تقارن دهه فجر و ایام فاطمیه، بستری مناسب‌ برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است

شهردار زرین شهر گفت:امسال به دلیل تقارن دهه فاطمیه با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این ایام رنگ و بوی فاطمی یافته از این رو باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و فضاسازی شهری در این ایام با تلفیقی از المان‌ها و نمادهای مرتبط با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فاطمیه انجام گیرد.

شهردار زرین شهر گفت:امسال به دلیل تقارن دهه فاطمیه با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این ایام رنگ و بوی فاطمی یافته از این رو باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و فضاسازی شهری در این ایام با تلفیقی از المان‌ها و نمادهای مرتبط با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فاطمیه انجام گیرد.

میثم محمدی در نشست هم اندیشی برنامه ریزی چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با درايت و رهبری بی بديل خود، روحیه خودباوری و اعتماد را در دل های ایرانیان زنده کردند و آنان را برای حرکتی بزرگ و ماندنی بیدار ساختند و مردم ایران نیز با ولایت پذیری و حضور همه جانبه در صحنه با اهداء هزاران شهيد گلگون کفن پیروزی انقلاب اسلامی را در بهمن سال 57 رقم زدند.

وی مهمترین دلیل تداوم انقلاب اسلامی را هدایت داهیانه ولایت فقیه و حضور همه جانبه مردم دانست و افزود: تقویت اندیشه و تفکر خودباوری باعث شد، انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و ماندگار شود و در طول چهار دهه ای که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‎گذرد رهبر معظم انقلاب که ادامه دهنده راه امام خمینی(ره)بودند توانستند با تدابیر داهیانه خود این انقلاب را از فراز و نشیب های متعدد به سلامت عبور دهند و امروز نیز قطعا تداوم پيروزی های به دست آمده در گرو اطاعت از ولی فقيه است.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 بواسطه اثر گذاری در سرنوشت ملت ایران و سایر ملت های منطقه، از برجستگی خاصی برخوردار است، تصریح کرد: در طول تاریخ انقلاب های متعددی به وقوع پیوست که برخی از آنها ناموفق بودند و برخی به ثمر نشستند ولی تداوم پیدا نکردند و در نهایت به انحراف و سقوط کشیده شدند، اما انقلاب اسلامی ایران در طول تاریخ، انقلابی بی همتا به شمار می آید و امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی با نگاهی گذرا به گذشته و مقایسه آن با امروز عمق تحول ایران اسلامی به خوبی برهمگان نمایان است.

وی حفظ تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی را در گرو انتقال ارزش های انقلاب به نسل جوان دانست و ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران را در جایگاه عزت قرار داد به گونه ای که دشمنان ایران اسلامی با طراحی توطئه های متعدد نیز نتوانستند ایران اسلامی را منزوی کنند و این مهم به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی است که برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و با فرهنگ مقاومت و ايستادگی در برابر استکبار گره خورده و در نهایت شکست سنگین دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود رقم زده است.

محمدی ایستادگی و شجاعت، خصلت انسان های انقلابی دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی تبلور آرمان خواهی ملتی بزرگ و متمدن است که با پیروی از ولایت فقیه زمان خود دست در دست یکدیگر به پا خاستند تا در کنار دستیابی به استقلال و آزادی واقعی، جایگاه ایران را در دنیا ارتقاء ببخشند و قطعا امروز تبیین و ترویج راه امام خمینی(ره) و آرمان‌های شهدا نقش ویژه‌ای در حفظ انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی(ره) تربیت نسل انقلابی، مؤمن و شجاع‌ بود برهمین اساس نباید اجازه دهیم هیچ گاه بین نسل انقلاب و نسل امروز کوچکترین شکافی ایجاد شوداز این رو ویژه برنامه های دهه مبارک فجر باید با اجرای برنامه های مناسب و در خور نسل های جدید برگزار شود تا یکبار دیگر جوانان ما با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا شوند و بدانند که چرا انقلاب صورت پذیرفت و لازمه حفظ و تداوم آن چیست.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: امسال به دلیل تقارن دهه فاطمیه با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این ایام رنگ و بوی فاطمی یافته از این رو باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و فضاسازی شهری در این ایام با تلفیقی از المان‌ها و نمادهای مرتبط با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه فاطمیه انجام گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی با همکاری اداره آموزش‌وپرورش، اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و برگزرای یادواره شهدای انقلاب اسلامی و... می تواند در این ایام تاثیرگذاری خاص خود را داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه تجلی تجدید بیعت ملت ایران با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در روز بیست و دوم بهمن با حضورگسترده آحاد مردم در راهپیمایی رقم خواهد خورد،یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی، با تکیه بر سه مولفه اصلی اسلام، ولایت فقیه و مردم رقم خورد و یقینا تداوم نهضت نیز مستلزم حضور و همراهی این مولفه ها خواهد بود از این رو شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، درس عملی از بصیرت و آگاهی و تجلی همبستگی ملت همیشه در صحنه ایران برای دفاع از اصول و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی است که باید باشکوه برگزار شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار