشور بین مردم ایران اسلامی به معنای کامل تحقق پیدا کند، خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه شیعیان بسیاری از سراسر کشور از جمله شهرستان لنجان با جان و دل برای کمک به برادران اهل سنت رفتند و بنا به گفته خود آنها این کار و توجه به آنها آبروی آنان را حفظ کرد.

وی افزود: امروز بسیاری از شیعیان از طلبه و غیر طلبه در کارهای جهادی در مناطق سنی نشین حضور پیدا می‌کنند و با خدمت صادقانه و با تمسک به اهل البیت (ع) تصاویر زیبایی از وحدت و همدلی خلق کردند.

باقریان تصریح کرد: امروز کشور با همدلی و وحدت بین همه ‌ی مذاهب ،فرهنگ ها و آداب ورسوم در مسیر پیشرفت و ترقی قرار می‌گیرد و این وحدت در کنار وحدت مسئولان و مردم می تواند شیرینی تحقق امور را در کام مردم شیرین کنند.

وی یادآور شد: خانم هاشمی یک مسلمان آمریکایی الاصل بود که نور اسلام و اهل البیت (ع) در دل او تابید و روحیه انقلابی او را به ایران کشاند و کم کم با توجه به تسلط کامل به زبان انگلیسی و انقلابی بودن به فعالیت های رسانه‌ای در آنطرف مرزهای جمهوری اسلامی پرداخت و مبلغ فرهنگ غنی اسلامی ، انقلابی و عدالت خواهی در آمریکا شد.

امام جمعه زرین شهر گفت: اینگونه انقلابی عمل کردن خاری در چشمان استکبار و آمریکا بود و بازداشت این فعال رسانه ای رسوایی دیگری را برای کشور مدعی حقوق بشر یعنی آمریکا به وجود آورد و دنیا این اقدام وحشیانه آمریکا را به وضوح مشاهده کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار