رشد ۵۰ درصدی بودجه مناسب سازی شهر در سال جاری

مشاور مناسب سازی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان از رشد ۵۰ درصدی بودجه مناسب سازی شهر خبرداد و گفت: تاکنون ۷۰ پروژه در مناطق ۱۵گانه شامل محورهای پیاده رو، بوستان ها و ساختمان های در اختیار شهرداری مناسب سازی شده است.

رشد ۵۰ درصدی بودجه مناسب سازی شهر در سال جاری


به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ابراهیمیان در برنامه اینجااصفهان اظهارکرد: از سال ۹۰ ستاد مناسب سازی شهر اصفهان به ریاست معاونت شهرسازی و معماری تاسیس شده است.

وی ادامه داد: این ستاد نیاز سنجی، سیاست گذاری، پیشنهاد های تخصیص بودجه و در کل مسائل مرتبط با مناسب سازی را دنبال می کند.

مشاور مناسب سازی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: طی این چند سال بر اساس مطالعاتی که انجام شده هر ساله بودجه مناسب سازی فضاهای شهری با رشد خوبی مواجه بوده است به طوری که بودجه مناسب سازی ۵۰۰ میلیون تومانی سال ۹۰ به ۳ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافت.

ابراهیمیان اضافه کرد: امسال نیز با ۵۰ درصد رشد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مناسب سازی فضاهای شهر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: تاکنون ۷۰ پروژه در مناطق ۱۵گانه شامل محورهای پیاده رو، بوستان ها و ساختمان های در اختیار شهرداری مناسب سازی شده است.

مشاور مناسب سازی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان ادامه داد:دو نوع مناسب سازی وجود دارد یکی مناسب سازی فضاهای موجودکه دچار مشکل هستند و نیاز به ترمیم دارند و یکی پروژه های جدید که از ابتدا باید مناسب سازی آن لحاظ شود که در این راستا ما تلاش می کنیم تا پروژه های جدید از لحاظ مناسب سازی مشکلی نداشته باشد.

ابراهیمیان با اشاره به مشکلات مناسب سازی شهر گفت: تردد و پارک موتورسیکلت ها در پیاده روها، سد معبر مغازه دارها و یا تعمیراتی که توسط ارگان های مختلف در پیاده رو ها انجام می دهند و سپس بازسازی نمی شود از جمله مشکلاتی است که باعث می شود همه کار های انجام شده توسط شهرداری غیر کارآمد شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که خودروها در قسمت های پل و محل گذر معلولان پارک می کنند و باعث سد معبر می شوند، در واقع با اینکه مناسب سازی از طرف شهرسازی انجام شده ولی به دلایلی که گفته شد این امکانات غیر قابل استفاده می شود و یک فرد معلول مجبور است مسیری را طی کند تا به مسیر سهل العبور دیگری برسد.

مشاور مناسب سازی شهرداری ادامه داد: در مناسب سازی همه اقشار معلولان از جمله ویلچرنشینان و نابینایان و غیره در نظر گرفته شده اند و افراد نابینا برای درک بهتر از مسیر نیازمند نشانه هایی هستند همان طور که با سرانگشتانشان خط بریل را حس می کنند با کف پا نیز فیت بریل را انجام می دهند.

ابراهیمیان توضیح داد: خطوط جدید در پیاده روها خطوط جهت نما هستند خطوطی که به صورت سکه ای کار شده و هشدار دهنده است به این صورت که امکان دارد این منطقه خطری مانند پل وجود باشد اما وقتی این افراد به دلیل مشکلاتی که ذکر شد دچار اختلال در رفت و آمد و انحراف مسیر شوند باعث ایجاد خطر برای این قشر از جامعه می شود.

وی تاکید کرد: پیاده رویی که در پل فلزی جهت استفاده معلولان و دوچرخه سواران احداث شده باعث امنیت بیشتر برای همشهریان شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار