ظریف: تصمیم خروج از برجام با من نیست با کشور است

وزیر خارجه گفت: ما گزارش اجرای برجام را به مجلس ارائه کردیم، هر تصمیم که بخواهید بگیرد انجام می‌دهیم، هر تصمیمی بگیرد انجام می‌دهیم، تصمیم خروج از برجام با من نیست با کشور است.

وزیر خارجه گفت: ما گزارش اجرای برجام را به مجلس ارائه کردیم، هر تصمیم که بخواهید بگیرد انجام می‌دهیم، هر تصمیمی بگیرد انجام می‌دهیم، تصمیم خروج از برجام با من نیست با کشور است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ظریف وزیر امور خارجه در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال ادیانی نماینده قائم شهر درباره علت عدم اجرای کامل شروط ۹ گانه رهبر انقلاب در خصوص اجرای برجام گفت: وزارت امورخارجه گزارش‌های خود را مرتبا به هیات نظارت بر اجرای برجام ارائه داده است. هیات بر اساس مصالح کشور تصمیم میگیرد که چگونه عمل شود.
وی افزود: کاری که وزارت خارجه و جمهوری اسلامی انجام داده است در نامه‌های متعدد از ابتدای اجرای برجام تا کنون موارد بدعهدی و نقض برجام را توسط آمریکا و سایر اعضای برجام به اطلاع طرف مقابل رسانده است و نسبت به آن اعتراض کرده است، اقدامی که باید انجام می‌شده توسط هیات نظارت مورد تصویب قرار گرفته و انجام شده است.
ظریف اظهار کرد: ما هر سه ماه گزارش برجام را به مجلس ارائه کردیم، گزارش‌ها در مجلس بررسی شده و مجلس اگر نیاز بوده تصمیم گیری کرده است.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: از نظر منافع ملی جمهوری اسلامی با در نظر گرفتن همه شرایط بهترین انتخاب انجام شده و آمریکا را در موضع بغرنج قرار داده که امروز تمام تلاش خود را انجام که از منزوی بودن خارج شود.
وی تاکید کرد: ایراد گرفتن به دستاورد‌های جمهوری اسلامی کار راحتی است، اما نگاه کردن به شرایط واقعی و اینکه وزارت خارجه مجری تصمیمات نظام است نیاز کشور است.
وزیر امور خارجه اظهار کرد: بنده وظیفه دارم که در برابر خارجی‌ها از منافع ملی کشور دفاع کنم و نمی‌توانم همه نکاتی که لازم است را مطرح کنم.
ظریف گفت: برجام توانست آمریکا را در دنیا منزوی کند، در طول یک سال و نیم گذشته دولت آمریکا تلاش کرده که از این عهدنامه‌ای که آن را ترکمانچای خوانید، خارج شود؛ آیا طرف ترکمانچای هیچ‌گاه تلاش کرد تا از آن خارج شود؟ چرا افتخارات ملی را با این نام می‌خوانید؟
وی بیان کرد: اگر می‌فرمایید ما چه تعهدی گرفتیم برید از کسانی بپرسید که نفتا را امضا کردند بپرسید، بروید کسانی بپرسید از توافق پاریس را امضا کردند، پرسید که چه تعهدی از ترامپ گرفتند؟
ظریف اضافه کرد: چرا بد عهدی دولت رژیم جنایتکار آمریکا به اسم جمهوری اسلامی تمام می‌کنید؟ ما تعهد کافی گرفتیم و گزارش آن را ارائه کردیم، اما آمریکا از تعهد خارج شد، دولتی که به اصول مسلم بین‌اللمل احترام نمی‌گذارد، از این دولت چه توقعی دارید؟
وزیر خارجه با بیان اینکه ترامپ برجام را ترکمانچای بگویید نه شما، دستاورد‌های دیپلماسی را نیست دستاورد‌های ملت ایران است، خاطر نشان کرد: ما گزارش اجرای برجام را به مجلس ارائه کردیم، هر تصمیم که بخواهید بگیرد انجام می‌دهیم، هر تصمیمی بگیرد انجام می‌دهیم، تصمیم خروج از برجام با من نیست با کشور است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار