قشون‌کشی قلعه‌نویی برای قهرمانی

پرونده نقل و انتقالاتی سپاهان را با خرید محسن مسلمان باید بسته‌شده قلمداد کرد. امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل لیگ تصمیم به ترمیم نقاط ضعف تیمش گرفت و چهار بازیکن جدید را به جمع سایر نفرات تیمش افزود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: پرونده نقل و انتقالاتی سپاهان را با خرید محسن مسلمان باید بسته‌شده قلمداد کرد. امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل لیگ تصمیم به ترمیم نقاط ضعف تیمش گرفت و چهار بازیکن جدید را به جمع سایر نفرات تیمش افزود.

او در هر پست دفاع و حمله یک بازیکن جذب کرد اما در خط هافبک میدان میانه با دو بازیکن به توافق رسید تا کمربند خط میانی تیمش را مستحکم‌تر کند. در نیم‌فصل نخست مهدی کیانی بار اصلی میانه زمین سپاهان را به دوش کشید و فشار مضاعفی را به کیانی وارد شد تا جایی که در برخی دیدارها هافبک دونده و سخت‌کوش سپاهان به دلیل حضور در نبردهای فیزیکی و درگیر شدن با بازیکنان حریف در دقایق پایانی بازی‌ها کم می‌آورد. قلعه‌نویی هم وقتی شرایط را این‌گونه دید، تصمیم گرفت تا با خرید بازیکن این منطقه حیاتی از زمین تیمش را پوشش دهد. گزینه در دسترس برای سرمربی سپاهان هم کسی نبود به‌جز محمدابراهیمی. بازیکنی که سابقه بازی زیر نظر قلعه‌نویی را دارد و از همه مهم‌تر مدت‌ها با مهدی کیانی در تراکتورسازی همبازی بوده است. قلعه‌نویی با جذب ابراهیمی با یک تیر دو نشان زد و هم نیاز تیمش را تامید کرد و هم یک زوج هماهنگ بدون نیاز به تمرینات طولانی را ساخت. احتمالا دربازی‌های نیم‌فصل دوم کیانی و ابراهیمی در میانه زمین سپاهان جولان خواهند داد و دیگر بازیکنان تیم اصفهانی با آزادی عمل بیشتری به انجام وظایفشان مشغول شد. همچنین خیال قلعه‌نویی هم از خط هافبک تیمش بیشتر از گذشته آسوده خواهد بود چراکه دو بازیکن پرانرژی و دینامیک را در کنار هم دارد.

حضور ستاره‌ها در خط میانی مسلمان

دیگر انتخاب قلعه‌نویی در منطقه میانی محسن مسلمان است که چند روزی بیشتر از حضورش در باشگاه سپاهان نمی‌گذرد. مسلمان برخلاف کیانی و ابراهیمی اصلا بازیکن جنگنده‌ای نیست و یک فانتزی باز فوتبالی به شمار می‌رود. احتمالا سرمربی سپاهان هم برای جور شدن جنس میانه میدان تیمش سراغ مسلمان رفته است. مسلمان که فصل پیش عنوان بهترین پاسور نیم‌فصل لیگ هفدهم را به خود اختصاص داد نیم‌فصل به ذوب‌آهن پیوست اما موفق عمل نکرد و از این تیم جدا شد. جذب مسلمان در حالی صورت گرفت که محمد کریمی با ویژگی‌هایی همچون مسلمان در نیم‌فصل نخست برای سپاهانی‌ها به میدان می‌رفت و پنج پاس گل هم برای همبازیانش فراهم کرد اما ظاهرا این موضوع هم قلعه‌نویی را راضی نکرده است. البته احتمال دیگری نیز وجود دارد، این‌که سرمربی سپاهان بخواهد به‌طور هم‌زمان از مسلمان و کریمی به‌طور هم‌زمان استفاده کند که احتمال بسیار ضعیفی محسوب می‌شود. از سوی دیگر بازیکنانی چون جلال‌الدین علی محمدی، رسول نوید کیا ولادیمیر کومان و بختیار رحمانی در همین پست بازی می‌کنند و در نیم‌فصل دوم ترافیک عجیبی در خط میانی سپاهان ایجاد خواهد کرد حتی اگر جدایی علی محمدی را از جمع سپاهانی‌ها قطعی در نظر گرفته شود. احتمال دیگر این است که قلعه‌نویی بخواهد از برخی بازیکنان میانه میدان به‌عنوان وینگرهای هجومی بهره ببرد. بازیکنانی همچون کومان رحمانی و کریمی که توانایی بازی در کناره‌ها را هم دارند.

جنس خط دفاعی هم جور شد

محمد مسلمی پور نخستین خرید سپاهانی‌ها در نقل و انتقالات نیم‌فصل به شمار می‌رود. بازیکنی 21 ساله که در نقش مدافع چپ انجام‌وظیفه می‌کند و قرار است مکمل سعید آقایی در این منطقه از زمین باشد. بدون شک انتخاب نخست قلعه‌نویی برای بازی در نقش مدافع چپ آقایی است چراکه هم سابقه بیشتری نسبت به مسلمی پور دارد و هم از فیزیک بهتری برخوردار است. احتمالا مدافع تازه‌وارد تنها زمانی به ترکیب اصلی وارد خواهد شد که آقایی به دلیل مصدومیت و یا محرومیت بازی تیمش را از دست بدهد. بر این اساس قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم دو دفاع چپ آماده خواهد داشت و بدون نگرانی بازی‌های شاگردانش را دنبال خواهد کرد. چهارمین خرید قلعه‌نویی هم علی قربانی است که او هم همچون مسمی پور ذخیره‌ای برای روزهای مبادا به شمار می‌رود. قربانی که فصل پیش عنوان بهترین گلزن تیم استقلال را به خود اختصاص داده بود به سپاهان آمد تا مکمل کی روش در خط حمله شود. خط آتشی که با چند ستاره دیگر حسابی کهکشانی شده است. ساسان انصاری و سجاد شهباز زاده جانشین‌های کی روش در سیستم 1-3-2-4 مورداستفاده قلعه‌نویی به شمار می‌رفتند. در چند دیداری که کی روش غایب بود شهباز زاده به پیشانی خط حمله اضافه شد تا جای خالی بهترین گلزن لیگ در نیم‌فصل را پر کند. اتفاقی که رخ نداد و شهباززاده در این چند بازی کاری از پیش نبرد تا سرمربی سپاهان به فکر جذب مهاجم دیگری بیفتد. قربانی در دسترس ترین گزینه‌ای بود که قلعه‌نویی به سراغ او رفت و خیلی زود قراردادش نهایی شد. بدین ترتیب قلعه‌نویی با خرید چهار بازیکن تیمش را برای نیم‌فصل دوم بست تا در رقابت با سیر مدعیان به‌ویژه پرسپولیس کم نیاورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار